Menu

Veelgestelde vragen

Hieronder vind je een overzicht van antwoorden op veelgestelde vragen van andere Shoppagina klanten. Ze staan gesorteerd op onderwerp zodat je snel het gewenste antwoord kan vinden. Ook kun je gebruik maken van de zoekmachine voor het antwoord op jouw vraag.  Staat het antwoord er niet bij? Neem dan contact op met onze support via info@shoppagina.nl of bel ons tijdens kantooruren (Ma-Vrij: 9-17 uur) op 085 8085434.

Gebruik in de zoekbalk hieronder steekwoorden zoals "betaalmethode", "verzenden", "domeinnaam" of "google" om de beste resultaten te krijgen! Zoek dus bijvoorbeeld niet op "hoe moet ik mollie activeren?" maar enkel op "mollie".

Handleiding

Handleiding - Introductie

Welkom bij Shoppagina! Waarschijnlijk ben je als je hier begint met lezen net begonnen met onze software en komt er heel veel tegelijk op je af. Dit ...

Handleiding - 1: Het design (kleuren, lettertypes, carrousel en logo aanpassen)

1) Het ontwerp van je webshop (kleuren, lettertypes, carrousel en logo aanpassen) Het startpunt voor het aanpassen van het ontwerp van je webshop...

Handleiding - 1.1: Het logo

In deze handleiding gaan we je precies uitleggen hoe je het logo op je webshop kan instellen! Nog geen logo?  Vind hier  5 websites...

Handleiding - 1.2: Carrousel instellen

In deze handleiding gaan we je uitleggen hoe je de carrousel (grote afbeeldingen/banners onder het hoofdmenu) aanpast.   TIP : met deze handlei...

Handleiding - 2: Pagina's beheren (teksten, afbeeldingen en dynamische content op pagina's beheren)

Het is mogelijk om bijvoorbeeld extra teksten of afbeeldingen op je webshop te plaatsen. Denk bijvoorbeeld aan een tekst op de homepage of een module...

Handleiding - 2.1: Content toevoegen, wijzigen of verwijderen van een pagina.

In deze korte handleiding leggen we je precies uit hoe je tekst, afbeeldingen en producten weergave op een pagina kan toevoegen of wijzigen. Zo...

Handleiding - 3: Producten en categorien

Producten en categorien zijn te vinden onder het menuitem  Webshop : -- Het productoverzicht Producten kun je linksboven filteren op c...

Handleiding - 4: Betaal- en verzendmethodes

De betaalmethodes en Verzendmethodes kun je vinden onder het kopje "Webshop": -- Betaalmethodes De ruim 13 beschikbare betaalmethodes kun...

Handleiding - 5: De instellingen van je webshop

Veel van de relevante instellingen voor je webshop zijn in n menu gentegreerd: het menu Instellingen . Dit is de onderste van de dashboardopties en z...

Handleiding - 6: Bestellingen

Alle bestellingen kun je inzien onder het kopje Webshop : -- Het bestellingen overzicht Bestellingen kun je met de opties bovenaan de pa...

Ontwerp aanpassen

Welke afmetingen moet ik aanhouden bij het toevoegen van mijn logo?

Voor een optimale weergave van je logo dien je een afbeelding ten grootte van 280 pixels (breed) X 100 pixels (hoog) toe te vo...

Hoe plaats ik een (klikbare) afbeelding in mijn webshop?

In de teksteditor krijg je de mogelijkheid om afbeeldingen en linkjes (hyperlinks) te plaatsen. Dit is handig voor bijvoorbeeld aanklikbare social med...

Hoe kan ik afbeeldingen uploaden in de webshop?

Op verschillende plekken, zoals in de achtergrond van de webshop, kan je in plaats van een kleur ook een afbeelding toevoegen. Klik op de knop met de ...

Hoe plaats ik een bestand of een (hyper)link in mijn webshop?

In de teksteditor krijg je de mogelijkheid om zowel  achter tekst als een afbeelding een hyperlink te plaatsen. Bij het plaatsen van een hy...

Hoe bewerk ik de opmaak van mijn productpagina? (lettertypen, bestelknop, koppen, etc.)

In onderstaande afbeelding kun je zien waar je de onderdelen van de productpagina, zoals de lettertypen en de kleur van de bestelknop, kunt aanpasse...

Is er de mogelijkheid om CSS toe te passen in de webshop?

Bij zowel pakket Extra als pakket  Geavanceerd zit standaard in de ontwerpmodule een CSS-editor opgenomen, waarmee opmaakregels kunnen worden ...

Kan ik een PDF-bestand toevoegen aan een omschrijving?

Je kunt met behulp van een hyperlink een pdf-bestand plaatsen. In de tekst-editor kan je 'achter' een link naar een pdf-bestand of een ander type (bij...

Hoe kan ik een eenvoudige slide aanmaken in de carrousel?

Wanneer je moeite hebt met het bewerken van afbeeldingen betekent dit niet dat je geen gebruik kunt maken van de carrousel. Je kan ervoor kiezen om ee...

Hoe maak ik een favicon en kan ik deze opslaan?

De favicon is een klein vierkant plaatje dat naast de titel van je webshop in het tabblad van de browser wordt getoond.  Via de website w...

Hoe kan ik video's toevoegen aan mijn webshop?

Video's zijn een goede aanvulling op omschrijvingen in je webshop en kunnen een nog duidelijker beeld geven van je productaanbod.Voor het toevoegen...

Hoe verwijder ik de carrousel van mijn webshop?

Via Carrousel > Algemeen kan je de hoogte van het carrousel instellen. Deze hoogte kan je helemaal zelf bepalen en om de carrousel te verwijdere...

Hoe kan ik een logo met een transparante achtergrond maken?

Als je een logo met een transparante achtergrond wilt plaatsen, dan kun je hiervoor alleen een .gif- of een .pngbestand gebruiken. Het werkt niet met ...

Kan ik verschillende lettertypes gebruiken in mijn webshop?

Je kunt voor allerlei opties in de webshop verschillende lettertypes hanteren. Dit werkt altijd op dezelfde manier. Klik in het veld op het letterty...

Hoe kan ik de kleuren wijzigen in mijn ontwerp?

Op verschillende plekken kunnen kleuren worden aangepast. Bijvoorbeeld de achtergrond van de webshop of kleur van het hoofdmenu. Dit kan altijd op ...

Hoe kan ik de opmaak van de bovenkant (logo, winkelmandje, menus, etc) aanpassen?

In onderstaande afbeelding kun je zien waar je welk onderdeel kunt aanpassen. Via het ontwerpmenu kun je alleen het uiterlijk van het onderdeel aanp...

Hoe wijzig ik de opmaak van mijn teksten, hyperlinks, knoppen en invoervelden?

In onderstaande afbeelding kan je zien waar je welk onderdeel kunt aanpassen. Houd er rekening mee dat je via het ontwerpmenu alleen het uiterlijk v...

Hoe vind ik passende kleuren voor mijn ontwerp?

In het blogartikel  3 tips voor een mooi ontwerp van je webshop  besteden we aandacht aan het vinden van passende kleuren voor jou...

Hoe kan ik de plaatjes op de homepage wijzigen/verwijderen?

Bij oplevering van je webshop staan er standaard op de homepage drie plaatjes. Deze kan je uiteraard verwijderen of vervangen. Je vind deze afbeelding...

Hoe bewerk ik de productblokjes en het categoriemenu?

In de onderstaande afbeelding kan je zien waar de onderdelen van het productblokje en het categoriemenu kunt aanpassen: ...

Hoe kan ik productmeldingen en productlinten toevoegen?

Let op: de productlinten zullen maandag 17 december 2018 worden toegevoegd aan de functionaliteiten van je webshop. We hebben dit artikel ter aankond...

Hoe plaats ik een schermvullende slide in de carrousel?

Wanneer je een schermvullende slide wilt plaatsen, zul je hiervoor in de slide de afbeelding onder de 'Achtergrond' moeten plaatsen.Vervolgens klik je...

Hoe kan ik de vormgeving van mijn webshop bewerken?

Om het ontwerp van de webshop aan te passen klik je op Ontwerp aanpassen in het hoofdmenu aan de linkerkant. Dit menu-item vouwt open en er versc...

Hoe kan ik mijn template veranderen?

Standaard wordt de webshop opgeleverd in de Responsive standaard-template. Vind je deze niet mooi dan kun je onder Ontwerp aanpassen > Templates ...

Kan ik de weergave van het kruimelpad wijzigen?

Het kruimelpad kan in- of uitgeschakeld via  Ontwerp aanpassen > Bewerk h uidig ontwerp > Bovenkant > Kruimelpad ....

Instellingen webshop

Ik wil graag de Facebook pixel gebruiken, is dit mogelijk?

Om inzicht te krijgen welke verkopen in je webshop via Facebook zijn binnengekomen, kun je gebruikmaken van Facebook conversietracking. De Facebook pi...

De nieuwe AVG wetgeving: wat betekent dat voor mij?

Met ingang van 25 mei 2018 wordt de Algemene Verordening Gegevensbescherming (kortweg AVG) van kracht. Deze wetgeving is voor alle ondernemers, van gr...

Ik ga zakelijk verkopen. Hoe kan ik de B2B-module gebruiken?

Wil je een webshop waar alleen zakelijke klanten je prijzen kunnen zien en pas na aanmelden kunnen bestellen? Dan kun je gebruik maken van de B2B-modu...

Hoe kan ik het btw-tarief aanpassen in mijn webshop?

Om een nieuw btw-tarief toe te passen zijn er drie stappen nodig: 1. Ga in het dashboard naar Instellingen > Webshop, dan het tabblad Btw. ...

Hoe kan ik filters toevoegen aan een productpagina?

Je klanten kunnen producten vinden in de verschillende categorien en subcategorien in jouw webshop. Tevens kunnen ze gebruikmaken van de zoekfunctie. ...

Hoe kan ik reCAPTCHA instellen op mijn (contact)formulieren?

Spam op je (contact)formulier is makkelijk te voorkomen door Google reCAPTCHA te activeren. Hiervoor dien je een API code bij Google aan te vragen en ...

Ik wil graag Google Tagmanager gebruiken, is dit mogelijk?

De tracking-code van Google Tag Manager of andere aanbieders kun je terugplaatsen onder Externe koppelingen> Conversie en affiliate marketing&g...

Hoe kan ik een HTML snippet maken en plaatsen in mijn webshop?

Met HTML Snippets kun je eenvoudig een stukje HTML-code, javascript, tekst of afbeeldingen op meerdere paginas plaatsen. Het voordeel is dat je de sni...

Foutmelding 'Ai! iemand was je net voor', wat gaat er fout?

Wanneer je gebruik maakt van voorraadbeheer en je klant de melding  Ai! Iemand was je net voor... Het laatste examplaar is net uitverkocht  ...

Hoe kan ik kopjes (Over ons, Beoordelingen, Service en Contact) op de homepage wijzigen?

Bij oplevering van je webshop staan er standaard op de homepage de kopjes 'Over ons' 'Beoordelingen' 'Service' en 'Contact'. Deze kan je uiteraa...

Hoe kan ik mijn webshop koppelen met E-boekhouden?

Het is natuurlijk belangrijk dat de boekhouding van je webshop op orde is. Je voorkomt daarmee problemen en houdt inzicht in de financile positie van...

Hoe kan ik een kortingscode instellen op specifieke producten?

Om een kortingscode enkel van toepassing te laten zijn op n of meerdere producten kun je de onderstaande stappen doorlopen: 1) Voeg een kortingscod...

Hoe kan ik meertaligheid aanbieden in mijn webshop?

Wanneer je je webshop in meer dan n taal wilt aanbieden heb je voor iedere taal een aparte webshop (en daarmee een apart abonnement) nodig. Meerdere t...

Ik wil het voorraadbeheer onderhouden via Shoppagina, hoe kan ik dit het beste inrichten?

Als je kiest voor Pakket Extra of Geavanceerd dan kun je gebruikmaken van de functie 'Voorraadbeheer'. Per product kun je een voorraadstand invoeren ...

Hoe activeer ik een pop-up voor mijn webshop?

Een pop-up melding is erg handig wanneer je bijvoorbeeld tijdelijk een langere levertijd hebt, bijvoorbeeld tijdens je vakantie. Dit wil je natuurlijk...

Hoe kan ik bij een bestelbevestiging standaard een bijlage meesturen?

Onder Instellingen > Webshop > E-mail > E-mail bijlagen kun je een bestand uploaden dat standaard met iedere bestelbevestiging word...

Hoe kan ik de Algemene voorwaarden tonen in mijn webshop?

Je kunt de Algemene voorwaarden invoeren onder Instellingen > Webshop > Algemeen > Algemene Voorwaarden . Na het opvoeren van de voorwaarden...

Hoe kan ik de berekening van btw inschakelen in mijn webshop?

Hiervoor ga je naar het tabblad BTW onder Instellingen > Webshop . Vervolgens kies je onder de Ingeschakeld voor Ja om de btw-berekening in ...

Hoe kan ik een blog plaatsen op de webshop?

Om een Blog pagina op je webshop terug te brengen dien je een nieuwe pagina aan te maken via Pagina's beheren > Pagina overzicht > Pagina toevo...

Hoe kan ik een klant een bestelling op een later moment laten afronden?

Soms besluit een klant om de bestelling niet direct af te rekenen of  wordt de klant bijvoorbeeld voor iets weggeroepen waardoor hij de bes...

Hoe kan ik het mailadres waar ik bestelbevestigingen op ontvang wijzigen?

Hiervoor kan je het mailadres onder Instellingen > Webshop  >  E-mail  >  Webshop beheerder wijzigen. Deze instellin...

Hoe kan ik het voorloopnummer van de facturen wijzigen?

Je kunt het voorloop factuurnummer wijzigen onder   Instellingen > Factuur , geef onder Voorloop factuurnummer het gewenste nummer ...

Hoe kan ik het voorraadbeheer inschakelen voor mijn webshop?

Als je hebt gekozen voor Pakket Extra of Geavanceerd heb je de beschikking over de functie Voorraadbeheer . Je kunt dan per product en/of uitvoering ...

Hoe kan ik voorraad bijhouden per product uitvoering?

Als je voorraadbeheer onder Instellingen > Webshop > Voorraadbeheer  hebt ingeschakeld, dan heb je mogelijkheid om op productniveau d...

Hoe kan ik het voorraadbeheer tussen twee of meer webshops synchroniseren?

Als je twee webshops met hetzelfde assortiment hebt, bijvoorbeeld een Nederlandse en een Engelse, is het natuurlijk van groot belang dat de voorrad...

Hoe kan ik met mijn producten adverteren op Marktplaats (Admarkt)?

Ook als bedrijf kun je op Marktplaats adverteren. Dit is een goede manier om je producten onder de aandacht te brengen. Het is echter veel werk om ...

Hoe kan ik mijn facturen personaliseren?

Onder Instellingen > Webshop> Factuur tref je een Voorbeeldfactuur . Hier kan je met behulp van de editor rechtsboven je logo en adresge...

Hoe kan ik Social Media knoppen toevoegen aan mijn webshop?

Hiervoor zijn meerdere opties mogelijk: 1. Schakel de social sidebar in op je webshop. Deze sidebar kan op iedere pagina worden teruggebracht en...

Kan ik automatisch de btw verleggen bij de verkoop aan een buitenlandse klant?

In het geval dat je aan buitenlandse zakelijke klanten levert kun je onder Instellingen > Webshop > BTW de optie `Btw verleggen`activeren. D...

Kan ik automatisch facturen versturen met mijn webshop?

Wanneer je een bestelling hebt ontvangen kan je ervoor kiezen om de klant automatisch een factuur te sturen. Je kunt het aanmaken van facturen insc...

Kan ik de automatisch verstuurde e-mailberichten (bijv. bestelbevestigingen) personaliseren?

Onder E-mail templates vind je de verschillende berichten die automatisch door de webshop worden verzonden, zoals de verschillende bestelbevestigin...

Kan ik de btw weergave bij productprijzen wijzigen?

Je kunt onder Instellingen > Webshop > BTW ervoor kiezen om de productprijs in je webshop inclusief btw of exclusief btw te tonen. Het is ...

Kan ik de subcategorien in het categorienmenu verbergen?

Wanneer je veel subcategorien hebt aangemaakt kan het wenselijk zijn om de subcategorien te verbergen in het categoriemenu. Plaats hiervoor de opti...

Kan ik de verzendkosten baseren op het aantal bestelde producten of het orderbedrag?

Standaard worden de verzendkosten in de webshop op grond van het gewicht  van een bestelling berekend. Andere opties hiervoor kunnen zijn: ...

Kan ik meerdere btw-tarieven hanteren in mijn webshop?

Wil je verschillende btw-tarieven gebruiken? Dan kun je deze onder Instellingen  > Webshop  > BTW instellen, tevens kun je hier aa...

Kan ik verschillende valuta aanbieden in mijn webshop?

In de webshop software kan er gebruik worden gemaakt van de volgende munteenheden: Euro, Amerikaanse dollar, Britse pond, Antilliaanse gulden, Hongaar...

Waar kan ik de CSV productfeed terugvinden in mijn webshop?

In veel gevallen is het handig om een overzicht van je productaanbod te exporteren, denk bijvoorbeeld aan het controleren van de voorraadstand. Een al...

Waar kan ik het mailadres waar ik ingevulde contactformulieren op ontvang wijzigen?

Hiervoor ga je naar  Formulieren > Contact > Klik op het potlood (rechts) > E-mail beheerder  en plaats je onder E-mailadres het ge...

Waar kan ik het retouradres dat terecht komt op verzendlabel invoeren/wijzigen?

Onder Instellingen > Webshop > Bestellingen vind je hiervoor de optie Retouradres verzendlabel ....

Welke productfeeds zijn er beschikbaar in mijn webshop?

In je webshop zijn 2 typen externe koppelingen beschikbaar. Dit zijn ProductFeed- en Aftersale koppelingen. Om je producten te publiceren naar een ext...

Hoe kan ik mijn (tijdelijk) webshop afschermen?

Is je webshop nog niet klaar voor het grote publiek? Je kunt je webshop tijdelijk afschermen door onder   Werk in uitvoering  de optie &...

Productbeheer

Hoe kan ik productopties instellen (zoals kleuren en maten)?

Het kan zijn dat je bij de producten die je verkoopt een extra optie wilt instellen. Denk hierbij aan een maat- of kleurkeus zoals in het voorbeeld hi...

Hoe kan ik aan de klant tonen wanneer een bepaalde uitvoering van een product is uitverkocht?

Wanneer je klant de keuzelijst op de productpagina aanklikt zullen de uitverkochte uitvoeringen in het dropdownmenu de term Uitverkocht achter hun n...

Hoe kan ik voorraad bijhouden per product uitvoering?

Als je voorraadbeheer onder Instellingen > Webshop > Voorraadbeheer  hebt ingeschakeld, dan heb je mogelijkheid om op productniveau d...

Kan ik meerdere producten tegelijk bewerken? En wat zijn de mogelijkheden?

In het productoverzicht ( Webshop>Producten ) kunt je meerdere producten tegelijk bewerken. Zo kun je eenvoudig meerdere producten in n keer public...

Hoe kan ik een bestaand product kopiren?

Het rechtstreeks kopiren van een product is helaas niet mogelijk maar veel producten in je webshop zullen waarschijnlijk veel dezelfde instellingen he...

Hoe kan ik voorraad bijhouden per product uitvoering?

Als je voorraadbeheer onder Instellingen > Webshop > Voorraadbeheer  hebt ingeschakeld, dan heb je mogelijkheid om op productniveau d...

Ik wil productfoto's plaatsen, moeten deze een bepaald formaat hebben?

De vuistregel voor het uploaden van productfoto's is niet te groot, niet te klein. Grotere foto's worden automatisch verkleind, maar teveel zeer grote...

Ik heb productfoto's gepload, maar ze komen geroteerd of gespiegeld in de webshop te staan. Hoe kan dit?

JPG-afbeeldingen maken gebruik van zogenaamde EXIF-data. Dit is een onderdeel van je afbeelding waar gegevens instaan zoals datum en tijd van opname, ...

Hoe kan ik de volgorde van producten in een categorie wijzigen?

Om de volgorde van de producten in een categorie te bepalen kan je deze handmatig naar eigen wens sorteren. Dit kan door onder Webshop de pagina Ca...

Betaalmethodes

Hoe vaak en hoe laat verwerken jullie de betalingen en hoe lang duurt het voordat het geld echt op mijn rekening staat?

De bedragen van de iDEAL-transacties worden verzameld door jouw betaalprovider (bijvoorbeeld Sisow of Mollie). In je profiel bij deze aanbieders kun j...

Hoe kan ik een betaalmethode instellen, aanzetten of wijzigen?

Onder Webshop heb je de menu optie Betaalmethodes, hier staan alle mogelijke betaalmethodes in die je voor de webshop kan gebruiken. Mollie, Sisow, Og...

Hoe kan ik iDEAL aanbieden?

Om iDEAL aan te kunnen bieden zal je een account moeten aanmaken bij een betaalprovider waarmee wij een koppeling hebben. Je webshop bij Shoppagina i...

Hoe kan ik Mollie activeren op mijn webshop?

Als je eenmaal een account bij Mollie aangemaakt hebt dien je dit in te schakelen in je webshop. Hiervoor ga je naar Webshop > Betaalmethodes &n...

Hoe kan ik Sisow activeren op mijn webshop?

Als je eenmaal een account bij Sisow hebt aangemaakt dien je dit in te schakelen in je webshop. Hiervoor ga je naar Webshop > Betaalmethodes en...

Hoe kan ik ING Kassa Compleet activeren op mijn webshop?

Als je eenmaal een abonnement bij ING hebt dien je dit in te schakelen in je webshop. Hiervoor ga je naar Webshop  > Betaalmethodes  e...

Hoe kan ik Afterpay (achteraf betalen) activeren op mijn webshop?

Als je eenmaal een abonnement bij Aferpay afgesloten hebt dien je dit in te schakelen in je webshop. Hiervoor ga je naar Webshop > Betaalmethode...

Hoe kan ik Paypal activeren op mijn webshop?

Om betalingen via PayPal in je webshop te ontvangen heb je een zakelijk PayPal-account nodig. Heb je deze in bezit? Dan kan je onze koppeling gebruike...

Hoe kan ik Ogone/Ingenico activeren op mijn webshop?

Als je een account bij Ogone aangemaakt hebt dien je dit in te schakelen in je webshop. Hiervoor ga je naar Webshop  > Betaalmethodes &n...

Foutmelding met Mollie: The payment method is not activated, wat gaat er fout?

Dit betekend dat de betaalmethodes in je Mollie account nog niet actief staan bij het webshop profiel.  Hoe je dit moet instellen kan je lezen...

Foutmelding met mollie: Lijst met banken kon niet worden opgehaald, wat gaat er fout?

De melding "Lijst met banken kon niet worden opgehaald. Druk op F5 om het nogmaals te proberen." kan 2 oorzaken hebben. 1: De API codes zijn incor...

Foutmelding met Sisow: TA3227: Account not active, wat gaat er fout?

Je krijgt deze foutmelding als je Sisow account nog niet actief is om betalingen te kunnen ontvangen.  Dit kan te maken hebben met bestanden die ...

Foutmelding met Sisow: TA3225: account closed, wat gaat er fout?

Je krijgt deze foutmelding als je account bij Sisow afgesloten is voor nieuwe transacties. Dit kan te maken hebben met bestanden die nog aangeleverd ...

Verzendmethodes

Hoe kan ik op een product een aparte verzendmethode instellen?

Soms wil het nog wel eens voorkomen dat je een product verkoopt wat duurder of juist goedkoper (brievenbuspakje) is om te verzenden. Je zou op bijvoor...

Ik wil boven een bepaald bestelbedrag gratis (franco) verzenden. Hoe stel ik dit in?

Dit kun je instellen bij je verzendmethodes. Hiervoor ga je in het dashboard naar het menu Webshop , dan Verzendmethodes . Klik op de verzendmethode...

Hoe kan ik afhalen bij een servicepunt en verzenden naar een adres aanbieden bij de verzendmethodes?

Om gebruik te kunnen maken van zowel het aanbieden van "afhalen bij een servicepunt" en "verzenden naar huisadres" dien je 2 verschillende verzendmeth...

Hoe stel ik een verzendmethode of apart verzendtarief per land in?

Om per land een ander tarief te hanteren voor verzending kun je meerdere verzendmethodes aanmaken en deze activeren op n of meerdere landen. Een verze...

Hoe kan ik goedkoper pakketten versturen?

Als je met PostNL of DHL je pakketten wilt versturen dan kan je als kleine ondernemer al gauw flink besparen op de standaard pakketkosten. Dit kun je ...

Hoe kan ik MyParcel activeren, instellen en gebruiken?

Activeren van MyParcel: Om MyParcel te gebruiken dien je een account te hebben, waarna je onder Externe koppelingen op het tandwieltje bij MyParce...

Hoe kan ik SendCloud activeren, instellen en gebruiken?

Activeren van SendCloud: Om Sendcloud te gebruiken dien je een account te hebben, die kan je  hier direct aanmaken . Daarna kan je onder Extern...

Hoe kan ik Shops United activeren, instellen en gebruiken?

Activeren van Shops United: Om Shops United te gebruiken dien je een account te hebben, waarna je onder Externe koppelingen op het tandwieltje bi...

Afhandeling

Waar moet ik op letten bij het uitleveren?

Zodra je producten gaat verkopen in je webshop brengt dat bepaalde verplichtingen met zich mee. Zo kun je als particulier bij Sho...

Moet ik wachten met verzenden van een product totdat de betaling van een klant op mijn rekening staat?

Een iDEAL transactie is zeker. Zodra je de bevestiging van de Payment Service Provider (bijvoorbeeld Sisow of Mollie) hebt ontvangen dat de betaling b...

Hoe kan ik facturen laten aanmaken?

Om voor elke succesvolle bestelling standaard een factuur aan te laten maken kan je onder Instellingen > Webshop bij het tabje Facturen  de...

Hoe verwerk ik een retour?

Het kan natuurlijk voorkomen dat een klant een bestelling (of een deel ervan) terugstuurt. Om dit te verwerken zoek je de juiste bestelling erbij en k...

Hoe kan ik de status van een bestelling wijzigen?

Je kan de status van een bestelling wijzigen door bij "nieuwe status", de gewenste status te selecteren en op te slaan. ...

Hoe kan ik een bestelling als opgehaald markeren?

Je kan een bestelling niet als "opgehaald" markeren, je dient de bestelling als "verzonden" te zetten. Hierdoor zal de bestelling ook verdwijnen uit d...

Shoppagina-mail

Hoe kan ik Shoppaginamail aanvragen?

Dit kan via de knop E-mailadressen in je  profiel  op shoppagina.nl. Een mailbox bij Shoppagina is het eerste jaar van afname gratis en ko...

Hoe kan ik mijn email aan Microsoft Outlook koppelen?

Alle gegevens die aangehaald worden in onderstaande stappen kun je inzien als je ingelogd bent op  shoppagina.nl  onder het tabje "Mijn e-m...

Hoe kan ik mijn email op mijn iOS telefoon koppelen?

Op een iOS telefoon staat standaard een email app, hieronder zie je de benodigde stappen om hiermee te koppelen. Geef je de voorkeur aan een andere a...

Hoe kan ik mijn email met BlueMail (app) koppelen (android & iOS)?

BlueMail is te gebruiken op Android en iOS, download de app en volg de onderstaande handleiding om je email te koppelen. Alle gegevens die aangehaald ...

Ik wil mijn doorstuurmailadres aanpassen. Waar kan ik dit doen?

Je kunt je doorstuuradressen aanpassen via de knop E-mailadressen in je  Shoppagina-profiel . Hou hierbij rekening met het maximum aantal adres...

Ik wil mijn Shoppaginamail in Outlook of Thunderbird gebruiken. Welke instellingen moet ik invoeren?

De instellingen die je nodig hebt om Shoppaginamail in het mailprogramma van je keuze te kunnen gebruiken kun je vinden door in te loggen op je Shoppa...

Mijn Shoppagina-mailbox raakt vol, en e-mail verwijderen of archiveren gaat niet lukken. Kan ik extra ruimte krijgen?

Standaard krijg je wanneer je Shoppaginamail hebt aangeschaft een mailquotum van 1 Gb. Wij kunnen je op jouw verzoek een hoger quotum toekennen, hierv...

Hoe kan ik Shoppaginamail opzeggen?

Dit kun je doen door ons te mailen op info@shoppagina.nl. Wij zeggen de mailbox dan voor je op. Let op: zorg er wel voor dat je e-mail die je wilt be...

Een mail die is verzonden naar mijn doorstuuradres is niet aangekomen. Waar kan dit aan liggen?

Dit is lastig te zeggen, aangezien er ook bij je mailprovider van alles kan gebeuren. Soms komt het bij bijvoorbeeld Google of Microsoft voor dat ook ...

Kan ik mijn doorstuuradres ook als afzender gebruiken?

Dit is helaas niet mogelijk. Een doorstuuradres is feitelijk niet meer dan een doorverwijzing. Wil je ook vanaf je gekozen mailadres kunnen verzenden?...

Ik of mijn klanten ontvangen geen email, hoe los ik dit op?

Ontvang je zelf geen mailtjes (bijvoorbeeld de bestelbevestiging) of komen deze bijna altijd in de spamfolder en geven je klanten aan geen mailt...

Google diensten & SEO

Wat is SEO?

SEO staat voor Search Engine Optimization ofwel zoekmachine optimalisatie. Je wilt met een webshop natuurlijk goed gevonden worden op termen waarop de...

Mijn webshop wordt niet of slecht gevonden door Google. Wat doe ik fout?

De vindbaarheid van een webshop hangt af van vele factoren, elke website is bezig met SEO (zoekmachine optimalisatie). Op woorden met hoge concurentie...

Hoe kan ik mijn webshop SEO verbeteren?

SEO (zoekmachine optimalisatie) heeft te maken met vele elementen, Google waardeert je website op vele honderden punten. In dit vraagstuk gaan we in o...

Wat is de zoekmachine optimalisatie (SEO) tool en hoe werkt deze?

De SEO-tool kun je tegenkomen bij de producten en pagina's waar je een focustrefwoord kan instellen. Je krijgt dan enkele aanbevelingen en/of verbete...

Hoe kan ik Google Analytics koppelen?

Met Google Analytics kan je o.a het aantal website bezoekers meten. Nog geen account? Maak deze dan  hier  aan. Om je website te kopp...

Hoe stel ik Google Analytics privacy gevoelig in (AVG wet).

Dit artikel is op basis van de informatie uit de PDF die door de Autoriteit Persoonsgegevens uitgegeven is, deze kan je  hier  bekijken. ...

Hoe kan ik Google Webmasters / Search Console koppelen?

Met Google Webmasters kan je bewijzen dat je de eigenaar van een website bent. Nog geen account? maak deze dan  hier aan . Nieuw met Googl...

Hoe kan ik Google Shopping activeren en gebruiken?

Om je producten in Google Shopping te kunnen tonen moet je je Google Merchants-account koppelen met je Google AdWords-account. Dit doe je door in te l...

Hoe upload ik een sitemap in Google Webmaster?

Wil je in Google Webmasters je sitemap (website url structuur) toe voegen? Dit is handig omdat Google dan alle links doorkrijgt die je website heeft, ...

Google Search Console geeft aan dat er indexdekking gerelateerde problemen zijn, hoe los ik dit op?

Heb je een email ontvangen van Google waarin aangegeven wordt dat er indexering problemen met je webshop zijn?  Bezoek dan via de link in deze ...

Externe koppelingen

Hoe werkt de koppeling met Bol.com?

Om de producten in uw webshop te plaatsen voor verkoop op bol.com dient u te beschikken over een  verkoopaccount . Is je account goedgekeurd en a...

Hoe kan ik de Mailchimp koppeling activeren

Koppel uw webshop aan het systeem van Mailchimp! Zo wordt iedere bestelling, waarbij de klant aangeeft dat hij of zij graag de nieuwsbrief wil ontvang...

Hoe werkt de e-boekhouden koppeling?

Zie voor een uitgebreide uitleg  de PDF handleiding ....

Hoe werkt de koppeling met webwinkelkeur?

Een compleet keurmerk inclusief klantbeoordeling tool? Kies dan voor WebwinkelKeur PLUS. Jouw klanten ontvangen dan (na een bestelling) automatisch ee...

Abonnement

Hoeveel artikelen kan ik plaatsen?

Het aantal producten dat je in de webshop kunt plaatsen is afhankelijk van het pakket dat je hebt gekozen. In het gratis Probeerpakket kun je maximaal...

Ik ga producten aanbieden via dropshipping. Kunnen jullie een koppeling met mijn leverancier verzorgen?

Omdat er alleen in Nederland en Vlaanderen al vele honderden dropshipleveranciers actief zijn en deze hun productfeeds allemaal anders inrichten is er...

Kan ik een Nederlandse webwinkel beginnen vanuit het buitenland?

Ja dit kan, let er wel op dat je aan alle wettelijke vereisten en de juiste BTW afdracht zorgt....

I don't speak or understand Dutch and would like to use your services. Can you also offer the software in English?

We can change the core language of both the online shop and the dashboard to English, so that you're able to fully use our software without needing to...

Mijn adresgegevens of rekeningnummer kloppen niet meer. Hoe kan ik deze wijzigen?

Je kunt je persoonlijke gegevens ten allen tijde zelf wijzigen via de knop Mijn gegevens in je Shoppagina-profiel. Indien je je rekeningnummer wijzigt...

Ik wil het e-mailadres waar Shoppagina mij facturen en informatiemails op stuurt wijzigen. Hoe kan ik dit doen?

Stuur ons even een mailtje op info@shoppagina.nl vanuit het 'oude' mailadres en vermeld hierin welk adres het vanaf nu moet worden. Dan passen wij het...

Het lukt me niet om me te registreren bij Shoppagina. Wat kan ik doen?

Een paar veelvoorkomende problemen zijn: De domeinnaam is bezet . Is het jouw domeinnaam, dan kun je een verhuiscode invoeren. Deze kun je opvragen ...

Hoe betaal ik mijn abonnement aan Shoppagina?

Het abonnementsgeld wordt iedere maand automatisch gencasseerd van je bankrekening. Mocht dit om welke reden dan ook niet mogelijk zijn, dan kun je on...

De automatische incasso is mislukt. Kan ik het openstaande bedrag ook zelf overmaken?

Dit kun je doen op rekeningnummer NL 42 RABO 0328 1475 83 ten name van MijnWinkel B.V.. Vergeet niet om hierbij je klantnummer en het factuurnummer te...

Er klopt iets niet op mijn factuur. Wat moet ik doen?

Neem contact met ons op via info@shoppagina.nl en omschrijf hierin wat er precies niet klopt. Vergeet niet om hierbij ook het factuurnummer te vermeld...

Ik kan mijn openstaande facturen niet in n keer betalen. Kan ik een betalingsregeling krijgen?

Het beste is hier om zo snel mogelijk contact met ons op te nemen via info@shoppagina.nl. Leg in deze mail uit wat de situatie is en hoe je de betalin...

Ik wil mijn abonnement upgraden of downgraden. Hoe werkt dit?

Je kunt je abonnement zelf upgraden naar een hogere abonnementsvorm via de knop Pas je pakket aan in je profiel op Shoppagina.nl. Wanneer je deze be...

Ik ben nog geen 18 jaar. Mag ik een webshop beginnen bij Shoppagina?

Ook voor jou als jonge ondernemer willen wij een platform bieden waarmee je jouw producten op een makkelijke en overzichtelijke manier op de markt kun...

Hoe kan ik mijn 75 euro gratis Google AdWords-tegoed verkrijgen?

Sinds eind 2017 moet je hiervoor telefonisch contact opnemen met Google via telefoonnummer 0800-2500021 (Nederland) of 0800-58168 (Belgi). Een medewer...

Ik ben een oude factuur kwijt. Kan ik deze ergens terugvinden?

Je hele factuurgeschiedenis is altijd in te zien via de knop Mijn facturen in je Shoppagina-profiel. Hier zijn de facturen ook te downloaden....

Hoe zit het met het contract en de opzegtermijn van het abonnement?

Je contract is altijd per maand op te zeggen. Bijvoorbeeld: Je wordt op 16 januari klant en zegt 21 oktober op. De opzegtermijn die wij hanteren is ee...

Waar kan ik inloggen op mijn profiel en/of mijn webshop?

De knop om in te loggen op je Shoppagina-profiel vind je rechts bovenaan onze homepage, www.shoppagina.nl. De directe link naar deze pagina is https:/...

Ik ben mijn gebruikersnaam en/of wachtwoord vergeten. Kan ik een nieuwe krijgen?

Je kunt je wachtwoord zowel voor het profiel als voor de webshop resetten met de link Wachtwoord vergeten. De gebruikersnaam is meestal het e-mailadre...

Wat heb ik nodig om een webshop te kunnen starten bij Shoppagina?

Je hebt hiervoor een geldig adres, telefoonnummer, e-mailadres en bankrekeningnummer nodig. Een inschrijving bij de Kamer van Koophandel en een zakeli...

Hebben jullie een overzicht van zaken waar een beginnende webwinkelier aan moet denken?

Op onze homepage vind je een artikel waarin enkele belangrijke zaken worden uitgelicht die komen kijken bij het beginnen van een webshop. Je vindt dez...

Wat zijn de verschillen tussen de drie pakketvormen die Shoppagina aanbiedt?

Behalve de productlimieten (250 voor Basis, 1000 voor Extra en 5000 voor Geavanceerd) heb je bij het Basis-pakket maar beperkte mogelijkheden op het g...

Wat houdt het probeerpakket precies in?

Het probeerpakket geeft je de gelegenheid om dertig dagen kosteloos te snuffelen aan en te experimenteren met onze software. Je hebt hier alleen een g...

Ik wil een product gaan verkopen via Shoppagina, maar wil zeker weten of het wel legaal is. Wat zijn jullie regels?

Als vuistregel gebruiken wij dat wanneer het wettelijk is toegestaan, dan staan wij het ook toe. Zaken als verdovende middelen of sterke drank zonder ...

Mag ik meer dan n webshop bij jullie afnemen?

Natuurlijk! Wel moet je deze aanmaken met een ander mailadres dan waarmee je je oorspronkelijke webshop hebt aangevraagd. Je extra webshop wordt aan o...

Kan de inhoud van mijn webshop worden gekopieerd?

Wanneer je besluit om een extra webshop bij ons af te nemen omdat je bijvoorbeeld ook een andere taal wilt aanbieden, dan kunnen we de inhoud van je a...

Ik heb me vergist en heb onbedoeld een groot deel van de inhoud van mijn webshop verwijderd. Kunnen jullie dit terugzetten uit de back-up?

Wanneer het duidelijk is dat het erg veel werk zal zijn om alles zelf te herstellen kunnen wij de back-up van de afgelopen nacht voor je terugzetten. ...

Ik wil ruimte voor meer producten in mijn webshop. Is dit mogelijk?

Ja, dat kan! Hoe hoger het abonnement wat je afneemt, hoe meer producten je in je webshop kwijt kunt. De productlimiet is 250 producten voor Basis, 10...

Ik wil de Powered by Shoppagina-link onderaan mijn webshop verwijderen. Kan dit?

Het verwijderen van de footerlink is een betaalde uitbreiding die je kunt aanschaffen via het menu Uitbreidingen in het dashboard van je webshop. De k...

Ik wil alles uit mijn webshop verwijderen en opnieuw beginnen. Hoe kan ik mijn pagina resetten?

Dit kunnen wij voor je doen. Stuur ons een e-mail op info@shoppagina.nl vanaf het mailadres waar je momenteel onze facturen op ontvangt en we maken he...

Ik ga stoppen met mijn webshop. Hoe kan ik opzeggen?

Opzeggingen kunnen we alleen per e-mail in behandeling nemen. Stuur ons je verzoek op info@shoppagina.nl, vanaf het e-mailadres waar je op dit moment ...

Ik heb opgezegd, maar wil toch verder met mijn Shoppagina. Hoe kan ik mijn opzegging annuleren?

Om je opzegging in te trekken kun je ons een e-mail sturen op info@shoppagina.nl. Dit kun je het beste doen vanaf het e-mailadres waarmee je oorspronk...

Ik ga stoppen met mijn webshop. Hoe kan ik opzeggen?

Opzeggingen kunnen we alleen per e-mail in behandeling nemen. Stuur ons je verzoek op info@shoppagina.nl vanaf het e-mailadres waar je op dit moment o...

Gebruik van CSV- en XML-feeds

De csv import lukt niet. Wat kan er mis zijn met mijn CSV bestand?

Je kunt enkel een goed opgeslagen CSV feed importeren in onze software, volg hiervoor de onderstaande handleidingen. Microsoft Office Excel 2016: ...

Hoe gaat een import via CSV in zijn werk?

Let op: de CSV-importmodule is alleen beschikbaar binnen het pakket Geavanceerd. Heb je gekozen voor het Basis of Extra pakket dan kun je eenvoudig...

Wat kan ik met een CSV-import?

Met behulp van een .csv-bestand kun je meerdere producten in n keer in de shop importeren. Dit is vooral handig als je een grote webshop hebt en die g...

Waar vind ik de XML-feeds van mijn shop?

De beschikbare XML-feeds kun je vinden in je webshop via Instellingen > Webshop , dan het tabblad Productfeeds . Hier vind je ook een aantal kant...

Domeinnamen

Wat zijn DNS-records en waar pas ik deze aan?

Let op:   op het instellen en bijwerken van DNS-records kunnen we geen support leveren, simpelweg omdat wij niet bij de instellingen van...

Hoe gaat de domeinnaamregistratie in zijn werk?

Bij je betaalde Shoppagina-abonnement zit een domeinnaam inbegrepen. De registratie hiervan is onderdeel van het aanvraagproces. Je zult meteen zien o...

Ik heb al een domeinnaam maar wil deze verhuizen naar Shoppagina. Wat moet ik doen?

Allereerst heb je de verhuiscode van je domeinnaam nodig. Deze kun je opvragen bij je huidige hostingprovider. Bij het doorlopen van je aanvraag bij S...

Kan ik mijn domeinnaam in eigen beheer houden en waar moet ik dan op letten?

Het kan natuurlijk voorkomen dat je al een domeinnaam in beheer hebt en deze niet wilt verhuizen, ook dan kan je een webshop beginnen bij ons. Let we...

Ik wil een domeinnaam die bij Shoppagina staat onderbrengen bij een andere provider. Is dit mogelijk?

Ja, hiervoor kunnen wij je een verhuiscode verstrekken. Stuur ons hiervoor een e-mail vanaf het adres waarop je momenteel onze facturen ontvangt, dan ...

Ik wil een extra domeinnaam voor mijn webshop. Hoe kan ik deze aanvragen?

Dit kun je doen via de knop Mijn domeinnamen in je Shoppagina-profiel. Direct beschikbaar zijn domeinen met de extensies .nl, .be, .eu, .com, .net, .o...

Ik heb een extra domeinnaam, maar wil dat deze de primaire domeinnaam voor mijn webshop wordt. Hoe kan ik mijn domeinnamen omruilen?

Stuur ons even een e-mail op info@shoppagina.nl en geef hierin aan welke twee domeinnamen je wilt omruilen. Dan maken wij het voor je in orde. Wel kan...

Ik wil mijn extra domeinnamen opzeggen. Hoe kan ik dat regelen?

Dit kun je heel eenvoudig zelf doen via de knop Mijn domeinnamen in je Shoppagina-profiel. Per domeinnaam kun je hier kiezen of je deze wil verwijdere...

Ik probeer mijn domeinnaam te verhuizen, maar krijg de melding dat ik contact met jullie op moet nemen. Wat gaat er fout?

Dit betekent waarschijnlijk dat je dezelfde domeinnaamprovider hebt als wij (TransIP) n dat je domeinnaam in het verleden via ons is aangevraagd. Stuu...

Ik heb een .org domein aangevraagd, maar deze werkt niet. Wat kan er mis zijn gegaan?

De beheerder van de .org-extensie, de Amerikaanse organisatie ICANN, stuurt na je aanvraag een mail met een link die je moet aanklikken om je aanvraag...

Ik heb een .com domein aangevraagd, maar deze werkt niet. Wat kan er mis zijn gegaan?

De beheerder van de .com-extensie, de Amerikaanse organisatie ICANN, stuurt na je aanvraag een mail met een link die je moet aanklikken om je aanvraag...

Ik heb een .net domein aangevraagd, maar deze werkt niet. Wat kan er mis zijn gegaan?

De beheerder van de .net-extensie, de Amerikaanse organisatie ICANN, stuurt na je aanvraag een mail met een link die je moet aanklikken om je aanvraag...

Onderwijs

Ik ben docent en wil Shoppagina gaan gebruiken voor mijn lessen. Wat zijn de mogelijkheden?

Wij vinden het belangrijk dat leerlingen op een verantwoorde en leerzame wijze kennis kunnen maken met het ondernemerschap en het opzetten en runnen v...

Ik ben leerling en moet voor school een opdracht doen met de software van Shoppagina. Kunnen jullie me helpen?

Als leerling is je docent het eerste aanspreekpunt in het geval dat je vragen hebt over je webshop. Hij of zij zal je bijna altijd op weg kunnen helpe...

Klanten geven ons een 8,9!

Beoordeling Shoppagina ster 1 Beoordeling Shoppagina ster 2 Beoordeling Shoppagina ster 3 Beoordeling Shoppagina ster 4 Beoordeling Shoppagina ster 5
Gebaseerd op 864 reviews