3 Facebook-statistieken die je in de gaten moet houden

Als je een Facebook-pagina hebt worden er allerlei statistieken van deze pagina verzameld. Omdat de hoeveelheid informatie overweldigend kan zijn en ook niet alles even relevant is, geven we een overzicht van de 3 tools waar je écht wat aan hebt!

Je vindt de statistieken als volgt: ga naar je Facebook-pagina en klik in het horizontale menu onder de zoekbalk op ‘Statistieken’.

1. Pagina-overzicht

Allereerst kun je de belangrijkste statistieken van je Facebook-pagina zien in het Pagina-overzicht. Hier vind je bijvoorbeeld het bereik van je pagina, je meest recente promoties en de gegevens van de laatste 5 berichten die je hebt geplaatst. Standaard laat het Pagina-overzicht de gegevens van de afgelopen 7 dagen zien, maar dit kun je ook aanpassen naar vandaag, gisteren of de afgelopen 28 dagen. Vooral handig zijn de grafiekjes die je in een oogopslag laten zien hoe goed je pagina het de afgelopen tijd heeft gedaan!

2. Wanneer zijn je fans online?

Dat sommige berichten op Facebook minder succesvol zijn dan andere, heeft onder andere te maken met het tijdstip waarop deze zijn geplaatst. Je kunt precies zien wanneer jouw doelgroep actief is op Facebook. Aan de hand hiervan kun je het juiste moment bepalen om jouw posts te publiceren. Zie je bijvoorbeeld een piek rond het middaguur dan is het slim om je bericht tussen 11 en 12 te plaatsen zodat al je volgers het bericht tijdens de lunch kunnen lezen, liken en delen. Je vindt deze statistieken door in het tabblad ‘Statistieken’ op ‘Berichten’ in het menu aan de linkerzijde te klikken. Rekening houden met tijdstippen kan er ook nog eens voor zorgen dat jouw post viral gaat!

3. Personen

Om je doelgroep te leren kennen is het belangrijk om erachter te komen wie deze mensen daadwerkelijk zijn. Wanneer je al die informatie verzamelt kun je bijvoorbeeld een ijkpersoon definiëren die je helpt om je potentiële klanten in kaart te brengen. Interessante informatie over je doelgroep vind je onder ‘Personen’ in het Statistieken-panel. Hier wordt onder andere de man-vrouw verhouding van je fans getoond, leeftijden, uit welke plaats ze komen, etc. Is deze informatie in jouw geval beperkt dan heb je misschien nog te weinig fans. Hoe meer mensen je pagina liken, hoe meer informatie je kunt opvragen!

< Terug naar blog

Lees ook:

5 nuttige tabbladen voor je Facebookpagina

Een goede uitstraling op Facebook is een van de vele factoren die het succes van je webshop bepalen. Wist je dat je tabbladen met apps kunt toevoegen aan je… Lees meer >

Dit betekent het nieuwe regeerakkoord voor je webwinkel

Na meer dan 200 dagen onderhandelen tussen verschillende politieke partijen, is er dan eindelijk een regeerakkoord. Een nieuw regeerakkoord betekent ook nieuwe… Lees meer >

3 Facebook-statistieken die je in de gaten moet houden

Gebruikers geven ons een 9,1!

Beoordeling Shoppagina ster 1 Beoordeling Shoppagina ster 2 Beoordeling Shoppagina ster 3 Beoordeling Shoppagina ster 4 Beoordeling Shoppagina halve ster
Gebaseerd op 460 reviews

Vragen?

We helpen je graag verder! Je kunt ons op werkdagen van 09:00 tot 17:00 uur bereiken op 030 711 0340 of via info@shoppagina.nl. Uiteraard kun je ons ook een bericht sturen via het formulier op de contactpagina.

Volg ons en blijf op de hoogte:

Voorbeelden van webshops

Info voor webwinkeliers

Wil je meer weten over het starten, beheren en promoten van een webshop? Op deze pagina vind je handige beginnertips zoals informatie over het kiezen van een goede domeinnaam en hoe je iDEAL kunt regelen. Daarnaast publiceren wij zeer regelmatig artikelen op onze weblog. Zo houden we je op de hoogte van de laatste trends & ontwikkelingen en geven we tips omtrent promotie, vindbaarheid en nog veel meer.

f t in g+