Adverteren in Gmail met AdWords

In eerdere artikelen hebben we reeds toegelicht dat de mogelijkheden om te adverteren met Google AdWords eindeloos zijn. Dit keer leren we je hoe je advertenties in Gmail kunt tonen. Uit meerdere onderzoeken is gebleken dat deze advertenties heel goed converteren!

1. Advertentie maken

Kies in het Campagnescherm van je AdWords-account voor het tabblad ‘Advertenties’ en maak een nieuwe ‘Advertentiegalerij’. Je moet wel eerst een AdWords-campagne opzetten, zodat je verschillende instellingen als zoekwoorden en doelgroep kan toepassen.

Kies hierna voor ‘Gmail-advertenties’.

Je ziet vervolgens een aantal sjablonen die je kunt gebruiken voor je Gmail-advertentie. In dit voorbeeld kiezen we voor ‘Gmail-sjabloon voor meerdere producten’ waarbij je meerdere artikelen in je webshop in de advertentie kan zetten, met daarbij een link naar de afzonderlijke bestelpagina’s.

2. Advertentie invullen

Het maken van de advertentie is een peulenschil en is zo gebeurd! Er zijn een aantal gegevens die je moet invullen.

Naam van advertentie: dit is voor intern gebruik, alleen handig voor jezelf. Hier kun je bijvoorbeeld ‘Gmail-advertentie 1’ invullen. 
Zichtbare URL: hier vul je het webadres van je webshop in. 
Uiteindelijke URL: vul hier de URL in waar mensen terecht moeten komen als ze erop klikken. Dit is in veel gevallen hetzelfde als de zichtbare URL, maar dat kun je zelf bepalen. 
Logo: hier upload je een afbeelding van maximaal 144 bij 144 pixels met het logo van je webshop. 
Adverteerder: hier vul je de naam in van je webshop. 
Onderwerp: dit is de onderwerpregel van de ‘mail’, zorg hier voor een pakkende kop. 
Omschrijving: hier vul je een extra regel in die mensen moet motiveren op je advertentie te klikken. Dit kan een van je unique selling points zijn, zoals gratis verzending. 

3. Producten invoegen

Nadat je de advertentiegegevens hebt ingevuld, is het tijd om de producten in te voegen die je wil promoten. Je kan er maximaal zes laten tonen, dus hou daar rekening mee. Voor ieder product is het belangrijk om een afbeelding (maximaal 180 bij 180 pixels) in te voegen, en de URL van de productpagina, zodat mensen het product kunnen bestellen. 

Als alles klaar is zie je rechts in het overzicht een voorbeeld hoe de advertentie er op verschillende plekken uit gaat komen te zien. Controleer nog even of alles er goed uit zet en sla dan je advertentie op! 

Wanneer je advertenties zijn goedgekeurd worden ze op de onderstaande manier boven de inbox van Gmail-gebruikers getoond:

< Terug naar blog

Lees ook:

5 nuttige tabbladen voor je Facebookpagina

Een goede uitstraling op Facebook is een van de vele factoren die het succes van je webshop bepalen. Wist je dat je tabbladen met apps kunt toevoegen aan je… Lees meer >

Dit betekent het nieuwe regeerakkoord voor je webwinkel

Na meer dan 200 dagen onderhandelen tussen verschillende politieke partijen, is er dan eindelijk een regeerakkoord. Een nieuw regeerakkoord betekent ook nieuwe… Lees meer >

5 handige functies voor je Facebook-pagina

Met een eigen pagina op Facebook zijn de mogelijkheden eindeloos. Maar soms zijn de meest handige functies behoorlijk verborgen. Gelukkig hebben wij ze voor je… Lees meer >

Adverteren in Gmail met AdWords

Gebruikers geven ons een 9,1!

Beoordeling Shoppagina ster 1 Beoordeling Shoppagina ster 2 Beoordeling Shoppagina ster 3 Beoordeling Shoppagina ster 4 Beoordeling Shoppagina halve ster
Gebaseerd op 460 reviews

Vragen?

We helpen je graag verder! Je kunt ons op werkdagen van 09:00 tot 17:00 uur bereiken op 030 711 0340 of via info@shoppagina.nl. Uiteraard kun je ons ook een bericht sturen via het formulier op de contactpagina.

Volg ons en blijf op de hoogte:

Voorbeelden van webshops

Info voor webwinkeliers

Wil je meer weten over het starten, beheren en promoten van een webshop? Op deze pagina vind je handige beginnertips zoals informatie over het kiezen van een goede domeinnaam en hoe je iDEAL kunt regelen. Daarnaast publiceren wij zeer regelmatig artikelen op onze weblog. Zo houden we je op de hoogte van de laatste trends & ontwikkelingen en geven we tips omtrent promotie, vindbaarheid en nog veel meer.

f t in g+