De 5 elementen van een goede Over ons-pagina

Een manier om nieuwsgierige shoppers te verleiden tot een aankoop in je webshop, is door ze te laten zien wie je bent. Een Over ons-pagina is daar de perfecte plek voor! Maar hoe pak je het maken van zo’n pagina aan? Als je de volgende 5 elementen erin weet te verwerken zit je goed!

1. Een persoonlijk verhaal

Wanneer mensen je Over ons-pagina bezoeken, kun je ervan uitgaan dat ze ook echt willen weten wie er achter de webshop zit(ten). Wees daarom niet bang om je open te stellen en te vertellen wie je bent, waarom je een webwinkel bent begonnen en wat je dromen zijn! Tip: om het overzichtelijk te houden kun je een soort tijdlijn maken waarin je het proces van je webshop-carrière beschrijft!

2. Betrokkenheid met je klanten

Vergis je niet in de naam ‘Over ons’. Hoewel dit in eerste plaats een pagina is die daadwerkelijk over jou en je webshop gaat, is het goed om de lezer in je verhaal te betrekken. Zeg bijvoorbeeld niet: “Wij zijn deze webshop begonnen om onze droom van het verkopen van handgemaakte sieraden waar te maken”. In plaats daarvan is zoiets beter: “Wij zijn deze webshop begonnen om zoveel mogelijk mensen blij te kunnen maken met onze handgemaakte sieraden”. 

3. Klanten aan het woord

Hoe goed je verhalen ook zijn over je mooie producten, lage prijzen en een uitstekende klantenservice, daar moet ook bewijs van zijn. Meerdere beoordelingen van klanten zijn dat bij uitstek! Vraag daarom familie, vrienden of goede klanten of ze kort hun ervaringen met je webshop willen beschrijven. Wanneer je shop te vinden is op platforms als The Feedback Company en KiyOh, kun je daar ook enkele reviews uit pikken. Uiteraard met toestemming van de klant die de beoordeling heeft geschreven. 

4. Visuele ondersteuning

Afbeeldingen en video’s geven het verhaal dat je vertelt extra betekenis. Je kunt namelijk wel mooie verhalen vertellen, maar als je het ook laat zien komt dat nog veel persoonlijker en betrouwbaarder over! Verkoop je producten die je zelf maakt? Plaats dan bijvoorbeeld een foto van toen je als kind aan het knutselen was. Dat laat zien dat je inderdaad creatief bent en bovendien dat je beroep ook nog steeds je hobby is. 

5. Een goede uitsmijter

Het meest onderschatte onderdeel van een Over ons-pagina is misschien wel de manier waarop je de tekst afsluit. Zie het als een brief die je ondertekent! Als je mensen persoonlijk toespreekt hoort daar natuurlijk een bepaalde soort uitsmijter bij. Bedenk voor jezelf welke manier van afsluiten het beste past bij je webshop en de doelgroep.

< Terug naar blog

Lees ook:

Dure producten verkopen: hoe doe je dat?

Een webshop staat of valt met de producten die er te koop zijn. Producten van verschillende prijscategorieën moet je ook op elk hun eigen manier promoten,… Lees meer >

5 trends waar je in 2018 rekening mee moet houden

Hoewel het nog een tijd duurt voordat we 2017 vaarwel zeggen en met frisse moed 2018 ingaan, kan het geen kwaad om je nu al voor te bereiden op wat er volgend… Lees meer >

Zo voorkom je ‘duplicate content’ in je webshop

Een tegenvallende positie van je webshop in de zoekmachines kan allerlei verschillende oorzaken hebben. Op onze blog proberen we die oorzaken te behandelen… Lees meer >

De 5 elementen van een goede Over ons-pagina

Gebruikers geven ons een 9,1!

Beoordeling Shoppagina ster 1 Beoordeling Shoppagina ster 2 Beoordeling Shoppagina ster 3 Beoordeling Shoppagina ster 4 Beoordeling Shoppagina halve ster
Gebaseerd op 470 reviews

Vragen?

We helpen je graag verder! Je kunt ons op werkdagen van 09:00 tot 17:00 uur bereiken op 030 711 0340 of via info@shoppagina.nl. Uiteraard kun je ons ook een bericht sturen via het formulier op de contactpagina.

Volg ons en blijf op de hoogte:

Voorbeelden van webshops

Info voor webwinkeliers

Wil je meer weten over het starten, beheren en promoten van een webshop? Op deze pagina vind je handige beginnertips zoals informatie over het kiezen van een goede domeinnaam en hoe je iDEAL kunt regelen. Daarnaast publiceren wij zeer regelmatig artikelen op onze weblog. Zo houden we je op de hoogte van de laatste trends & ontwikkelingen en geven we tips omtrent promotie, vindbaarheid en nog veel meer.

f t in g+