Promoot je webshop

Als webwinkelier behoort je webshop promoten tot de dagelijkse praktijk. Van betaalde advertenties via AdWords en Admarkt, tot leuke acties via de Facebook, Twitter en andere social media, er zijn eindeloos veel manieren om je webshop onder de aandacht van je doelgroep te brengen. Maar wie is je doelgroep eigenlijk? Het kan zinnig zijn eens rustig te gaan zitten en onderzoek te doen naar je doelgroep. Zo kom je vaak tot nieuwe en betere manieren om je klanten te benaderen. Daarbij is het vooral zaak dat je het leuk en makkelijk houdt. Er zijn honderden verkoop- en marketingtheorieën en zo kun je uren besteden aan het analyseren van bezoekersstromen, conversiepaden en acquisitiekanalen, maar het moet natuurlijk wel leuk blijven. Je bent de webshop begonnen uit enthousiasme over een bepaald product en dit enthousiasme wil je overbrengen op je klanten. Dit kun je het beste doen via kanalen die goed bij je passen. Als jij geen feeling hebt met Facebook en Twitter kun je waarschijnlijk beter kiezen voor betaalde vermeldingen via de verschillende advertentieprogramma's. Uiteindelijk wil je natuurlijk van al je klanten fans maken!

 

Het geheim achter de beste onderwerpregel voor je nieuwsbrief

Het succes van je nieuwsbrief is grotendeels afhankelijk van de onderwerpregel. Een pakkend onderwerp zorgt ervoor dat je nieuwsbrief door meer mensen wordt gelezen. Dit lijkt nogal een open deur maar de hoeveelheid (ongeopende) nieuwsbrieven in onze inbox met simpelweg ‘Nieuwsbrief juni 2015’ als onderwerp bewijst dat deze vuistregel nog regelmatig wordt genegeerd. De onderwerpregel is het eerste en in veel gevallen het enige dat de ontvanger ziet van je zorgvuldig opgestelde nieuwsbrief. Een pakkend onderwerp zorgt ervoor dat meer mensen de nieuwsbrief aanklikken en haal je meer uit je mailcampagne. Vergeet ook niet dat jouw nieuwsbrief doorgaans belandt tussen enkele tientallen andere nieuwsbrieven. Het is dus ook daarom van belang dat jouw onderwerp in het oog springt. Dit is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan. Daarom geven wij je vijf tips voor het verzinnen van een pakkend onderwerp.

Lees meer >

Beslist wel of beslist niet?

Vandaag stond er een bericht op nu.nl dat grote webshops, zoals Bol.com, Alternate.nl en Mediamarkt, producten verwijderen van Beslist.nl vanwege de doorgevoerde prijsverhoging. In de eerste helft van 2014 stapte Beslist van cost per click (cpc) over op cost per sale (cps). Het cps-model werd niet onverdeeld enthousiast ontvangen en onlangs kondigde de vergelijker aan weer terug te keren naar de afrekening per klik. Wederom had Beslist veel kritiek te verduren. Dit keer vooral omdat alle uitgeschakelde campagnes in Beslist automatisch werden ingeschakeld tegen het nieuwe minimum cpc-tarief. Zo werden verschillende webwinkeliers geconfronteerd met onverwachte kosten. Op de grote nieuwssites komen alleen de grote spelers aan het woord. Wij vroegen ons af wat de gemiddelde webwinkelier vindt van deze ontwikkelingen. Is Beslist een belangrijk promotiekanaal en zijn de kosten werkelijk zo hoog als de berichten doen vermoeden? Wij belden met een aantal klanten van Shoppagina en vroegen Beslist om een reactie.

Lees meer >

5 tips om het leuk en makkelijk te houden

Als je een webshop begint kun je makkelijk dagen doorbrengen met het analyseren van bezoekersaantallen, heat maps, zoekwoordvolumes, conversie-optimalisatie, moment van koopbeslissingen etc. Daarin kun je heel makkelijk verdwalen en het jezelf onnodig moeilijk maken. Marketing- en verkooptheorieën zijn er in overvloed en als je niet oppast zie je door de bomen het bos niet meer. Wij houden je graag met beide benen op de grond met deze vijf tips.

Lees meer >

Je webshop promoten: je ijkpersoon als beste vriend

Het promoten van je webshop is dagelijkse kost voor de meeste webwinkeliers. Constant ben je bezig nieuwe kanalen en betere manieren te vinden om je doelgroep te bereiken. Maar wie is eigenlijk jouw doelgroep? Als je geen helder beeld hebt van je publiek loop je het risico dat je reclame-uitingen te algemeen worden verwoord: in je poging iedereen te bereiken voelt niemand zich aangesproken. Dit kun je voorkomen door een zogenaamde ijkpersoon te definiëren.

Lees meer >

In 3 stappen een leuke actie bedenken

Het is komkommertijd, half Nederland is op vakantie en de andere helft is blut omdat de vakantie toch iets duurder was dan gepland. Dit is een goed moment voor een leuke actie om de omzet een impuls te geven. Natuurlijk ben je ontzettend druk met het beheer van je webshop en dan kan het bedenken van een leuke actie om je webshop te promoten erbij inschieten. Daarom hebben wij een handig stappenplan bedacht om in enkele minuten een leuke actie te bedenken waarmee je direct aan de slag kunt.

Lees meer >

Gebruikers geven ons een 9,1!

Beoordeling Shoppagina ster 1 Beoordeling Shoppagina ster 2 Beoordeling Shoppagina ster 3 Beoordeling Shoppagina ster 4 Beoordeling Shoppagina halve ster
Gebaseerd op 520 reviews

Vragen?

We helpen je graag verder! Je kunt ons op werkdagen van 09:00 tot 17:00 uur bereiken op 030 711 0340 of via info@shoppagina.nl. Uiteraard kun je ons ook een bericht sturen via het formulier op de contactpagina.

Volg ons en blijf op de hoogte:

Voorbeelden van webshops

Info voor webwinkeliers

Wil je meer weten over het starten, beheren en promoten van een webshop? Op deze pagina vind je handige beginnertips zoals informatie over het kiezen van een goede domeinnaam en hoe je iDEAL kunt regelen. Daarnaast publiceren wij zeer regelmatig artikelen op onze weblog. Zo houden we je op de hoogte van de laatste trends & ontwikkelingen en geven we tips omtrent promotie, vindbaarheid en nog veel meer. ff

f t in g+
Wij en derden, die zich (deels) buiten de EU bevinden, maken gebruik van cookies, om onze website te verbeteren, om het verkeer op de website te analyseren, om de website naar behoren te laten werken en voor de koppeling met social media. Door op akkoord te klikken, geef je toestemming voor het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- en cookieverklaring.