5 handige functies voor je Facebook-pagina

Met een eigen pagina op Facebook zijn de mogelijkheden eindeloos. Maar soms zijn de meest handige functies behoorlijk verborgen. Gelukkig hebben wij ze voor je opgespoord en in dit artikel onder elkaar gezet!

1. Weergeven als paginabezoeker

Ben je benieuwd hoe jouw pagina er voor anderen uitziet? Met slechts twee klikken kun je in de schoenen staan van je fans en kijk je vanuit hun perspectief naar je bedrijfspagina. Je doet dit door op je pagina op deze knop te klikken en vervolgens op ‘Weergeven als paginabezoeker’. Zo kun je analyseren of alle informatie (bijvoorbeeld je contactgegevens en de link naar je webwinkel) goed te vinden is voor bezoekers.

2. Bericht vastzetten

Wil je een bepaald bericht op je Facebookpagina langer onder de aandacht hebben? Dan kun je deze ‘vastzetten’. Ook al plaats je nieuwe berichten, het vastgezette bericht blijft altijd bovenaan je pagina staan. Handig als je bijvoorbeeld een winactie hebt georganiseerd en een zo groot mogelijk bereik wilt realiseren!

3. Daadwerkelijk bereikte fans

Het algoritme van Facebook zorgt ervoor dat geen van je geplaatste berichten door al je volgers wordt gezien. Jammer natuurlijk, maar niks aan te doen! Het is mogelijk om precies per bericht te zien hoeveel van je fans deze daadwerkelijk hebben gezien. Ga daarvoor naar je pagina, klik op het tabblad ‘Statistieken’ en kies in het Overzicht vervolgens voor ‘Gegevens exporteren’. Selecteer daarna onder Gegevenstype ‘Berichtgegevens’, selecteer het datumbereik dat je wilt zien en klik op Gegevens exporteren. In het Excel-bestand dat vervolgens wordt aangemaakt zie je onder de kolom ‘Berichtbereik voor mensen die je pagina leuk vinden (looptijd)’ de precieze aantallen per bericht.

4. Doelgroep bericht

Wist je dat je voor ieder bericht kunt richten op een specifieke doelgroep? Dit is een functie die je wel eerst zult moeten inschakelen. Ga daarvoor op je Facebook pagina naar Instellingen > Algemeen > Doelgroep voor nieuwsoverzicht en zichtbaarheid van berichten. Klik vervolgens op bewerken en schakel het vinkje in. Je ziet nu onderaan het tekstveld voor een nieuw bericht het volgende icoon: . Hiermee kun je een doelgroep instellen die je bericht te zien moet krijgen.

5. Liken namens pagina

Het is niet alleen mogelijk om met je persoonlijk Facebook-profiel een pagina te ‘liken’, je kunt dit ook met je eigen pagina doen. Je kunt vervolgens namens je pagina reacties plaatsen onder berichten van andere pagina’s, wat het bereik van je eigen Facebook-pagina vergroot! Een ander voordeel is dat je inspiratie kunt opdoen door af te kijken bij andere pagina’s.

< Terug naar blog

Lees ook:

Wat maakt een webshop succesvol?

Het runnen van een webshop is iedere dag weer een uitdaging. Er zijn talloze zaken waarmee je rekening moet houden en of je ervan kunt rondkomen is afhankelijk… Lees meer >

Nieuwe Europese btw-regeling voor webwinkels

Verkoop je met je webshop in het buitenland of ben je van plan om dat in de toekomst te gaan doen? Dan zijn er een aantal dingen op het gebied van btw waar je… Lees meer >

Langere beschrijvingen in zoekresultaten Google

Heel misschien is het je al opgevallen na het invullen van een zoekopdracht in Google: de beschrijvingen die je onder de titels van een pagina vindt, zijn in… Lees meer >

5 handige functies voor je Facebook-pagina

Gebruikers geven ons een 9,1!

Beoordeling Shoppagina ster 1 Beoordeling Shoppagina ster 2 Beoordeling Shoppagina ster 3 Beoordeling Shoppagina ster 4 Beoordeling Shoppagina halve ster
Gebaseerd op 477 reviews

Vragen?

We helpen je graag verder! Je kunt ons op werkdagen van 09:00 tot 17:00 uur bereiken op 030 711 0340 of via info@shoppagina.nl. Uiteraard kun je ons ook een bericht sturen via het formulier op de contactpagina.

Volg ons en blijf op de hoogte:

Voorbeelden van webshops

Info voor webwinkeliers

Wil je meer weten over het starten, beheren en promoten van een webshop? Op deze pagina vind je handige beginnertips zoals informatie over het kiezen van een goede domeinnaam en hoe je iDEAL kunt regelen. Daarnaast publiceren wij zeer regelmatig artikelen op onze weblog. Zo houden we je op de hoogte van de laatste trends & ontwikkelingen en geven we tips omtrent promotie, vindbaarheid en nog veel meer.

f t in g+