Adverteren op Facebook

Je zult je webshop moeten promoten om klanten te trekken. Eén van de manieren om je shop onder de aandacht van je doelgroep te brengen is via betaalde advertenties. Zo kun je adverteren in Google via AdWords, op Marktplaats via Admarkt (check ook de superhandige koppeling) en op Facebook. Deze laatste biedt veel mogelijkheden bij het zeer specifiek en direct targeten van jouw potentiële klanten. In dit artikel bespreken we hoe het werkt, wat je eraan hebt en wat het kost. Tot slot geven we enkele tips voor het maken van een goede Facebook-advertentie.

Je begint met promoten door eerst een Facebookpagina aan te maken. Vervolgens klik je op de knop of het tabblad 'Promoten’. Daar vind je verschillende opties, zoals het promoten van je FB-pagina of juist je website. Als je voor website kiest kun je ook heel specifiek voor 1 product of productgroep adverteren door de URL van de betreffende pagina in te vullen. 

Adverteren op Facebook

Wat is het nut? 

Het mooie aan een betaalde promotie op Facebook is dat je een zeer nauwkeurige doelgroep kunt aanspreken met je advertentie. Facebook biedt je namelijk de mogelijkheid om te selecteren op geslacht, leeftijd, locatie en interesses. In de onderstaande afbeelding zie je een voorbeeld van hoe dat, bij onze fictieve webshop voor zonnebrillen, eruit ziet. 

Doelgroep selecteren voor Facebook-advertentie

Hoe ziet een goede advertentie eruit? 

Het eerste wat je zal zijn opgevallen aan de advertentie voor zonnebrillen is de foto. Daarom is het enorm belangrijk dat je in jouw promotie een goede foto gebruikt! Na het uploaden van een foto kun je deze zo slepen dat hij mooi gecentreerd in je advertentie komt te staan. 

Ook de tekst is belangrijk, daarmee roep je mensen op om iets in je webwinkel te bestellen. Let erop dat je tekst niet te lang is, maximaal 2 á 3 regels is genoeg. De kop van je advertentie mag maximaal 25 tekens zijn, dus ook deze moet kort en pakkend zijn! Meer informatie over het schrijven van een perfecte advertentie lees je in dit artikel.

Wat kost dat? 

Door een dagelijks budget in te stellen kunnen we zien hoe vaak Facebook verwacht dat er op de advertentie wordt geklikt. Het is mogelijk om alle bedragen in te vullen en je betaalt dus zo veel of weinig als je zelf maar wilt! Wel is het natuurlijk zo dat hoe hoger het budget is, hoe meer mensen jouw advertentie te zien krijgen.

Als we onze advertentie 7 dagen lang willen tonen aan de ingestelde doelgroep, met een budget van 5 euro per dag, wordt de link in de advertentie naar schatting tussen de 13 en 24 keer bezocht. Dit is natuurlijk voor iedere doelgroep weer anders, dus experimenteer vooral met de instellingen voordat je de advertentie plaatst!

Facebook-advertentie buget instellen

Zoals je in de afbeelding kan zien is het ook mogelijk je advertentie te koppelen aan je Facebook-pixel. Wat dat inhoudt en waarom we je aanraden om dit te doen lees je in ons volgende blogartikel!

< Terug naar blog

Lees ook:

5 veelgemaakte fouten met AdWords

AdWords biedt talloze kansen voor het succes van je webshop, zoals we ook al in ons vorige artikel schreven. Nu je dankzij onze stap-voor-stap uitleg een eerste… Lees meer >

AdWords-campagne opzetten in 5 stappen

Van alle advertentieplatformen waar je als webwinkelier je producten onder de aandacht kan brengen is AdWords misschien wel het meest effectief. De meeste… Lees meer >

Adverteren op Facebook

Gebruikers geven ons een 9,1!

Beoordeling Shoppagina ster 1 Beoordeling Shoppagina ster 2 Beoordeling Shoppagina ster 3 Beoordeling Shoppagina ster 4 Beoordeling Shoppagina halve ster
Gebaseerd op 356 reviews

€ 75 AdWords-tegoed cadeau

Door te adverteren trek je meer bezoekers naar de webwinkel. Wij helpen je graag op weg met een
tegoed t.w.v. maar liefst € 75*
*NB: Alleen geldig voor nieuwe AdWords-accounts.

Reseller worden van Shoppagina

Ben je enthousiast over Shoppagina en wil je bijdragen aan de groei? Meld je aan als reseller. Voor iedere nieuwe klant die jij aanbrengt ontvang je dan een vergoeding. Lees de voorwaarden >>.

Volg ons voor de laatste updates

f t in g+