Adverteren in Gmail met AdWords

In eerdere artikelen hebben we reeds toegelicht dat de mogelijkheden om te adverteren met Google AdWords eindeloos zijn. Dit keer leren we je hoe je advertenties in Gmail kunt tonen. Uit meerdere onderzoeken is gebleken dat deze advertenties heel goed converteren!

1. Advertentie maken

Kies in het Campagnescherm van je AdWords-account voor het tabblad ‘Advertenties’ en maak een nieuwe ‘Advertentiegalerij’. Je moet wel eerst een AdWords-campagne opzetten, zodat je verschillende instellingen als zoekwoorden en doelgroep kan toepassen.

Kies hierna voor ‘Gmail-advertenties’.

Je ziet vervolgens een aantal sjablonen die je kunt gebruiken voor je Gmail-advertentie. In dit voorbeeld kiezen we voor ‘Gmail-sjabloon voor meerdere producten’ waarbij je meerdere artikelen in je webshop in de advertentie kan zetten, met daarbij een link naar de afzonderlijke bestelpagina’s.

2. Advertentie invullen

Het maken van de advertentie is een peulenschil en is zo gebeurd! Er zijn een aantal gegevens die je moet invullen.

Naam van advertentie: dit is voor intern gebruik, alleen handig voor jezelf. Hier kun je bijvoorbeeld ‘Gmail-advertentie 1’ invullen. 
Zichtbare URL: hier vul je het webadres van je webshop in. 
Uiteindelijke URL: vul hier de URL in waar mensen terecht moeten komen als ze erop klikken. Dit is in veel gevallen hetzelfde als de zichtbare URL, maar dat kun je zelf bepalen. 
Logo: hier upload je een afbeelding van maximaal 144 bij 144 pixels met het logo van je webshop. 
Adverteerder: hier vul je de naam in van je webshop. 
Onderwerp: dit is de onderwerpregel van de ‘mail’, zorg hier voor een pakkende kop. 
Omschrijving: hier vul je een extra regel in die mensen moet motiveren op je advertentie te klikken. Dit kan een van je unique selling points zijn, zoals gratis verzending. 

3. Producten invoegen

Nadat je de advertentiegegevens hebt ingevuld, is het tijd om de producten in te voegen die je wil promoten. Je kan er maximaal zes laten tonen, dus hou daar rekening mee. Voor ieder product is het belangrijk om een afbeelding (maximaal 180 bij 180 pixels) in te voegen, en de URL van de productpagina, zodat mensen het product kunnen bestellen. 

Als alles klaar is zie je rechts in het overzicht een voorbeeld hoe de advertentie er op verschillende plekken uit gaat komen te zien. Controleer nog even of alles er goed uit zet en sla dan je advertentie op! 

Wanneer je advertenties zijn goedgekeurd worden ze op de onderstaande manier boven de inbox van Gmail-gebruikers getoond:

< Terug naar blog

Lees ook:

Een chatbot maken voor Facebook Messenger

Misschien heb je het wel eens meegemaakt: je stuurt een berichtje naar een Facebookpagina en krijgt vrijwel direct een automatisch bericht terug. Soms staan er… Lees meer >

10 handige gratis extensies voor Google Chrome

Met ruim 40% van de Nederlandse internetgebruikers die surfen met Google Chrome, is de kans groot dat ook jij nu dit artikel in deze browser zit te lezen. Een… Lees meer >

De meest effectieve woorden om te gebruiken in advertenties

Dat sommige advertenties beter werken dan andere is een van de vele uitdagingen van het promoten van je webshop. Maar wist je dat er een aantal woorden zijn die… Lees meer >

Adverteren in Gmail met AdWords

Gebruikers geven ons een 9,1!

Beoordeling Shoppagina ster 1 Beoordeling Shoppagina ster 2 Beoordeling Shoppagina ster 3 Beoordeling Shoppagina ster 4 Beoordeling Shoppagina halve ster
Gebaseerd op 412 reviews

€ 75 AdWords-tegoed cadeau

Door te adverteren trek je meer bezoekers naar de webwinkel. Wij helpen je graag op weg met een
tegoed t.w.v. maar liefst € 75*
*NB: Alleen geldig voor nieuwe AdWords-accounts.

Reseller worden van Shoppagina

Ben je enthousiast over Shoppagina en wil je bijdragen aan de groei? Meld je aan als reseller. Voor iedere nieuwe klant die jij aanbrengt ontvang je dan een vergoeding. Lees de voorwaarden >>.

Volg ons voor de laatste updates

f t in g+