3 tips voor meer omzet in december

Volgende week zaterdag is het alweer vijf december. Komende week worden alle Nederlandse (web)winkels overspoeld met aankopen in aanloop naar Sinterklaasavond. Je kunt vrij eenvoudig een graantje meepikken door er slim op in te spelen. Daarom geven wij vijf tips om het meeste te halen uit de koopwoede van december.

Cadeausuggesties

Sinterklaas zat eens te denken… Het is een bekend probleem dat ieder jaar weer zorgt voor slapeloze nachten: wat moet ik nu weer kopen voor oma / oom Klaas / de buurman / neef Piet etc? Iedereen weet hoe moeilijk het kan zijn om binnen een bepaald budget een leuk en origineel cadeau voor iemand te vinden. Zeker voor iemand die alles al heeft of niets leuk vindt. Jij kunt deze mensen helpen door goede cadeausuggesties te geven. Wellicht kun je de suggesties groeperen naar budget, bijvoorbeeld cadeautips voor € 10,00 voor € 25,00 etc.

Je kunt dit het beste doen via de functie productlabels. Maak een labelset aan via Webshop > Geavanceerd > Productlabels en noem deze ‘Cadeau-budget’. Voeg daar labels aan toe, bijvoorbeeld ‘tot € 10,00’, ‘ tot € 20,00’ etc. Vervolgens ken je de labels toe aan de juiste producten (hoe je dat doet wordt uitgelegd op pagina 48 in de handleiding). Tot slot kun je een nieuwe pagina aanmaken via Pagina’s beheren > Pagina-overzicht. Deze noem je bijvoorbeeld ‘Cadeautips’ en hier toon je alle geselecteerde producten en het productfilter. Op deze manier kan de klant eenvoudig filteren op budget (zie de handleiding vanaf pagina 47 voor meer informatie over labels en filteren).

Uitdelen en strooien!

Heb je al een nieuwsbrief verzonden? Nu iedereen rondloopt met Sinterklaas en Kerst in het achterhoofd is het een goed idee een nieuwsbrief, met bijvoorbeeld bovenstaande cadeautips, te versturen. Je zou ook zelf cadeautjes kunnen rondstrooien in de vorm van korting op de artikelen uit de cadeausuggesties of een speciale kortingscode. Een vriendelijk gebaar dat in deze tijd gegarandeerd voor meer omzet gaat zorgen.

Een ander idee is de bestelling leuk in te pakken en aan te vullen met een handje pepernoten, een leuk Sinterklaasgedicht of, iets later in de maand, een kerstkaartje. Hiermee stimuleer je misschien niet direct de omzet maar zorg je wel voor een positief gevoel bij je webshop dat op de lange termijn voor meer binding met je klanten zorgt.

Contentmarketing

Nu je alle moeite hebt gedaan om goede cadeausuggesties te verzamelen op een pagina kun je deze natuurlijk ook gebruiken voor enige contentmarketing. Mocht je niet bekend zijn met deze term, contentmarketing is het promoten van je webshop via relevante content, zoals nieuwsberichtjes, artikelen, blogberichten etc. Je kunt jouw cadeausuggesties natuurlijk heel makkelijk uiteenzetten en toelichten in een leuk artikel, bijvoorbeeld ‘Cadeautips voor de luie lootjestrekker’ of ‘Dit is wat je geeft, aan iemand die alles al heeft’. Dit artikel kun je op je eigen site zetten en via Facebook en Twitter promoten. Je zou het ook aan andere sites en blog aan kunnen bieden. Zorg dan voor een goede link in of bij de tekst. Zo heb  je niet alleen weer een goede link geregeld maar ook een je shop op een leuke manier onder de aandacht gebracht.

< Terug naar blog

Lees ook:

3 tips voor meer omzet in december

Gebruikers geven ons een 9,1!

Beoordeling Shoppagina ster 1 Beoordeling Shoppagina ster 2 Beoordeling Shoppagina ster 3 Beoordeling Shoppagina ster 4 Beoordeling Shoppagina halve ster
Gebaseerd op 356 reviews

€ 75 AdWords-tegoed cadeau

Door te adverteren trek je meer bezoekers naar de webwinkel. Wij helpen je graag op weg met een
tegoed t.w.v. maar liefst € 75*
*NB: Alleen geldig voor nieuwe AdWords-accounts.

Reseller worden van Shoppagina

Ben je enthousiast over Shoppagina en wil je bijdragen aan de groei? Meld je aan als reseller. Voor iedere nieuwe klant die jij aanbrengt ontvang je dan een vergoeding. Lees de voorwaarden >>.

Volg ons voor de laatste updates

f t in g+