4 belangrijke tips voor het behouden van klanten

Volgens de kenners is het aantrekken van nieuwe klanten aanzienlijk duurder dan het behouden van bestaande klanten. Zorg daarom ook voor een goede band met je klanten, met deze belangrijke 4 tips!

1. Reageer proactief op klachten

Een negatieve review of een klacht wil niet zeggen dat er een klant verloren is gegaan, integendeel! Als je het op een goede manier aanpakt kun je ervoor zorgen dat zelfs klanten met een slechte ervaring later alsnog bij jouw webshop gaan bestellen. Hoe je dat doet? Door proactief te zijn en te reageren op minder positieve feedback. Hieronder zie je hoe Coolblue dat doet:

2. Interactie met volgers

Wordt je webshop genoemd op Facebook of ‘gementioned’ op Twitter? Laat dan weten dat je het waardeert door een post te liken, retweeten of delen. In het voorbeeld hieronder zie je hoe 123inkt.nl dat goed aanpakt door complimenten van klanten over de webshop te retweeten. Volgers voelen zich vervolgens betrokken bij je webshop en merken dat je ze ziet staan. Bovendien laat je meteen potentiële klanten zien dat anderen tevreden over je zijn!

3. Bied persoonlijk advies aan

Naast het toepassen van upselling en cross-selling, kun je ook mensen contact met je laten opnemen voor persoonlijk advies. Verkoop je bijvoorbeeld oorbellen? Laat mensen dan foto’s van hun gezicht opsturen (per mail of zelfs via WhatsApp) zodat jij ze een suggestie kan doen voor een paar oorbellen dat bij hun gezicht past. Naast dat je een band met je klanten creëert, laat het ook zien dat je deskundig bent. 

4. Geef beloningen

Beloon kersverse of bestaande klanten met kortingscodes, speciale aanbiedingen of cadeautjes bij een tweede bestelling. Tip! Stop bij de eerste bestelling van een bepaalde klant een handgeschreven kaartje met daarop een boodschap als deze:

“Beste Justin, 

Heel erg bedankt voor je eerste bestelling in onze webshop. 
We zien je graag een volgende keer weer terug :-)

Veel plezier met je aankoop!”

< Terug naar blog

Lees ook:

5 nuttige tabbladen voor je Facebookpagina

Een goede uitstraling op Facebook is een van de vele factoren die het succes van je webshop bepalen. Wist je dat je tabbladen met apps kunt toevoegen aan je… Lees meer >

Dit betekent het nieuwe regeerakkoord voor je webwinkel

Na meer dan 200 dagen onderhandelen tussen verschillende politieke partijen, is er dan eindelijk een regeerakkoord. Een nieuw regeerakkoord betekent ook nieuwe… Lees meer >

5 handige functies voor je Facebook-pagina

Met een eigen pagina op Facebook zijn de mogelijkheden eindeloos. Maar soms zijn de meest handige functies behoorlijk verborgen. Gelukkig hebben wij ze voor je… Lees meer >

4 belangrijke tips voor het behouden van klanten

Gebruikers geven ons een 9,1!

Beoordeling Shoppagina ster 1 Beoordeling Shoppagina ster 2 Beoordeling Shoppagina ster 3 Beoordeling Shoppagina ster 4 Beoordeling Shoppagina halve ster
Gebaseerd op 461 reviews

Vragen?

We helpen je graag verder! Je kunt ons op werkdagen van 09:00 tot 17:00 uur bereiken op 030 711 0340 of via info@shoppagina.nl. Uiteraard kun je ons ook een bericht sturen via het formulier op de contactpagina.

Volg ons en blijf op de hoogte:

Voorbeelden van webshops

Info voor webwinkeliers

Wil je meer weten over het starten, beheren en promoten van een webshop? Op deze pagina vind je handige beginnertips zoals informatie over het kiezen van een goede domeinnaam en hoe je iDEAL kunt regelen. Daarnaast publiceren wij zeer regelmatig artikelen op onze weblog. Zo houden we je op de hoogte van de laatste trends & ontwikkelingen en geven we tips omtrent promotie, vindbaarheid en nog veel meer.

f t in g+