3 ingrediënten voor een goede klantenservice

Naarmate je meer bestellingen krijgt in je webshop, neemt ook de kans toe dat je te maken krijgt met klanten niet helemaal tevreden zijn. De juiste houding is cruciaal om deze mensen zo goed mogelijk te helpen en ervoor te zorgen dat ze toch bij je terugkomen. Hou je klanten tevreden door de volgende 3 eigenschappen op de juister manier in te zetten!

1. Enthousiasme

Het is natuurlijk hartstikke leuk om je eigen webshop te hebben met producten waar je een passie voor hebt. Maar wanneer je te maken krijgt met een ontevreden klant kan het lastig zijn om dat enthousiasme vast te houden. Probeer het toch, want enthousiasme is besmettelijk! Blije mensen worden er nog blijer van, terwijl ontevreden mensen het gevoel krijgen dat je er alles aan wil doen om ze te helpen.

2. Inlevingsvermogen

Hoe moeilijk het soms ook is om te begrijpen waarom iemand niet tevreden is, het kan enorm veel schelen als je inlevingsvermogen toont. Zinnen als “ik begrijp dat het heel vervelend is en wil graag samen met u tot een oplossing komen” kunnen wonderen doen. Zo laat je zien dat je de ander probeert te begrijpen en oprecht probeert te helpen. Blijf daarnaast altijd geduldig, want dat zal uiteindelijk beide partijen helpen bij het oplossen van een eventueel probleem.

3. Flexibiliteit

Er zijn verschillende regels waar je als webwinkelier aan moet voldoen, met name om de consument te beschermen. Je kunt jezelf onderscheiden door hier een schepje bovenop doen. Bied bijvoorbeeld iets extra's wanneer iemand een product wil terugsturen. Als het contact prettig is verlopen kun je bijvoorbeeld aanbieden om ook de verzendkosten van de retourzending te betalen. Dat is wettelijk niet verplicht, maar juist daarom zal de klant positief verrast zijn en eerder geneigd zijn om alsnog een bestelling te plaatsen!

< Terug naar blog

Lees ook:

5 nuttige tabbladen voor je Facebookpagina

Een goede uitstraling op Facebook is een van de vele factoren die het succes van je webshop bepalen. Wist je dat je tabbladen met apps kunt toevoegen aan je… Lees meer >

Dit betekent het nieuwe regeerakkoord voor je webwinkel

Na meer dan 200 dagen onderhandelen tussen verschillende politieke partijen, is er dan eindelijk een regeerakkoord. Een nieuw regeerakkoord betekent ook nieuwe… Lees meer >

5 handige functies voor je Facebook-pagina

Met een eigen pagina op Facebook zijn de mogelijkheden eindeloos. Maar soms zijn de meest handige functies behoorlijk verborgen. Gelukkig hebben wij ze voor je… Lees meer >

3 ingrediënten voor een goede klantenservice

Gebruikers geven ons een 9,1!

Beoordeling Shoppagina ster 1 Beoordeling Shoppagina ster 2 Beoordeling Shoppagina ster 3 Beoordeling Shoppagina ster 4 Beoordeling Shoppagina halve ster
Gebaseerd op 460 reviews

Vragen?

We helpen je graag verder! Je kunt ons op werkdagen van 09:00 tot 17:00 uur bereiken op 030 711 0340 of via info@shoppagina.nl. Uiteraard kun je ons ook een bericht sturen via het formulier op de contactpagina.

Volg ons en blijf op de hoogte:

Voorbeelden van webshops

Info voor webwinkeliers

Wil je meer weten over het starten, beheren en promoten van een webshop? Op deze pagina vind je handige beginnertips zoals informatie over het kiezen van een goede domeinnaam en hoe je iDEAL kunt regelen. Daarnaast publiceren wij zeer regelmatig artikelen op onze weblog. Zo houden we je op de hoogte van de laatste trends & ontwikkelingen en geven we tips omtrent promotie, vindbaarheid en nog veel meer.

f t in g+