3 ingrediënten voor een goede klantenservice

Naarmate je meer bestellingen krijgt in je webshop, neemt ook de kans toe dat je te maken krijgt met klanten niet helemaal tevreden zijn. De juiste houding is cruciaal om deze mensen zo goed mogelijk te helpen en ervoor te zorgen dat ze toch bij je terugkomen. Hou je klanten tevreden door de volgende 3 eigenschappen op de juister manier in te zetten!

1. Enthousiasme

Het is natuurlijk hartstikke leuk om je eigen webshop te hebben met producten waar je een passie voor hebt. Maar wanneer je te maken krijgt met een ontevreden klant kan het lastig zijn om dat enthousiasme vast te houden. Probeer het toch, want enthousiasme is besmettelijk! Blije mensen worden er nog blijer van, terwijl ontevreden mensen het gevoel krijgen dat je er alles aan wil doen om ze te helpen.

2. Inlevingsvermogen

Hoe moeilijk het soms ook is om te begrijpen waarom iemand niet tevreden is, het kan enorm veel schelen als je inlevingsvermogen toont. Zinnen als “ik begrijp dat het heel vervelend is en wil graag samen met u tot een oplossing komen” kunnen wonderen doen. Zo laat je zien dat je de ander probeert te begrijpen en oprecht probeert te helpen. Blijf daarnaast altijd geduldig, want dat zal uiteindelijk beide partijen helpen bij het oplossen van een eventueel probleem.

3. Flexibiliteit

Er zijn verschillende regels waar je als webwinkelier aan moet voldoen, met name om de consument te beschermen. Je kunt jezelf onderscheiden door hier een schepje bovenop doen. Bied bijvoorbeeld iets extra's wanneer iemand een product wil terugsturen. Als het contact prettig is verlopen kun je bijvoorbeeld aanbieden om ook de verzendkosten van de retourzending te betalen. Dat is wettelijk niet verplicht, maar juist daarom zal de klant positief verrast zijn en eerder geneigd zijn om alsnog een bestelling te plaatsen!

< Terug naar blog

Lees ook:

Een chatbot maken voor Facebook Messenger

Misschien heb je het wel eens meegemaakt: je stuurt een berichtje naar een Facebookpagina en krijgt vrijwel direct een automatisch bericht terug. Soms staan er… Lees meer >

10 handige gratis extensies voor Google Chrome

Met ruim 40% van de Nederlandse internetgebruikers die surfen met Google Chrome, is de kans groot dat ook jij nu dit artikel in deze browser zit te lezen. Een… Lees meer >

3 ingrediënten voor een goede klantenservice

Gebruikers geven ons een 9,1!

Beoordeling Shoppagina ster 1 Beoordeling Shoppagina ster 2 Beoordeling Shoppagina ster 3 Beoordeling Shoppagina ster 4 Beoordeling Shoppagina halve ster
Gebaseerd op 412 reviews

€ 75 AdWords-tegoed cadeau

Door te adverteren trek je meer bezoekers naar de webwinkel. Wij helpen je graag op weg met een
tegoed t.w.v. maar liefst € 75*
*NB: Alleen geldig voor nieuwe AdWords-accounts.

Reseller worden van Shoppagina

Ben je enthousiast over Shoppagina en wil je bijdragen aan de groei? Meld je aan als reseller. Voor iedere nieuwe klant die jij aanbrengt ontvang je dan een vergoeding. Lees de voorwaarden >>.

Volg ons voor de laatste updates

f t in g+