3 tips voor het schijven van een goede productreview

In het vorige artikel gaven we drie suggesties voor het schrijven van leuke blogberichten. Eén daarvan was het schrijven van een productreview. Mensen die zich aan het oriënteren zijn op een aankoop lezen en delen graag dergelijke beoordelingen. Door een goedgeschreven beoordeling op je site te zetten informeer je de klant over een product en kun je hem mogelijk over de  streep trekken. Tevens wordt je shop beter vindbaar voor deze producten. Je voegt tenslotte uitgebreide en relevante content aan je site toe. Tevens leveren deze mogelijk enkele links op doordat er op andere sites naar het artikel wordt gelinkt. Redenen genoeg, vinden wij, daarom geven wij 3 tips voor het schrijven van een goede productreview.

Beschrijf je eigen ervaring

Beperk je niet tot de koude kenmerken van een product maar beschrijf je eigen ervaring met het product. Zo illustreer je meteen heel duidelijk het nut ervan. Dit verleent niet alleen geloofwaardigheid aan je beoordeling maar maakt het artikel ook een stuk levendiger.

Niet
Deze fiets heeft een lichtgewicht aluminium frame

Wel
Toen ik afgelopen voorjaar tegen de wind (kracht 5) van Voorschoten naar Werkhoven fietste
merkte ik goed het voordeel van het bijzonder lichte aluminium frame.

Verwerk de belangrijke zoekwoorden

Om je webshop beter vindbaar te maken door middel van productreviews is het van belang dat de belangrijke woorden op de juiste plekken worden vermeld. De belangrijkste plekken zijn: de kop, aan het begin van de eerste alinea en in de laatste alinea. Let er daarbij op dat de kop als een H1 (Heading 1) is opgemaakt. De pagina mag overigens maar één H1-kop bevatten. De overige kopjes maak je op als H2 (Heading 2). Let er daarbij wel weer op dat de kopjes stuk voor stuk uniek zijn op de pagina en binnen de site. Pas tot slot op voor keyword spamming. Op deze pagina kun je de density checken. Zorg ervoor dat de belangrijke woorden een density hebben van minder dan 5%.

Lees ook "Een goede SEO-tekst schrijven in 5 stappen".

Voeg foto’s en filmpjes toe

Het is meermaals bewezen dat mensen wegklikken wanneer ze belanden op een pagina die vrijwel alleen uit tekst bestaat. Het is simpelweg niet aantrekkelijk. Dit kun je eenvoudig verhelpen door enkele afbeeldingen toe te voegen. Heb je leuke foto’s van jezelf met het betreffende product? Zet deze erbij. Dit zal wederom het artikel een flinke dosis geloofwaardigheid geven. Als je durft kun je natuurlijk ook een leuk filmpje maken waarin je het product laat zien en uitgebreid bespreekt. Deze filmpjes kun je weer inzetten voor promotie via YouTube en andere videokanalen.

 

< Terug naar blog

Lees ook:

3 tips voor het schijven van een goede productreview

Gebruikers geven ons een 9,1!

Beoordeling Shoppagina ster 1 Beoordeling Shoppagina ster 2 Beoordeling Shoppagina ster 3 Beoordeling Shoppagina ster 4 Beoordeling Shoppagina halve ster
Gebaseerd op 356 reviews

€ 75 AdWords-tegoed cadeau

Door te adverteren trek je meer bezoekers naar de webwinkel. Wij helpen je graag op weg met een
tegoed t.w.v. maar liefst € 75*
*NB: Alleen geldig voor nieuwe AdWords-accounts.

Reseller worden van Shoppagina

Ben je enthousiast over Shoppagina en wil je bijdragen aan de groei? Meld je aan als reseller. Voor iedere nieuwe klant die jij aanbrengt ontvang je dan een vergoeding. Lees de voorwaarden >>.

Volg ons voor de laatste updates

f t in g+