Promoot je webshop

Als webwinkelier behoort je webshop promoten tot de dagelijkse praktijk. Van betaalde advertenties via AdWords en Admarkt, tot leuke acties via de Facebook, Twitter en andere social media, er zijn eindeloos veel manieren om je webshop onder de aandacht van je doelgroep te brengen. Maar wie is je doelgroep eigenlijk? Het kan zinnig zijn eens rustig te gaan zitten en onderzoek te doen naar je doelgroep. Zo kom je vaak tot nieuwe en betere manieren om je klanten te benaderen. Daarbij is het vooral zaak dat je het leuk en makkelijk houdt. Er zijn honderden verkoop- en marketingtheorieën en zo kun je uren besteden aan het analyseren van bezoekersstromen, conversiepaden en acquisitiekanalen, maar het moet natuurlijk wel leuk blijven. Je bent de webshop begonnen uit enthousiasme over een bepaald product en dit enthousiasme wil je overbrengen op je klanten. Dit kun je het beste doen via kanalen die goed bij je passen. Als jij geen feeling hebt met Facebook en Twitter kun je waarschijnlijk beter kiezen voor betaalde vermeldingen via de verschillende advertentieprogramma's. Uiteindelijk wil je natuurlijk van al je klanten fans maken!

 

Een eigen favicon maken voor je webshop

Het valt ons op dat bij veel shops nog altijd de standaard favicon wordt geladen. Dat is jammer want de favicon is een belangrijk instrument in de branding en promotie van je webshop. Daarom leggen we hier kort uit wat een favicon is, hoe je er zelf één kunt maken en hoe je deze vervolgens in je webshop plaatst.

Lees meer >

Een leuke pagina met aanbiedingen maken

In de vorige blog adviseerden wij om voor de Pasen een speciale actiepagina te maken met afgeprijsde artikelen. Dat kan op verschillende manieren. In dit artikel leggen we stap voor stap uit hoe je producten uit verschillende categorieën labelt, vervolgens afprijst en tezamen op een mooie actiepagina plaatst. De pagina wordt toegevoegd aan de rechterzijde van het categoriemenu en voorzien van een leuke voorjaarsbanner.

Lees meer >

Wat ik leerde van mijn veel te dure smartphone

Afgelopen december viel mijn telefoon op de grond met een lelijke barst in het scherm als gevolg. Ik ben niet heel handig dus ik zag het niet zitten om het scherm te vervangen en besloot daarom dat het tijd was om een nieuwe telefoon te kopen. Na enig onderzoek viel mijn keus op de Marshall London, een nieuwe smartphone die is ontwikkeld door de bekende bouwer van gitaarversterkers, Marshall. De reviews waren matig enthousiast vooral de hoge prijs in combinatie met een trage cpu en de lage resolutie van het scherm waren belangrijke punten van kritiek. Iedereen was het er echter wel over eens dat het een telefoon is voor muziekliefhebbers: hij klinkt fantastisch en hij ziet er schitterend uit. Ik voelde me direct aangesproken.

Lees meer >

YouTube-filmpje aan een product toevoegen

Filmpjes zijn een leuke manier om de inhoud van je webshop te verbeteren. Zo kun je klanten beter informeren over de werking of mogelijkheden van een product. Het is natuurlijk veel werk om zelf filmpjes te maken dus we kunnen ons voorstellen dat je daar geen tijd voor hebt. Gelukkig kun je ook gebruikmaken van alle filmpjes op YouTube of Vimeo. In dit artikel leggen we uit hoe je een filmpje kunt insluiten

Lees meer >

Haal je gram uit Instagram

Ben je een eigen webshop begonnen, dan kan het bijna niet anders of je hebt ook een Facebookpagina gemaakt om je producten te promoten. En terecht, want met 9.6 miljoen Nederlandse gebruikers is Facebook dé plek om potentiële klanten te bereiken. Maar vergeet Instagram niet, het social mediaplatform dat de laatste jaren enorm aan populariteit heeft gewonnen. Tussen alle selfies, grappige filmpjes en foto’s van katten zijn er talloze mogelijkheden om jouw webshop en producten onder de aandacht te brengen. Je hoeft alleen maar met onderstaande tips rekening te houden, simpel toch?

Lees meer >

Gebruikers geven ons een 9,1!

Beoordeling Shoppagina ster 1 Beoordeling Shoppagina ster 2 Beoordeling Shoppagina ster 3 Beoordeling Shoppagina ster 4 Beoordeling Shoppagina halve ster
Gebaseerd op 520 reviews

Vragen?

We helpen je graag verder! Je kunt ons op werkdagen van 09:00 tot 17:00 uur bereiken op 030 711 0340 of via info@shoppagina.nl. Uiteraard kun je ons ook een bericht sturen via het formulier op de contactpagina.

Volg ons en blijf op de hoogte:

Voorbeelden van webshops

Info voor webwinkeliers

Wil je meer weten over het starten, beheren en promoten van een webshop? Op deze pagina vind je handige beginnertips zoals informatie over het kiezen van een goede domeinnaam en hoe je iDEAL kunt regelen. Daarnaast publiceren wij zeer regelmatig artikelen op onze weblog. Zo houden we je op de hoogte van de laatste trends & ontwikkelingen en geven we tips omtrent promotie, vindbaarheid en nog veel meer. ff

f t in g+
Wij en derden, die zich (deels) buiten de EU bevinden, maken gebruik van cookies, om onze website te verbeteren, om het verkeer op de website te analyseren, om de website naar behoren te laten werken en voor de koppeling met social media. Door op akkoord te klikken, geef je toestemming voor het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- en cookieverklaring.