Webshop beginnen tips

Een webshop beginnen is helemaal niet moeiljk. Er zijn wel een aantal zaken waarmee je rekening dient te houden. Zo kan het zijn dat je langs moet bij de Kamer van Koophandel om je webshop in te schrijven en een btw-nummer aan te vragen. Tevens moet je hard nadenken over wat je online wilt gaan verkopen. Als je dat eenmaal helder voor ogen hebt is het zaak je webshop goed in te richten en te zorgen dat je webshop ook goed wordt gevonden in de verschillende zoekmachines. Ben je al zover dan kun je gaan beginnen met het promoten van je webshop. Ook daarin heb je heel veel mogelijkheden en kun je snel verdwalen. Om je te helpen bij het starten van een eigen webshop hebben wij verschillende handige artikelen geschreven over uiteenlopende onderwerpen, zoals Webshop SEO, Social media, AfterSales en nog veel meer. verder kun je op onze website ook heel veel informatie vinden over het beginnen van een webshop in het algemeen.

Onderstaand hebben we alle tips verzameld met betrekking tot het beginnen van je eigen webshop.

 

De categorieën optimaliseren

Bij het indelen van de producten in categorieën zijn er een aantal zaken waarmee je rekening moet houden. In de eerste plaats wil je natuurlijk een indeling maken waarin bezoekers makkelijk kunnen vinden wat ze zoeken. Daarbij kun je bijvoorbeeld uitgaan van een grove indeling in hoofdcategorieën die je vervolgens onderverdeelt in subcategorieën. Daarnaast is het verstandig bij de indeling rekening te houden met het ontwerp van de webshop. Hoe wordt bijvoorbeeld het categoriemenu in de shop weergegeven en sluit dit aan bij de gewenste indeling? Tot slot -en dit is een factor waar je misschien niet meteen aan denkt- bepaalt de categoriestructuur ook de url-structuur van je webshop. De url's zijn de webadressen van alle categorie- en productpagina's in je webshop. De url's kunnen in belangrijke mate bijdragen aan de vindbaarheid van je webshop in de verschillende zoekmachines.

Lees meer >

Via welke zoekwoorden trek jij de meeste bezoekers? Koppel Analytics aan Webmaster Tools!

Via welke zoekwoorden belanden de meeste bezoekers op je site? Hoeveel keer is je website in de zoekresultaten getoond bij een bepaald zoekwoord? Komen bezoekers wel via de juiste woorden binnen? Dit is zeer waardevolle informatie. Niet alleen kun je op deze manier nagaan of je op de juiste zoekwoorden goed scoort maar ook hoeveel mensen doorklikken naar je site, de zogenaamde Click Through Rate (CTR). Sinds oktober 2013 geeft Google Analytics helaas deze informatie niet meer weer. In plaats van het zoekwoord staat er ‘not provided’. Gelukkig is er nog wel een manier om informatie te verkrijgen over het aantal bezoekers dat via een bepaald zoekwoord in je webshop is beland. Je kunt je Analytics account koppelen aan je Webmaster Tools-account (Sinds kort Search Console).

Lees meer >

5 tips voor meer bestellingen in je webshop

De gebeurtenis waarbij een bezoek aan je webshop resulteert in een bestelling (de bezoeker wordt klant) noemt men de conversie. De conversie kan heel eenvoudig als percentage worden uitgedrukt: deel het aantal bestellingen door het totale aantal bezoeken. Dit percentage wordt de conversieratio genoemd. Schrik niet als dit getal voor jouw webshop heel laag uitvalt. In de markt wordt een conversieratio van tussen de 1 en 2% als gezond beschouwd. Er zijn nu eenmaal heel veel bezoekers die om andere redenen op je site belanden. Uiteraard wil je er alles aan doen om de conversie te verhogen. Er zijn heel veel factoren die bepalen of een bezoek resulteert in een bestelling. Op een aantal van deze factoren heb je natuurlijk helemaal geen invloed. Toch zijn er een aantal trucs die de verkoop in je webshop bevorderen. Daarom geven wij onderstaand 5 tips voor de verhoging van de conversie in je webshop.

Lees meer >

Verhoog de omzet in je webshop met deze twee slimme trucs

Het is weer bijna terrassenweer. Straks zit je aan een tafeltje in de zon en bestel je een kopje thee bij die vriendelijk glimlachende serveerster en zij zegt meteen: ‘We hebben ook verse muntthee. Wilt u misschien de lunchkaart inzien.’ Muntthee lijkt je inderdaad een goed idee en het is eigenlijk ook wel tijd voor een lekker broodje. De vriendelijke serveerster heeft zojuist twee slimme verkooptechnieken op je toegepast, namelijk: upselling en cross-selling. Bij upselling geeft de verkoper een suggestie voor een beter, lekkerder, luxer en uiteindelijk iets duurder product: de verse muntthee. In het geval van cross-selling geeft de verkoper een suggestie voor een bijpassend product: een broodje. Deze twee methoden zijn zo ingeburgerd dat ze doorgaans niet als opdringerige verkooptrucs worden gezien. Sterker nog, doordat de serveerster lijkt mee te denken met de gast worden de suggesties als ‘goede service’ ervaren.

Lees meer >

Het geheim achter de beste onderwerpregel voor je nieuwsbrief

Het succes van je nieuwsbrief is grotendeels afhankelijk van de onderwerpregel. Een pakkend onderwerp zorgt ervoor dat je nieuwsbrief door meer mensen wordt gelezen. Dit lijkt nogal een open deur maar de hoeveelheid (ongeopende) nieuwsbrieven in onze inbox met simpelweg ‘Nieuwsbrief juni 2015’ als onderwerp bewijst dat deze vuistregel nog regelmatig wordt genegeerd. De onderwerpregel is het eerste en in veel gevallen het enige dat de ontvanger ziet van je zorgvuldig opgestelde nieuwsbrief. Een pakkend onderwerp zorgt ervoor dat meer mensen de nieuwsbrief aanklikken en haal je meer uit je mailcampagne. Vergeet ook niet dat jouw nieuwsbrief doorgaans belandt tussen enkele tientallen andere nieuwsbrieven. Het is dus ook daarom van belang dat jouw onderwerp in het oog springt. Dit is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan. Daarom geven wij je vijf tips voor het verzinnen van een pakkend onderwerp.

Lees meer >

Gebruikers geven ons een 9,1!

Beoordeling Shoppagina ster 1 Beoordeling Shoppagina ster 2 Beoordeling Shoppagina ster 3 Beoordeling Shoppagina ster 4 Beoordeling Shoppagina halve ster
Gebaseerd op 524 reviews

Vragen?

We helpen je graag verder! Je kunt ons op werkdagen van 09:00 tot 17:00 uur bereiken op 030 711 0340 of via info@shoppagina.nl. Uiteraard kun je ons ook een bericht sturen via het formulier op de contactpagina.

Volg ons en blijf op de hoogte:

Voorbeelden van webshops

Info voor webwinkeliers

Wil je meer weten over het starten, beheren en promoten van een webshop? Op deze pagina vind je handige beginnertips zoals informatie over het kiezen van een goede domeinnaam en hoe je iDEAL kunt regelen. Daarnaast publiceren wij zeer regelmatig artikelen op onze weblog. Zo houden we je op de hoogte van de laatste trends & ontwikkelingen en geven we tips omtrent promotie, vindbaarheid en nog veel meer. ff

f t in g+
Wij en derden, die zich (deels) buiten de EU bevinden, maken gebruik van cookies, om onze website te verbeteren, om het verkeer op de website te analyseren, om de website naar behoren te laten werken en voor de koppeling met social media. Door op akkoord te klikken, geef je toestemming voor het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- en cookieverklaring.