De 5 elementen van een goede Over ons-pagina

Een manier om nieuwsgierige shoppers te verleiden tot een aankoop in je webshop, is door ze te laten zien wie je bent. Een Over ons-pagina is daar de perfecte plek voor! Maar hoe pak je het maken van zo’n pagina aan? Als je de volgende 5 elementen erin weet te verwerken zit je goed!

1. Een persoonlijk verhaal

Wanneer mensen je Over ons-pagina bezoeken, kun je ervan uitgaan dat ze ook echt willen weten wie er achter de webshop zit(ten). Wees daarom niet bang om je open te stellen en te vertellen wie je bent, waarom je een webwinkel bent begonnen en wat je dromen zijn! Tip: om het overzichtelijk te houden kun je een soort tijdlijn maken waarin je het proces van je webshop-carrière beschrijft!

2. Betrokkenheid met je klanten

Vergis je niet in de naam ‘Over ons’. Hoewel dit in eerste plaats een pagina is die daadwerkelijk over jou en je webshop gaat, is het goed om de lezer in je verhaal te betrekken. Zeg bijvoorbeeld niet: “Wij zijn deze webshop begonnen om onze droom van het verkopen van handgemaakte sieraden waar te maken”. In plaats daarvan is zoiets beter: “Wij zijn deze webshop begonnen om zoveel mogelijk mensen blij te kunnen maken met onze handgemaakte sieraden”. 

3. Klanten aan het woord

Hoe goed je verhalen ook zijn over je mooie producten, lage prijzen en een uitstekende klantenservice, daar moet ook bewijs van zijn. Meerdere beoordelingen van klanten zijn dat bij uitstek! Vraag daarom familie, vrienden of goede klanten of ze kort hun ervaringen met je webshop willen beschrijven. Wanneer je shop te vinden is op platforms als The Feedback Company en KiyOh, kun je daar ook enkele reviews uit pikken. Uiteraard met toestemming van de klant die de beoordeling heeft geschreven. 

4. Visuele ondersteuning

Afbeeldingen en video’s geven het verhaal dat je vertelt extra betekenis. Je kunt namelijk wel mooie verhalen vertellen, maar als je het ook laat zien komt dat nog veel persoonlijker en betrouwbaarder over! Verkoop je producten die je zelf maakt? Plaats dan bijvoorbeeld een foto van toen je als kind aan het knutselen was. Dat laat zien dat je inderdaad creatief bent en bovendien dat je beroep ook nog steeds je hobby is. 

5. Een goede uitsmijter

Het meest onderschatte onderdeel van een Over ons-pagina is misschien wel de manier waarop je de tekst afsluit. Zie het als een brief die je ondertekent! Als je mensen persoonlijk toespreekt hoort daar natuurlijk een bepaalde soort uitsmijter bij. Bedenk voor jezelf welke manier van afsluiten het beste past bij je webshop en de doelgroep.

< Terug naar blog

Lees ook:

7 veelgemaakte fouten met adverteren in Facebook

Promoot je jouw webshop al via Facebook door middel van advertenties, of ben je van plan hiermee aan de slag te gaan? Pas op! Er zijn een aantal veelgemaakte… Lees meer >

5 psychologische triggers waarmee je meer bestellingen krijgt

De consument is een complex wezen. Maar wanneer je bij hem of haar de juiste snaren weet te raken, kun je de bestellingen in je webwinkel drastisch verhogen! We… Lees meer >

De Vloek van Kennis: een gevaar voor je webshop

Wist je dat de kans groot is dat je met je webshop te maken hebt met een vloek? Je hebt het waarschijnlijk niet door, maar de Vloek van Kennis kan ervoor zorgen… Lees meer >

De 5 elementen van een goede Over ons-pagina

Gebruikers geven ons een 9,1!

Beoordeling Shoppagina ster 1 Beoordeling Shoppagina ster 2 Beoordeling Shoppagina ster 3 Beoordeling Shoppagina ster 4 Beoordeling Shoppagina halve ster
Gebaseerd op 418 reviews

€ 75 AdWords-tegoed cadeau

Door te adverteren trek je meer bezoekers naar de webwinkel. Wij helpen je graag op weg met een
tegoed t.w.v. maar liefst € 75*
*NB: Alleen geldig voor nieuwe AdWords-accounts.

Reseller worden van Shoppagina

Ben je enthousiast over Shoppagina en wil je bijdragen aan de groei? Meld je aan als reseller. Voor iedere nieuwe klant die jij aanbrengt ontvang je dan een vergoeding. Lees de voorwaarden >>.

Volg ons voor de laatste updates

f t in g+