SEO

SEO is de afkorting van de Engelse term Search Engine Optimization. De Nederlandse vertaling daarvan is zoekmachine-optimalisatie en heeft betrekking op alle handelingen die erop gericht zijn een website beter te laten scoren in de organische (niet-betaalde) zoekresultaten van de verschillende zoekmachines zoals Google en Bing. Om een website goed vindbaar te maken moet deze zowel technisch als inhoudelijk aan verschillende eisen voldoen. Je webshop is technisch gezien SEO-vriendelijk ingericht. Dit houdt in dat je webshop op dit gebied aan alle eisen om goed te worden gevonden voldoet. De inhoud van de shop bepaal je natuurlijk helemaal zelf en daarin kun je het beste bepaalde richtlijnen volgen om ervoor te zorgen dat je webshop goed wordt gevonden. Om dat te kunnen doen is het in eerste instantie handig om te weten hoe Google werkt. Als je eenmaal snapt hoe Google jouw webshop vindt en een bepaalde positie in de zoekresultaten toekent dan kun je aan de gang met het optimaliseren van je categorieën en het maken van goede productomschrijvingen. Om je daarbij te helpen hebben wij op deze pagina alle artikelen over SEO en het beter vindbaar maken van je webshop op deze pagina verzameld.

 

3 redenen om Google Search Console te gebruiken

Afgelopen mei veranderde Google de naam van Webmaster Tools in Search Console omdat, volgens Google, de tool niet alleen bedoeld was voor webmasters maar ook voor marketeers, SEO-specialisten, programmeurs, ondernemers etc. Deze tool geeft inzicht in de zichtbaarheid van je website in de organische zoekresultaten. Search Console kan daarmee een belangrijke bijdrage leveren aan het optimaliseren van je webshop voor de zoekmachine van Google. Omdat vindbaarheid de sleutel is tot het succes van je webshop behandelen wij hieronder kort drie functies die onmisbaar zijn bij het verbeteren van de vindbaarheid van je webshop.

Lees meer >

Een goede SEO-tekst schrijven in 5 stappen

Een goede SEO-tekst schrijven kan lastig zijn. Hoe zorg je dat jouw tekst of productomschrijving door Google relevant wordt gevonden voor een bepaald zoekwoord? Om je daarbij te helpen leggen wij uit hoe je in 5 stappen een goede SEO-tekst schrijft.

Lees meer >

Waarom heb ik nog niets verkocht in mijn webshop? 5 beginnersfouten

Een webshop beginnen is natuurlijk hartstikke leuk maar er komt ook veel bij kijken. Je moet de shop aantrekkelijk vormgeven en overzichtelijk inrichten, de verkoopprijzen en verzendkosten berekenen, productfoto’s en goede productomschrijvingen maken. Is je webshop helemaal opgetuigd dan is het eindelijk tijd om te verkopen. Via de Google Analytics zie je de eerste bezoekers op de site binnendruppelen maar er wordt niets verkocht. Door de drukte omtrent het starten van je eigen webshop heb je wellicht enkele belangrijke zaken die klanten afschrikken (zogenaamde conversiekillers) over het hoofd gezien. Daarom zetten wij 5 beginnersfouten op een rij.

Lees meer >

Drie redenen om een weblog te beginnen in je webshop

Een weblog, of blog, is van oorsprong een soort dagboek dat online wordt bijgehouden en door iedereen kan worden gelezen. Het fenomeen ontstond direct met de opkomst van het internet en het groeide al snel uit tot een verzamelplaats van leuke en interessante zaken die op het internet waren aangetroffen. Onderhand is het een generieke term geworden voor pagina’s waarop met enige regelmaat leuke en interessante berichten worden geplaatst. Een weblog beginnen is niet alleen een leuke manier om je site actueel te houden maar kan ook een belangrijke bijdrage leveren aan de vindbaarheid van je webshop.

Lees meer >

Je webshop beter vindbaar maken in 3 stappen

Wanneer je webshop goed scoort op de belangrijke zoekwoorden in Google kun je niet alleen veel gratis verkeer naar je site trekken maar ook flink besparen op de advertentiekosten. Het is dus van belang dat je shop goed wordt gevonden op deze woorden. Om dit voor elkaar te krijgen dien je de shop te optimaliseren. Hoe bepaal je echter wat de belangrijke zoekwoorden zijn? Weet je precies hoe jouw shop op dit moment scoort op deze woorden? Waarop moet je letten bij het optimaliseren van een pagina? Wij helpen je op weg met een handig stappenplan.

Lees meer >

Gebruikers geven ons een 9,1!

Beoordeling Shoppagina ster 1 Beoordeling Shoppagina ster 2 Beoordeling Shoppagina ster 3 Beoordeling Shoppagina ster 4 Beoordeling Shoppagina halve ster
Gebaseerd op 524 reviews

Vragen?

We helpen je graag verder! Je kunt ons op werkdagen van 09:00 tot 17:00 uur bereiken op 030 711 0340 of via info@shoppagina.nl. Uiteraard kun je ons ook een bericht sturen via het formulier op de contactpagina.

Volg ons en blijf op de hoogte:

Voorbeelden van webshops

Info voor webwinkeliers

Wil je meer weten over het starten, beheren en promoten van een webshop? Op deze pagina vind je handige beginnertips zoals informatie over het kiezen van een goede domeinnaam en hoe je iDEAL kunt regelen. Daarnaast publiceren wij zeer regelmatig artikelen op onze weblog. Zo houden we je op de hoogte van de laatste trends & ontwikkelingen en geven we tips omtrent promotie, vindbaarheid en nog veel meer. ff

f t in g+
Wij en derden, die zich (deels) buiten de EU bevinden, maken gebruik van cookies, om onze website te verbeteren, om het verkeer op de website te analyseren, om de website naar behoren te laten werken en voor de koppeling met social media. Door op akkoord te klikken, geef je toestemming voor het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- en cookieverklaring.