3 ingrediënten voor een goede klantenservice

Naarmate je meer bestellingen krijgt in je webshop, neemt ook de kans toe dat je te maken krijgt met klanten niet helemaal tevreden zijn. De juiste houding is cruciaal om deze mensen zo goed mogelijk te helpen en ervoor te zorgen dat ze toch bij je terugkomen. Hou je klanten tevreden door de volgende 3 eigenschappen op de juister manier in te zetten!

1. Enthousiasme

Het is natuurlijk hartstikke leuk om je eigen webshop te hebben met producten waar je een passie voor hebt. Maar wanneer je te maken krijgt met een ontevreden klant kan het lastig zijn om dat enthousiasme vast te houden. Probeer het toch, want enthousiasme is besmettelijk! Blije mensen worden er nog blijer van, terwijl ontevreden mensen het gevoel krijgen dat je er alles aan wil doen om ze te helpen.

2. Inlevingsvermogen

Hoe moeilijk het soms ook is om te begrijpen waarom iemand niet tevreden is, het kan enorm veel schelen als je inlevingsvermogen toont. Zinnen als “ik begrijp dat het heel vervelend is en wil graag samen met u tot een oplossing komen” kunnen wonderen doen. Zo laat je zien dat je de ander probeert te begrijpen en oprecht probeert te helpen. Blijf daarnaast altijd geduldig, want dat zal uiteindelijk beide partijen helpen bij het oplossen van een eventueel probleem.

3. Flexibiliteit

Er zijn verschillende regels waar je als webwinkelier aan moet voldoen, met name om de consument te beschermen. Je kunt jezelf onderscheiden door hier een schepje bovenop doen. Bied bijvoorbeeld iets extra's wanneer iemand een product wil terugsturen. Als het contact prettig is verlopen kun je bijvoorbeeld aanbieden om ook de verzendkosten van de retourzending te betalen. Dat is wettelijk niet verplicht, maar juist daarom zal de klant positief verrast zijn en eerder geneigd zijn om alsnog een bestelling te plaatsen!

< Terug naar blog

Lees ook:

Wat maakt een webshop succesvol?

Het runnen van een webshop is iedere dag weer een uitdaging. Er zijn talloze zaken waarmee je rekening moet houden en of je ervan kunt rondkomen is afhankelijk… Lees meer >

Nieuwe Europese btw-regeling voor webwinkels

Verkoop je met je webshop in het buitenland of ben je van plan om dat in de toekomst te gaan doen? Dan zijn er een aantal dingen op het gebied van btw waar je… Lees meer >

Langere beschrijvingen in zoekresultaten Google

Heel misschien is het je al opgevallen na het invullen van een zoekopdracht in Google: de beschrijvingen die je onder de titels van een pagina vindt, zijn in… Lees meer >

3 ingrediënten voor een goede klantenservice

Gebruikers geven ons een 9,1!

Beoordeling Shoppagina ster 1 Beoordeling Shoppagina ster 2 Beoordeling Shoppagina ster 3 Beoordeling Shoppagina ster 4 Beoordeling Shoppagina halve ster
Gebaseerd op 477 reviews

Vragen?

We helpen je graag verder! Je kunt ons op werkdagen van 09:00 tot 17:00 uur bereiken op 030 711 0340 of via info@shoppagina.nl. Uiteraard kun je ons ook een bericht sturen via het formulier op de contactpagina.

Volg ons en blijf op de hoogte:

Voorbeelden van webshops

Info voor webwinkeliers

Wil je meer weten over het starten, beheren en promoten van een webshop? Op deze pagina vind je handige beginnertips zoals informatie over het kiezen van een goede domeinnaam en hoe je iDEAL kunt regelen. Daarnaast publiceren wij zeer regelmatig artikelen op onze weblog. Zo houden we je op de hoogte van de laatste trends & ontwikkelingen en geven we tips omtrent promotie, vindbaarheid en nog veel meer.

f t in g+