3 Facebook-statistieken die je in de gaten moet houden

Als je een Facebook-pagina hebt worden er allerlei statistieken van deze pagina verzameld. Omdat de hoeveelheid informatie overweldigend kan zijn en ook niet alles even relevant is, geven we een overzicht van de 3 tools waar je écht wat aan hebt!

Je vindt de statistieken als volgt: ga naar je Facebook-pagina en klik in het horizontale menu onder de zoekbalk op ‘Statistieken’.

1. Pagina-overzicht

Allereerst kun je de belangrijkste statistieken van je Facebook-pagina zien in het Pagina-overzicht. Hier vind je bijvoorbeeld het bereik van je pagina, je meest recente promoties en de gegevens van de laatste 5 berichten die je hebt geplaatst. Standaard laat het Pagina-overzicht de gegevens van de afgelopen 7 dagen zien, maar dit kun je ook aanpassen naar vandaag, gisteren of de afgelopen 28 dagen. Vooral handig zijn de grafiekjes die je in een oogopslag laten zien hoe goed je pagina het de afgelopen tijd heeft gedaan!

2. Wanneer zijn je fans online?

Dat sommige berichten op Facebook minder succesvol zijn dan andere, heeft onder andere te maken met het tijdstip waarop deze zijn geplaatst. Je kunt precies zien wanneer jouw doelgroep actief is op Facebook. Aan de hand hiervan kun je het juiste moment bepalen om jouw posts te publiceren. Zie je bijvoorbeeld een piek rond het middaguur dan is het slim om je bericht tussen 11 en 12 te plaatsen zodat al je volgers het bericht tijdens de lunch kunnen lezen, liken en delen. Je vindt deze statistieken door in het tabblad ‘Statistieken’ op ‘Berichten’ in het menu aan de linkerzijde te klikken. Rekening houden met tijdstippen kan er ook nog eens voor zorgen dat jouw post viral gaat!

3. Personen

Om je doelgroep te leren kennen is het belangrijk om erachter te komen wie deze mensen daadwerkelijk zijn. Wanneer je al die informatie verzamelt kun je bijvoorbeeld een ijkpersoon definiëren die je helpt om je potentiële klanten in kaart te brengen. Interessante informatie over je doelgroep vind je onder ‘Personen’ in het Statistieken-panel. Hier wordt onder andere de man-vrouw verhouding van je fans getoond, leeftijden, uit welke plaats ze komen, etc. Is deze informatie in jouw geval beperkt dan heb je misschien nog te weinig fans. Hoe meer mensen je pagina liken, hoe meer informatie je kunt opvragen!

< Terug naar blog

Lees ook:

7 veelgemaakte fouten met adverteren in Facebook

Promoot je jouw webshop al via Facebook door middel van advertenties, of ben je van plan hiermee aan de slag te gaan? Pas op! Er zijn een aantal veelgemaakte… Lees meer >

5 psychologische triggers waarmee je meer bestellingen krijgt

De consument is een complex wezen. Maar wanneer je bij hem of haar de juiste snaren weet te raken, kun je de bestellingen in je webwinkel drastisch verhogen! We… Lees meer >

3 Facebook-statistieken die je in de gaten moet houden

Gebruikers geven ons een 9,1!

Beoordeling Shoppagina ster 1 Beoordeling Shoppagina ster 2 Beoordeling Shoppagina ster 3 Beoordeling Shoppagina ster 4 Beoordeling Shoppagina halve ster
Gebaseerd op 417 reviews

€ 75 AdWords-tegoed cadeau

Door te adverteren trek je meer bezoekers naar de webwinkel. Wij helpen je graag op weg met een
tegoed t.w.v. maar liefst € 75*
*NB: Alleen geldig voor nieuwe AdWords-accounts.

Reseller worden van Shoppagina

Ben je enthousiast over Shoppagina en wil je bijdragen aan de groei? Meld je aan als reseller. Voor iedere nieuwe klant die jij aanbrengt ontvang je dan een vergoeding. Lees de voorwaarden >>.

Volg ons voor de laatste updates

f t in g+