Veelgestelde vragen

Hieronder vind je een overzicht van antwoorden op veelgestelde vragen van andere Shoppagina klanten. Ze staan gesorteerd op onderwerp zodat je snel het gewenste antwoord kan vinden. Ook kun je gebruik maken van de zoekmachine voor het antwoord op jouw vraag.

Staat het antwoord er niet bij? Neem dan contact op met onze support via support@shoppagina.nl of bel tijdens kantooruren (Ma-Vrij: 9–17 uur) 030 - 711 0340.

 

Ontwerp aanpassen

Hoe kan ik een eenvoudige slide aanmaken in de carrousel? Wanneer je moeite hebt met het bewerken van afbeeldingen betekent dit niet dat je geen gebruik kunt maken van de carrousel. Je kan ervoor kiezen om ee...
Hoe bewerk ik de opmaak van mijn productpagina? (lettertypen, bestelknop, koppen, etc.) In onderstaande afbeelding kun je zien waar je de onderdelen van de productpagina, zoals de lettertypen en de kleur van de bestelknop, kunt aanpasse...
Hoe kan ik afbeeldingen uploaden in de webshop? Op verschillende plekken, zoals in de achtergrond van de webshop, kan je in plaats van een kleur ook een afbeelding toevoegen. Klik op de knop met de ...
Is er de mogelijkheid om CSS toe te passen in de webshop? Bij zowel pakket Extra als pakket  Geavanceerd zit standaard in de ontwerpmodule een CSS-editor opgenomen, waarmee opmaakregels kunnen worden ...
Hoe kan ik de plaatjes op de homepage wijzigen/verwijderen? Bij oplevering van je webshop staan er standaard op de homepage drie plaatjes. Deze kan je uiteraard verwijderen of vervangen. Je vind deze afbeelding...
Hoe kan ik een logo met een transparante achtergrond maken? Als je een logo met een transparante achtergrond wilt plaatsen, dan kun je hiervoor alleen een .gif- of een .pngbestand gebruiken. Het werkt niet met ...
Hoe bewerk ik de productblokjes en het categoriemenu? In de onderstaande afbeelding kan je zien waar de onderdelen van het productblokje en het categoriemenu kunt aanpassen: ...
Kan ik verschillende lettertypes gebruiken in mijn webshop? Je kunt voor allerlei opties in de webshop verschillende lettertypes hanteren. Dit werkt altijd op dezelfde manier. Klik in het veld op het letterty...
Hoe plaats ik een schermvullende slide in de carrousel? Wanneer je een schermvullende slide wilt plaatsen, zul je hiervoor in de slide de afbeelding onder de 'Achtergrond' moeten plaatsen.Vervolgens klik je...
Hoe kan ik de vormgeving van mijn webshop bewerken? Om het ontwerp van de webshop aan te passen klik je op Ontwerp aanpassen in het hoofdmenu aan de linkerkant. Dit menu-item vouwt open en er versc...
Hoe kan ik de kleuren wijzigen in mijn ontwerp? Op verschillende plekken kunnen kleuren worden aangepast. Bijvoorbeeld de achtergrond van de webshop of kleur van het hoofdmenu. Dit kan altijd op ...
Hoe plaats ik een (hyper)link? In de teksteditor krijg je de mogelijkheid om zowel  achter tekst als een afbeelding een hyperlink te plaatsen. Bij het plaatsen van een hy...
Hoe kan ik video's toevoegen aan mijn webshop? Video's zijn een goede aanvulling op omschrijvingen in je webshop en kunnen een nog duidelijker beeld geven van je productaanbod.Voor het toevoegen...
Hoe verwijder ik de carrousel van mijn webshop? Via Carrousel > Algemeen kan je de hoogte van het carrousel instellen. Deze hoogte kan je helemaal zelf bepalen en om de carrousel te verwijdere...
Hoe kan ik mijn template veranderen? Standaard wordt de webshop opgeleverd in de ‘Responsive standaard’-template. Vind je deze niet mooi dan kun je onder Ontwerp aanpassen > Templ...
Hoe kan ik de opmaak van de bovenkant (logo, winkelmandje, menu’s, etc) aanpassen? In onderstaande afbeelding kun je zien waar je welk onderdeel kunt aanpassen. Via het ontwerpmenu kun je alleen het uiterlijk van het onderdeel aanp...
Hoe maak ik een favicon en kan ik deze opslaan? De favicon is een klein vierkant plaatje dat naast de titel van je webshop in het tabblad van de browser wordt getoond.  Via de website w...
Welke afmetingen moet ik aanhouden bij het toevoegen van mijn logo? Voor een optimale weergave van je logo dien je een afbeelding ten grootte van 280 pixels (breed) X 100 pixels (hoog) toe te vo...
Hoe vind ik passende kleuren voor mijn ontwerp? In het blogartikel  3 tips voor een mooi ontwerp van je webshop  besteden we aandacht aan het vinden van passende kleuren voor jou...
Hoe wijzig ik de opmaak van mijn teksten, hyperlinks, knoppen en invoervelden? In onderstaande afbeelding kan je zien waar je welk onderdeel kunt aanpassen. Houd er rekening mee dat je via het ontwerpmenu alleen het uiterlijk v...
Kan ik de weergave van het kruimelpad wijzigen? Het kruimelpad kan in- of uitgeschakeld via  Ontwerp aanpassen > Bewerk h uidig ontwerp > Bovenkant > Kruimelpad ....
Kan ik een PDF-bestand toevoegen aan een omschrijving? Je kunt met behulp van een hyperlink een pdf-bestand plaatsen. In de tekst-editor kan je 'achter' een link naar een pdf-bestand of een ander type (bij...

Instellingen webshop

Hoe kan ik mijn webshop koppelen met E-boekhouden? Het is natuurlijk belangrijk dat de boekhouding van je webshop op orde is. Je voorkomt daarmee problemen en houdt inzicht in de financiële positie v...
Hoe kan ik filters toevoegen aan een productpagina? Je klanten kunnen producten vinden in de verschillende categorieën en subcategorieën in jouw webshop. Tevens kunnen ze gebruikmaken van de zoekfunct...
Hoe kan ik een HTML snippet maken en plaatsen in mijn webshop? Met HTML Snippets kun je eenvoudig een stukje HTML-code, javascript, tekst of afbeeldingen op meerdere pagina’s plaatsen. Het voordeel is dat je de ...
Ik wil graag de Facebook pixel gebruiken, is dit mogelijk? Om inzicht te krijgen welke verkopen in je webshop via Facebook zijn binnengekomen, kun je gebruikmaken van Facebook conversietracking. De Facebook pi...
Ik wil het voorraadbeheer onderhouden via Shoppagina, hoe kan ik dit het beste inrichten? Als je kiest voor Pakket Extra of Geavanceerd dan kun je gebruikmaken van de functie 'Voorraadbeheer'. Per product kun je een voorraadstand invoeren ...
Ik wil graag Google Tagmanager gebruiken, is dit mogelijk? De tracking-code van Google Tag Manager of andere aanbieders kun je terugplaatsen onder Externe koppelingen> Conversie en affiliate marketing&g...
Hoe activeer ik een pop-up voor mijn webshop? Een pop-up melding is erg handig wanneer je bijvoorbeeld tijdelijk een langere levertijd hebt, bijvoorbeeld tijdens je vakantie. Dit wil je natuurlijk...
Hoe kan ik bij een bestelbevestiging standaard een bijlage meesturen? Onder Instellingen > Webshop > E-mail > E-mail bijlagen kun je een bestand uploaden dat standaard met iedere bestelbevestiging word...
Hoe kan ik de Algemene voorwaarden tonen in mijn webshop? Je kunt de Algemene voorwaarden invoeren onder Instellingen > Webshop > Algemeen > Algemene Voorwaarden . Na het opvoeren van de voorwaarden...
Hoe kan ik de berekening van btw inschakelen in mijn webshop? Hiervoor ga je naar het tabblad BTW onder Instellingen > Webshop . Vervolgens kies je onder de Ingeschakeld voor Ja om de btw-berekening in ...
Hoe kan ik een blog plaatsen op de webshop? Om een Blog pagina op je webshop terug te brengen dien je een nieuwe pagina aan te maken via Pagina's beheren > Pagina overzicht > Pagina toevo...
Hoe kan ik een klant een bestelling op een later moment laten afronden? Soms besluit een klant om de bestelling niet direct af te rekenen of  wordt de klant bijvoorbeeld voor iets weggeroepen waardoor hij de bes...
Hoe kan ik het mailadres waar ik bestelbevestigingen op ontvang wijzigen? Hiervoor kan je het mailadres onder Instellingen > Webshop  >  E-mail  >  Webshop beheerder wijzigen. Deze instellin...
Hoe kan ik het voorloopnummer van de facturen wijzigen? Je kunt het voorloop factuurnummer wijzigen onder   Instellingen > Factuur , geef onder Voorloop factuurnummer het gewenste nummer ...
Hoe kan ik het voorraadbeheer inschakelen voor mijn webshop? Als je hebt gekozen voor Pakket Extra of Geavanceerd heb je de beschikking over de functie Voorraadbeheer . Je kunt dan per product en/of uitvoering ...
Hoe kan ik voorraad bijhouden per product uitvoering? Als je voorraadbeheer onder Instellingen > Webshop > Voorraadbeheer  hebt ingeschakeld, dan heb je mogelijkheid om op productniveau d...
Hoe kan ik het voorraadbeheer tussen twee of meer webshops synchroniseren? Als je twee webshops met hetzelfde assortiment hebt, bijvoorbeeld een Nederlandse en een Engelse, is het natuurlijk van groot belang dat de voorrad...
Hoe kan ik met mijn producten adverteren op Marktplaats (Admarkt)? Ook als bedrijf kun je op Marktplaats adverteren. Dit is een goede manier om je producten onder de aandacht te brengen. Het is echter veel werk om ...
Hoe kan ik mijn facturen personaliseren? Onder Instellingen > Webshop> Factuur tref je een Voorbeeldfactuur . Hier kan je met behulp van de editor rechtsboven je logo en adresge...
Hoe kan ik Social Media knoppen toevoegen aan mijn webshop? Hiervoor zijn meerdere opties mogelijk: 1. Schakel de social sidebar in op je webshop. Deze sidebar kan op iedere pagina worden teruggebracht en...
Kan ik automatisch de btw verleggen bij de verkoop aan een buitenlandse klant? In het geval dat je aan buitenlandse zakelijke klanten levert kun je onder Instellingen > Webshop > BTW de optie `Btw verleggen`activeren. D...
Kan ik automatisch facturen versturen met mijn webshop? Wanneer je een bestelling hebt ontvangen kan je ervoor kiezen om de klant automatisch een factuur te sturen. Je kunt het aanmaken van facturen insc...
Kan ik de automatisch verstuurde e-mailberichten (bijv. bestelbevestigingen) personaliseren? Onder E-mail templates vind je de verschillende berichten die automatisch door de webshop worden verzonden, zoals de verschillende bestelbevestigin...
Kan ik de btw weergave bij productprijzen wijzigen? Je kunt onder Instellingen > Webshop > BTW ervoor kiezen om de productprijs in je webshop inclusief btw of exclusief btw te tonen. Het is ...
Kan ik de subcategorieën in het categorieënmenu verbergen? Wanneer je veel subcategorieën hebt aangemaakt kan het wenselijk zijn om de subcategorieën te verbergen in het categoriemenu. Plaats hiervoor de ...
Kan ik de verzendkosten baseren op het aantal bestelde producten of het orderbedrag? Standaard worden de verzendkosten in de webshop op grond van het gewicht  van een bestelling berekend. Andere opties hiervoor kunnen zijn: ...
Kan ik meerdere btw-tarieven hanteren in mijn webshop? Wil je verschillende btw-tarieven gebruiken? Dan kun je deze onder Instellingen  > Webshop  > BTW instellen, tevens kun je hier aa...
Kan ik verschillende valuta aanbieden in mijn webshop? In de webshop software kan er gebruik worden gemaakt van de volgende munteenheden: Euro, Amerikaanse dollar, Britse pond, Hongaarse forint, Poolse zlo...
Waar kan ik de CSV productfeed terugvinden in mijn webshop? In veel gevallen is het handig om een overzicht van je productaanbod te exporteren, denk bijvoorbeeld aan het controleren van de voorraadstand. Een al...
Waar kan ik het mailadres waar ik ingevulde contactformulieren op ontvang wijzigen? Hiervoor ga je naar  Formulieren > Contact > Klik op het potlood (rechts) > E-mail beheerder  en plaats je onder E-mailadres het ge...
Waar kan ik het retouradres dat terecht komt op verzendlabel invoeren/wijzigen? Onder Instellingen > Webshop > Bestellingen vind je hiervoor de optie Retouradres verzendlabel ....
Welke productfeeds zijn er beschikbaar in mijn webshop? In je webshop zijn 2 typen externe koppelingen beschikbaar. Dit zijn ProductFeed- en Aftersale koppelingen. Om je producten te publiceren naar een ext...
Hoe kan ik mijn (tijdelijk) webshop afschermen? Is je webshop nog niet klaar voor het grote publiek? Je kunt je webshop tijdelijk afschermen door onder   Werk in uitvoering  de optie &...

Productbeheer

Kan ik meerdere producten tegelijk bewerken? En wat zijn de mogelijkheden? In het productoverzicht ( Webshop>Producten ) kunt je meerdere producten tegelijk bewerken. Zo kun je eenvoudig meerdere producten in één keer pu...
Hoe kan ik een bestaand product kopiëren? Het kopiëren van product is helaas niet mogelijk maar veel producten in je webshop zullen waarschijnlijk veel dezelfde instellingen hebben, zoals de ...
Hoe kan ik voorraad bijhouden per product uitvoering? Als je voorraadbeheer onder Instellingen > Webshop > Voorraadbeheer  hebt ingeschakeld, dan heb je mogelijkheid om op productniveau d...
Ik wil productfoto's plaatsen, moeten deze een bepaald formaat hebben? Nee dat is niet nodig. Grote foto's worden automatisch verkleind. Daarom kun je beter geen hele kleine afbeeldingen gebruiken....
Hoe kan ik de volgorde van producten in een categorie wijzigen? Om de volgorde van de producten in een categorie te bepalen kan je deze handmatig naar eigen wens sorteren. Dit kan door onder Webshop de pagina Ca...

Betaalmethodes

Hoe vaak en hoe laat verwerken jullie de betalingen en hoe lang duurt het voordat het geld echt op mijn rekening staat? De bedragen van de iDEAL-transacties worden verzameld door jouw betaalprovider (bijvoorbeeld Sisow of Mollie). In je profiel bij deze aanbieders kun j...
Hoe kan ik een betaalmethode instellen, aanzetten of wijzigen? Onder “Webshop” heb je de menu optie “Betaalmethodes”, hier staan alle mogelijke betaalmethodes in die je voor de webshop kan gebruiken. Molli...
Hoe kan ik iDEAL aanbieden? Om iDEAL aan te kunnen bieden zal je een account moeten aanmaken bij een betaalprovider waarmee wij een koppeling hebben. Je webshop bij Shoppagina i...
Hoe kan ik Mollie activeren op mijn webshop? Als je eenmaal een account bij Mollie aangemaakt hebt dien je dit in te schakelen in je webshop. Hiervoor ga je naar Webshop > Betaalmethodes &n...
Hoe kan ik Sisow activeren op mijn webshop? Als je eenmaal een account bij Sisow hebt aangemaakt dien je dit in te schakelen in je webshop. Hiervoor ga je naar Webshop > Betaalmethodes en...
Hoe kan ik Postcode (betaalmethode) activeren op mijn webshop? Als je eenmaal een account bij Postcode aangemaakt hebt dien je dit in te schakelen in je webshop. Hiervoor ga je naar Webshop  > Betaalmeth...
Hoe kan ik ING Kassa Compleet activeren op mijn webshop? Als je eenmaal een abonnement bij ING hebt dien je dit in te schakelen in je webshop. Hiervoor ga je naar Webshop  > Betaalmethodes  e...
Hoe kan ik Afterpay (achteraf betalen) activeren op mijn webshop? Als je eenmaal een abonnement bij Aferpay afgesloten hebt dien je dit in te schakelen in je webshop. Hiervoor ga je naar Webshop > Betaalmethode...
Hoe kan ik Yehhpay (achteraf betalen) activeren op mijn webshop? Als je eenmaal een account bij Yehhpay aangemaakt hebt dien je dit in te schakelen in je webshop. Hiervoor ga je naar Webshop  > Betaalmetho...
Hoe kan ik Paypal activeren op mijn webshop? Om betalingen via PayPal in je webshop te ontvangen heb je een zakelijk PayPal-account nodig. Heb je deze in bezit? Dan kan je onze koppeling gebruike...
Hoe kan ik Ogone/Ingenico activeren op mijn webshop? Als je een account bij Ogone aangemaakt hebt dien je dit in te schakelen in je webshop. Hiervoor ga je naar Webshop  > Betaalmethodes &n...
Foutmelding met Mollie: The payment method is not activated, wat gaat er fout? Dit betekend dat de betaalmethodes in je Mollie account nog niet actief staan bij het webshop profiel.  Hoe je dit moet instellen kan je lezen...
Foutmelding met Sisow: TA3227: Account not active, wat gaat er fout? Je krijgt deze foutmelding als je Sisow account nog niet actief is om betalingen te kunnen ontvangen.  Dit kan te maken hebben met bestanden die ...
Foutmelding met Sisow: TA3225: account closed, wat gaat er fout? Je krijgt deze foutmelding als je account bij Sisow afgesloten is voor nieuwe transacties. Dit kan te maken hebben met bestanden die nog aangeleverd ...

Verzendmethodes

Ik wil boven een bepaald bestelbedrag gratis (franco) verzenden. Hoe stel ik dit in? Dit kun je instellen bij je verzendmethodes. Hiervoor ga je in het dashboard naar het menu Webshop , dan Verzendmethodes . Klik op de verzendmethode...
Hoe kan ik goedkoper pakketten versturen? Als je met PostNL of DHL je pakketten wilt versturen dan kan je als kleine ondernemer al gauw flink besparen op de standaard pakketkosten. Dit kan je ...
Hoe kan ik MyParcel activeren, instellen en gebruiken? Activeren van MyParcel: Om MyParcel te gebruiken dien je een account te hebben, waarna je onder Externe koppelingen op het tandwieltje bij MyParce...
Hoe kan ik SendCloud activeren, instellen en gebruiken? Activeren van SendCloud: Om Sendcloud te gebruiken dien je een account te hebben, die kan je  hier direct aanmaken . Daarna kan je onder Extern...
Hoe kan ik Shops United activeren, instellen en gebruiken? Activeren van Shops United: Om Shops United te gebruiken dien je een account te hebben, waarna je onder Externe koppelingen op het tandwieltje bi...

Afhandeling

Waar moet ik op letten bij het uitleveren? Zodra je producten gaat verkopen in je webshop brengt dat bepaalde verplichtingen met zich mee. Zo kun je als particulier bij Sho...
Moet ik wachten met verzenden van een product totdat de betaling van een klant op mijn rekening staat? Een iDEAL transactie is zeker. Zodra je de bevestiging van de Payment Service Provider (bijvoorbeeld Sisow of Mollie) hebt ontvangen dat de betaling b...
Hoe kan ik facturen laten aanmaken? Om voor elke succesvolle bestelling standaard een factuur aan te laten maken kan je onder Instellingen > Webshop bij het tabje Facturen  de...
Hoe verwerk ik een retour? Het kan natuurlijk voorkomen dat een klant een bestelling (of een deel ervan) terugstuurt. Om dit te verwerken zoek je de juiste bestelling erbij en k...
Hoe kan ik de status van een bestelling wijzigen? Je kan de status van een bestelling wijzigen door bij "nieuwe status", de gewenste status te selecteren en op te slaan. ...
Hoe kan ik een bestelling als opgehaald markeren? Je kan een bestelling niet als "opgehaald" markeren, je dient de bestelling als "verzonden" te zetten. Hierdoor zal de bestelling ook verdwijnen uit d...

Shoppagina-mail

Hoe kan ik Shoppaginamail aanvragen? Dit kan via de knop E-mailadressen in je  profiel  op shoppagina.nl. Een mailbox bij Shoppagina is het eerste jaar van afname gratis en ko...
Ik wil mijn doorstuurmailadres aanpassen. Waar kan ik dit doen? Je kunt je doorstuuradressen aanpassen via de knop E-mailadressen in je  Shoppagina-profiel . Hou hierbij rekening met het maximum aantal adres...
Ik wil mijn Shoppaginamail in Outlook of Thunderbird gebruiken. Welke instellingen moet ik invoeren? De instellingen die je nodig hebt om Shoppaginamail in het mailprogramma van je keuze te kunnen gebruiken kun je vinden door in te loggen op je Shoppa...
Hoe kan ik Shoppaginamail opzeggen? Dit kun je doen door ons te mailen op support@shoppagina.nl. Wij zeggen de mailbox dan voor je op. Let op: zorg er wel voor dat je e-mail die je wilt...
Een mail die is verzonden naar mijn doorstuuradres is niet aangekomen. Waar kan dit aan liggen? Dit is lastig te zeggen, aangezien er ook bij je mailprovider van alles kan gebeuren. Soms komt het bij bijvoorbeeld Google of Microsoft voor dat ook ...
Kan ik mijn doorstuuradres ook als afzender gebruiken? Dit is helaas niet mogelijk. Een doorstuuradres is feitelijk niet meer dan een doorverwijzing. Wil je ook vanaf je gekozen mailadres kunnen verzenden?...

Gebruik van CSV- en XML-feeds

Wat kan ik met een CSV-import? Met behulp van een .csv-bestand kun je meerdere producten in één keer in de shop importeren. Dit is vooral handig als je een grote webshop hebt en d...
Waar vind ik de XML-feeds van mijn shop? De beschikbare XML-feeds kun je vinden in je webshop via Instellingen > Webshop , dan het tabblad Productfeeds . Hier vind je ook een aantal kant...

Google diensten & SEO

Wat is SEO? SEO staat voor Search Engine Optimization ofwel zoekmachine optimalisatie. Je wilt met een webshop natuurlijk goed gevonden worden op termen waarop de...
Mijn webshop wordt niet of slecht gevonden door Google. Wat doe ik fout? De vindbaarheid van een webshop hangt af van vele factoren, elke website is bezig met SEO (zoekmachine optimalisatie). Op woorden met hoge concurentie...
Hoe kan ik mijn webshop SEO verbeteren? SEO (zoekmachine optimalisatie) heeft te maken met vele elementen, Google waardeert je website op vele honderden punten. In dit vraagstuk gaan we in o...
Wat is de zoekmachine optimalisatie (SEO) tool en hoe werkt dit? De SEO tool kan je tegen komen bij de producten en pagina's waar je een Focustrefwoord kan instellen. Je krijgt dan enkele aanbevelingen en/of verbet...
Hoe kan ik Google Analytics koppelen? Met Google Analytics kan je o.a het aantal website bezoekers meten. Nog geen account? Maak deze dan  hier  aan. Om je website te koppele...
Hoe kan ik Google Webmasters / Search Console koppelen? Met Google Webmasters kan je bewijzen dat je de eigenaar van een website bent. Nog geen account? maak deze dan  hier aan . Gebruik je de ni...
Hoe kan ik Google Shopping activeren en gebruiken? Om je producten in Google Shopping te kunnen tonen moet je je Google Merchants-account koppelen met je Google AdWords-account. Dit doe je door in te l...
Hoe upload ik een sitemap in Google Webmaster Wil je in Google Webmasters je sitemap (website url structuur) toe voegen? Dit is handig omdat Google dan alle links doorkrijgt die je website heeft, ...

Abonnement

Hoeveel artikelen kan ik plaatsen? Het aantal producten dat je in de webshop kunt plaatsen is afhankelijk van het pakket dat je hebt gekozen. In gratis Probeerpakket kun je maximaal 60 ...
Ik heb een .org domein aangevraagd, maar deze werkt niet. Wat kan er mis zijn gegaan? De beheerder van de .org-extensie, de Amerikaanse organisatie ICANN, stuurt na je aanvraag een mail met een link die je moet aanklikken om je aanvraag...
Ik heb een .net domein aangevraagd, maar deze werkt niet. Wat kan er mis zijn gegaan? De beheerder van de .net-extensie, de Amerikaanse organisatie ICANN, stuurt na je aanvraag een mail met een link die je moet aanklikken om je aanvraag...
Kan ik een Nederlandse webwinkel beginnen vanuit het buitenland? Ja dit kan, let er wel op dat je aan alle wettelijke vereisten en de juiste BTW afdracht zorgt....
Mijn adresgegevens of rekeningnummer kloppen niet meer. Hoe kan ik deze wijzigen? Je kunt je persoonlijke gegevens ten allen tijde zelf wijzigen via de knop Mijn gegevens in je Shoppagina-profiel. Indien je je rekeningnummer wijzigt...
Ik wil het e-mailadres waar Shoppagina mij facturen en informatiemails op stuurt wijzigen. Hoe kan ik dit doen? Stuur ons even een mailtje op support@shoppagina.nl vanuit het nieuwe mailadres wat je hiervoor wilt gaan gebruiken. Dan passen wij het voor je aan. ...
Hoe gaat de domeinnaamregistratie in zijn werk? Bij je betaalde Shoppagina-abonnement zit een domeinnaam inbegrepen. De registratie hiervan is onderdeel van het aanvraagproces. Je zult meteen zien o...
Ik heb al een domeinnaam maar wil deze verhuizen naar Shoppagina. Wat moet ik doen? Allereerst heb je de verhuiscode van je domeinnaam nodig. Deze kun je opvragen bij je huidige hostingprovider. Bij het doorlopen van je aanvraag bij S...
Ik heb mijn domeinnaam in eigen beheer. Hoe kan ik deze door laten verwijzen naar mijn webshop? Dit kun je doen door de DNS-gegevens van je webshop door te geven aan je hostingprovider. Deze gegevens vind je op je Shoppagina-profiel onder DNS-rec...
Ik heb een .com domein aangevraagd, maar deze werkt niet. Wat kan er mis zijn gegaan? De beheerder van de .com-extensie, de Amerikaanse organisatie ICANN, stuurt na je aanvraag een mail met een link die je moet aanklikken om je aanvraag...
Ik wil een domeinnaam die bij Shoppagina staat onderbrengen bij een andere provider. Is dit mogelijk? Ja, hiervoor kunnen wij je een verhuiscode verstrekken. Stuur ons hiervoor een e-mail vanaf het adres waarop je momenteel onze facturen, dan sturen we...
Ik wil een extra domeinnaam voor mijn webshop. Hoe kan ik deze aanvragen? Dit kun je doen via de knop Mijn domeinnamen in je Shoppagina-profiel. Direct beschikbaar zijn domeinen met de extensies .nl, .be, .eu, .com, .net, .o...
Ik heb een extra domeinnaam, maar wil dat deze de primaire domeinnaam voor mijn webshop wordt. Hoe kan ik mijn domeinnamen omruilen? Stuur ons even een e-mail op support@shoppagina.nl en geef hierin aan welke twee domeinnamen je wilt omruilen. Dan maken wij het voor je in orde. Wel ...
Ik wil mijn extra domeinnamen opzeggen. Hoe kan ik dat regelen? Dit kun je heel eenvoudig zelf doen via de knop Mijn domeinnamen in je Shoppagina-profiel. Per domeinnaam kun je hier kiezen of je deze wil verwijdere...
Het lukt me niet om me te registreren bij Shoppagina. Wat kan ik doen? Een paar veelvoorkomende problemen zijn: De domeinnaam is bezet . Is het jouw domeinnaam, dan kun je een verhuiscode invoeren. Deze kun je opvragen ...
Hoe betaal ik mijn abonnement aan Shoppagina? Het abonnementsgeld wordt iedere maand automatisch geïncasseerd van je bankrekening. Mocht dit om welke reden dan ook niet mogelijk zijn, dan kun je ...
De automatische incasso is mislukt. Kan ik het openstaande bedrag ook zelf overmaken? Dit kun je doen op rekeningnummer NL74ABNA0555723577 ten name van Shoppagina in Utrecht. Vergeet niet om hierbij je klantnummer en het factuurnummer t...
Er klopt iets niet op mijn factuur. Wat moet ik doen? Neem contact met ons op via support@shoppagina.nl en omschrijf hierin wat er precies niet klopt. Vergeet niet om hierbij ook het factuurnummer te verm...
Ik kan mijn openstaande facturen niet in één keer betalen. Kan ik een betalingsregeling krijgen? Het beste is hier om zo snel mogelijk contact met ons op te nemen via support@shoppagina.nl. Leg in deze mail uit wat de situatie is en hoe je de beta...
Ik wil mijn abonnement upgraden of downgraden. Hoe werkt dit? Je kunt je abonnement zelf upgraden naar een hogere abonnementsvorm via de knop Pas je pakket aan in je profiel op Shoppagina.nl. Wanneer je deze be...
Ik ben een oude factuur kwijt. Kan ik deze ergens terugvinden? Je hele factuurgeschiedenis is altijd in te zien via de knop Mijn facturen in je Shoppagina-profiel. Hier zijn de facturen ook te downloaden....
Ik probeer mijn domeinnaam te verhuizen, maar krijg de melding dat ik contact met jullie op moet nemen. Wat gaat er fout? Dit betekent waarschijnlijk dat je dezelfde domeinnaamprovider hebt als wij (TransIP) én dat je domeinnaam in het verleden via ons is aangevraagd. St...
Hoe zit het met het contract en de opzegtermijn van het abonnement? Je contract is altijd per volledige maand op te zeggen. Voor de duidelijkheid hebben wij het volgende voorbeeld gemaakt: Je wordt op 16 januari klan...
Waar kan ik inloggen op mijn profiel en/of mijn webshop? De knop om in te loggen op je Shoppagina-profiel vind je rechts bovenaan onze homepage, www.shoppagina.nl. De directe link naar deze pagina is https:/...
Ik ben mijn gebruikersnaam en/of wachtwoord vergeten. Kan ik een nieuwe krijgen? Je kunt je wachtwoord zowel voor het profiel als voor de webshop resetten met de link Wachtwoord vergeten. De gebruikersnaam is meestal het e-mailadre...
Wat heb ik nodig om een webshop te kunnen starten bij Shoppagina? Je hebt hiervoor een geldig adres, telefoonnummer, e-mailadres en bankrekeningnummer nodig. Een inschrijving bij de Kamer van Koophandel en een zakeli...
Hebben jullie een overzicht van zaken waar een beginnende webwinkelier aan moet denken? Op onze homepage hebben we een artikel geplaatst waarin zeven belangrijke zaken worden uitgelicht die komen kijken bij het beginnen van een webshop. J...
Wat zijn de verschillen tussen de drie pakketvormen die Shoppagina aanbiedt? Behalve de productlimieten (250 voor Basis, 1000 voor Extra en 5000 voor Geavanceerd) heb je bij het Basis-pakket maar beperkte mogelijkheden op het g...
Wat houdt het probeerpakket precies in? Het probeerpakket geeft je de gelegenheid om dertig dagen kosteloos te snuffelen aan en te experimenteren met onze software. Je hebt hier alleen een g...
Ik wil een product gaan verkopen via Shoppagina, maar wil zeker weten of het wel legaal is. Wat zijn jullie regels? Als vuistregel gebruiken wij dat wanneer het wettelijk is toegestaan, dan staan wij het ook toe. Zaken als verdovende middelen of sterke drank zonder ...
Mag ik meer dan één webshop bij jullie afnemen? Natuurlijk! Wel moet je deze aanmaken met een ander mailadres dan waarmee je je oorspronkelijke webshop hebt aangevraagd. Je extra webshop wordt aan o...
Kan de inhoud van mijn webshop worden gekopieerd? Wanneer je besluit om een extra webshop bij ons af te nemen omdat je bijvoorbeeld ook een andere taal wilt aanbieden, dan kunnen we de inhoud van je a...
Ik wil ruimte voor meer producten in mijn webshop. Is dit mogelijk? Ja, dat kan! Hoe hoger het abonnement wat je afneemt, hoe meer producten je in je webshop kwijt kunt. De productlimiet is 250 producten voor Basis, 10...
Ik heb me vergist en heb onbedoeld een groot deel van de inhoud van mijn webshop verwijderd. Kunnen jullie dit terugzetten uit de back-up? Wanneer het duidelijk is dat het erg veel werk zal zijn om alles zelf te herstellen kunnen wij de back-up van de afgelopen nacht voor je terugzetten. ...
Ik wil de ‘Powered by Shoppagina’-link onderaan mijn webshop verwijderen. Kan dit? Het verwijderen van de footerlink is een betaalde uitbreiding die je kunt aanschaffen via het menu Uitbreidingen in het dashboard van je webshop. De k...
Ik wil alles uit mijn webshop verwijderen en opnieuw beginnen. Hoe kan ik mijn pagina resetten? Dit kunnen wij voor je doen. Stuur ons een e-mail op support@shoppagina.nl vanaf het mailadres waar je momenteel onze facturen op ontvangt en we maken...
Ik ga stoppen met mijn webshop. Hoe kan ik opzeggen? Opzeggingen kunnen we alleen per e-mail in behandeling nemen. Stuur ons je verzoek op support@shoppagina.nl, bij voorkeur vanaf het e-mailadres waar j...
Ik heb opgezegd, maar wil toch verder met mijn Shoppagina. Hoe kan ik mijn opzegging annuleren? Om je opzegging in te trekken kun je ons een e-mail sturen op support@shoppagina.nl. Dit kun je het beste doen vanaf het e-mailadres waarmee je oorspr...

Gebruikers geven ons een 9,1!

Beoordeling Shoppagina ster 1 Beoordeling Shoppagina ster 2 Beoordeling Shoppagina ster 3 Beoordeling Shoppagina ster 4 Beoordeling Shoppagina halve ster
Gebaseerd op 515 reviews

Vragen?

We helpen je graag verder! Je kunt ons op werkdagen van 09:00 tot 17:00 uur bereiken op 030 711 0340 of via info@shoppagina.nl. Uiteraard kun je ons ook een bericht sturen via het formulier op de contactpagina.

Volg ons en blijf op de hoogte:

Voorbeelden van webshops

Info voor webwinkeliers

Wil je meer weten over het starten, beheren en promoten van een webshop? Op deze pagina vind je handige beginnertips zoals informatie over het kiezen van een goede domeinnaam en hoe je iDEAL kunt regelen. Daarnaast publiceren wij zeer regelmatig artikelen op onze weblog. Zo houden we je op de hoogte van de laatste trends & ontwikkelingen en geven we tips omtrent promotie, vindbaarheid en nog veel meer.

f t in g+
Wij en derden, die zich (deels) buiten de EU bevinden, maken gebruik van cookies, om onze website te verbeteren, om het verkeer op de website te analyseren, om de website naar behoren te laten werken en voor de koppeling met social media. Door op akkoord te klikken, geef je toestemming voor het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- en cookieverklaring.