5 trends waar je in 2018 rekening mee moet houden

Hoewel het nog een tijd duurt voordat we 2017 vaarwel zeggen en met frisse moed 2018 ingaan, kan het geen kwaad om je nu al voor te bereiden op wat er volgend jaar op het gebied van e-commerce staat te gebeuren. Door met jouw webshop deze 5 trends voor het nieuwe jaar te volgen maak je het een spetterend jaar!

1. Influencers

Met name de jongste generaties online shoppers zijn minder gevoelig voor traditionele advertenties. Vloggers, bloggers en andere invloedrijke personen op het internet worden door hen gezien als een grotere autoriteit en de mening van deze ‘influencers’ is daarom goud waard. Zet ze daarom in om je webshop en/of een nieuw product te laten promoten! Lees hier hoe je dat doet.

2. User generated content

Het promoten van je webshop kan behoorlijk wat tijd en geld kosten. Daarom kan het interessant zijn om je klanten reclame voor je te laten maken. Dat doe je met user generated content, ofwel ‘content’ die door je klanten wordt gemaakt. Je kunt hierbij denken aan het tonen van reviews, het uitlichten van door klanten gemaakte foto’s of video’s of het plaatsen van interviews op je blog.

3. Promotie via Messenger

Facebook voert geregeld updates door voor zijn berichtenplatform Messenger, onder andere om de concurrentie met bijvoorbeeld WhatsApp aan te gaan. Maar ook wil het interessanter worden voor webshops, met bijvoorbeeld de mogelijkheid om automatische antwoorden in te schakelen. Ook kun je sinds kort adverteren in Facebook Messenger, wat tot meer interactie moet leiden dan advertenties in de tijdlijn.   

4. Duurzaamheid

Iedere keer dat de aarde een jaartje ouder wordt, beseffen meer mensen dat ze goed met de planeet moeten omgaan. Elektrische en hybride auto’s winnen bijvoorbeeld aan populariteit en plastic tasjes kunnen in winkels alleen nog tegen betaling worden meegegeven. Het kan je daarom de ‘gunfactor’ opleveren als je meer rekening houdt met de verpakking die je gebruikt en de producten die je verkoopt. Je vindt hier 5 tips voor een duurzame webshop!

5. Live video

Een band creëren met je klanten en volgers wordt in 2018 nóg belangrijker. Het live streamen van video is een goede manier om dat te realiseren. Je kunt dat bijvoorbeeld doen met Facebook Live, maar ook Instagram heeft tegenwoordig een functie om een eigen live-uitzending te beginnen. Daarmee kun je jouw volgers bijvoorbeeld een kijkje achter de schermen geven, hun vragen beantwoorden of aandacht vragen voor een nieuw product.


< Terug naar blog

Lees ook:

Gebruikers geven ons een 9,1!

Beoordeling Shoppagina ster 1 Beoordeling Shoppagina ster 2 Beoordeling Shoppagina ster 3 Beoordeling Shoppagina ster 4 Beoordeling Shoppagina halve ster
Gebaseerd op 534 reviews

Vragen?

We helpen je graag verder! Je kunt ons op werkdagen van 09:00 tot 17:00 uur bereiken op 030 711 0340 of via info@shoppagina.nl. Uiteraard kun je ons ook een bericht sturen via het formulier op de contactpagina.

Info voor webwinkeliers

Wil je meer weten over het starten, beheren en promoten van een webshop? Op de pagina webshop beginnen vind je handige beginnertips zoals informatie over het kiezen van een goede domeinnaam en hoe je iDEAL kunt regelen. Daarnaast publiceren wij zeer regelmatig artikelen op onze weblog. Zo houden we je op de hoogte van de laatste trends & ontwikkelingen en geven we tips omtrent promotie, vindbaarheid en nog veel meer.

Wij en derden, die zich (deels) buiten de EU bevinden, maken gebruik van cookies, om onze website te verbeteren, om het verkeer op de website te analyseren, om de website naar behoren te laten werken en voor de koppeling met social media. Door op akkoord te klikken, geef je toestemming voor het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- en cookieverklaring.