Adverteren in mobiele apps via Google AdWords

De cijfers spreken voor zich: aankopen worden steeds vaker via een mobiel apparaat, zoals een smartphone of tablet, gedaan. Tijd dus om van deze verschuiving te profiteren en in apps te adverteren met je webshop!

Stel je voor: een man van 29 jaar oud komt thuis van een rondje hardlopen. Zijn voeten doen pijn want zijn hardloopschoenen zijn oud en versleten. Hij heeft een app op zijn telefoon geïnstalleerd waarin hij precies bijhoudt hoe veel kilometer heeft gerend en in welke tijd. Bij het openen van de app ziet hij plotseling een advertentie van een webshop met sportartikelen. “Nu 20% korting op alle sportschoenen!”, staat er. Terwijl hij de pijn verbijt klikt hij op de advertentie en bestelt een gloednieuw paar.

Wist je dat je met jouw webshop ook op deze directe manier kunt adverteren? Hoe je dat doet lees je in de volgende vier stappen.

Stap 1. Een nieuwe campagne maken

Allereerst moet je een nieuwe campagne maken in Google AdWords. Je kiest hierbij alleen voor het zogeheten Display Netwerk, waarna je ‘Geen marketingdoel’ en daaronder ‘Advertenties in mobiele apps’ aanklikt zoals in onderstaand voorbeeld.

Stap 2. Apparaten en besturingssystemen selecteren

Je kunt je campagne targeten op specifieke besturingssystemen zoals Android en iOS, maar ook op allerlei verschillende merken en types smartphones en tablets. Verkoop je bijvoorbeeld hoesjes voor iPhones, dan is het slim om je advertenties alleen op iOS-devices weer te geven.

Stap 3. Categorieën kiezen

Het is daarnaast mogelijk om specifieke app-categorieën te selecteren waarin de advertenties worden getoond. In onderstaand voorbeeld willen we adverteren voor een webshop met fitness- en sportartikelen. Dus hebben we alle relevante categorieën aangevinkt, zoals ‘Gezondheid en fitness’ en ‘Sport’. Op deze manier voorkom je dat je advertenties zichtbaar zijn in apps die niets met jouw producten te maken hebben.

Stap 4. Advertenties maken

Nu komt het leuke gedeelte: de daadwerkelijke advertenties maken! Omdat de verschillende telefoons en tablet allemaal afwijkende schermformaten hebben, dien je voor een beeldadvertentie verschillende formaten van de afbeelding aan te leveren. Google benadrukt overigens dat je de volledige rechten over het beeldmateriaal in je advertenties moet hebben, gebruik dus zelfgemaakte of rechtenvrije foto’s.

< Terug naar blog

Lees ook:

5 nuttige tabbladen voor je Facebookpagina

Een goede uitstraling op Facebook is een van de vele factoren die het succes van je webshop bepalen. Wist je dat je tabbladen met apps kunt toevoegen aan je… Lees meer >

Dit betekent het nieuwe regeerakkoord voor je webwinkel

Na meer dan 200 dagen onderhandelen tussen verschillende politieke partijen, is er dan eindelijk een regeerakkoord. Een nieuw regeerakkoord betekent ook nieuwe… Lees meer >

5 handige functies voor je Facebook-pagina

Met een eigen pagina op Facebook zijn de mogelijkheden eindeloos. Maar soms zijn de meest handige functies behoorlijk verborgen. Gelukkig hebben wij ze voor je… Lees meer >

Adverteren in mobiele apps via Google AdWords

Gebruikers geven ons een 9,1!

Beoordeling Shoppagina ster 1 Beoordeling Shoppagina ster 2 Beoordeling Shoppagina ster 3 Beoordeling Shoppagina ster 4 Beoordeling Shoppagina halve ster
Gebaseerd op 460 reviews

Vragen?

We helpen je graag verder! Je kunt ons op werkdagen van 09:00 tot 17:00 uur bereiken op 030 711 0340 of via info@shoppagina.nl. Uiteraard kun je ons ook een bericht sturen via het formulier op de contactpagina.

Volg ons en blijf op de hoogte:

Voorbeelden van webshops

Info voor webwinkeliers

Wil je meer weten over het starten, beheren en promoten van een webshop? Op deze pagina vind je handige beginnertips zoals informatie over het kiezen van een goede domeinnaam en hoe je iDEAL kunt regelen. Daarnaast publiceren wij zeer regelmatig artikelen op onze weblog. Zo houden we je op de hoogte van de laatste trends & ontwikkelingen en geven we tips omtrent promotie, vindbaarheid en nog veel meer.

f t in g+