Promoot je webshop

Als webwinkelier behoort je webshop promoten tot de dagelijkse praktijk. Van betaalde advertenties via AdWords en Admarkt, tot leuke acties via de Facebook, Twitter en andere social media, er zijn eindeloos veel manieren om je webshop onder de aandacht van je doelgroep te brengen. Maar wie is je doelgroep eigenlijk? Het kan zinnig zijn eens rustig te gaan zitten en onderzoek te doen naar je doelgroep. Zo kom je vaak tot nieuwe en betere manieren om je klanten te benaderen. Daarbij is het vooral zaak dat je het leuk en makkelijk houdt. Er zijn honderden verkoop- en marketingtheorieën en zo kun je uren besteden aan het analyseren van bezoekersstromen, conversiepaden en acquisitiekanalen, maar het moet natuurlijk wel leuk blijven. Je bent de webshop begonnen uit enthousiasme over een bepaald product en dit enthousiasme wil je overbrengen op je klanten. Dit kun je het beste doen via kanalen die goed bij je passen. Als jij geen feeling hebt met Facebook en Twitter kun je waarschijnlijk beter kiezen voor betaalde vermeldingen via de verschillende advertentieprogramma's. Uiteindelijk wil je natuurlijk van al je klanten fans maken!

 

Is je webshop al klaar voor het najaar?

De vakantie zit er weer bijna op. Daarmee komt er ook een eind aan de zomer en staat het najaar helaas alweer op de stoep. Gelukkig betekent het ook dat de komkommertijd bijna achter de rug is en alle Nederlandse webshops weer op volle toeren kunnen gaan draaien. Om geen kansen te missen geven wij alvast drie tips om goed voorbereid te zijn op het najaar.

Lees meer >

Drie tips voor een professionele Facebookpagina

Een Facebookpagina is niet alleen een makkelijke en leuke manier om te communiceren met je klanten, het is ook voor veel bezoekers de eerste kennismaking met je webshop. Facebookpagina's zijn, in tegenstelling tot particuliere Facebookprofielen, altijd openbaar en vindbaar in Google. Daarom is het van belang dat je pagina er verzorgd en professioneel uitziet. Daarmee verhoog je niet alleen het vertrouwen in je bedrijf maar zullen ook meer mensen vanaf de pagina doorklikken naar je webshop en wellicht een bestelling plaatsen. Een professionele en verzorgde Facebookpagina is dus erg belangrijk, onderstaand tref je drie tips om je pagina te optimaliseren.

Lees meer >

Drie redenen om een weblog te beginnen in je webshop

Een weblog, of blog, is van oorsprong een soort dagboek dat online wordt bijgehouden en door iedereen kan worden gelezen. Het fenomeen ontstond direct met de opkomst van het internet en het groeide al snel uit tot een verzamelplaats van leuke en interessante zaken die op het internet waren aangetroffen. Onderhand is het een generieke term geworden voor pagina’s waarop met enige regelmaat leuke en interessante berichten worden geplaatst. Een weblog beginnen is niet alleen een leuke manier om je site actueel te houden maar kan ook een belangrijke bijdrage leveren aan de vindbaarheid van je webshop.

Lees meer >

Een goed logo maak je zo

Een logo is een belangrijk middel om de (naams)bekendheid van je webshop te bevorderen. Denk maar eens aan de kracht van het appeltje, de swoosh en de M. Deze logo’s zijn uitgegroeid tot een icoon: een symbool dat vertrouwen en een zekere kwaliteit uitstraalt. Producten die zijn voorzien van een bekend logo zullen altijd beter worden gewaardeerd dan producten zonder logo.

Lees meer >

Is jouw webshop al klaar voor de feestdagen?

Nog maar een paar nachtjes slapen en de man met de witte baard is weer in het land. Zodra hij weer is vertrokken is het slechts 19 nachtjes slapen tot kerst. Het is dus de hoogste tijd je webshop voor te bereiden op de feestdagen. Om te zorgen dat je in de drukte en haast niets vergeet hebben wij een handige checklist opgesteld.

Lees meer >

Gebruikers geven ons een 9,1!

Beoordeling Shoppagina ster 1 Beoordeling Shoppagina ster 2 Beoordeling Shoppagina ster 3 Beoordeling Shoppagina ster 4 Beoordeling Shoppagina halve ster
Gebaseerd op 501 reviews

Vragen?

We helpen je graag verder! Je kunt ons op werkdagen van 09:00 tot 17:00 uur bereiken op 030 711 0340 of via info@shoppagina.nl. Uiteraard kun je ons ook een bericht sturen via het formulier op de contactpagina.

Volg ons en blijf op de hoogte:

Voorbeelden van webshops

Info voor webwinkeliers

Wil je meer weten over het starten, beheren en promoten van een webshop? Op deze pagina vind je handige beginnertips zoals informatie over het kiezen van een goede domeinnaam en hoe je iDEAL kunt regelen. Daarnaast publiceren wij zeer regelmatig artikelen op onze weblog. Zo houden we je op de hoogte van de laatste trends & ontwikkelingen en geven we tips omtrent promotie, vindbaarheid en nog veel meer.

f t in g+