Feestdagen in je webshop: 5 voorbeelden ter inspiratie

Het duurt niet lang meer voordat de gezelligste tijd van het jaar weer zijn opwachting maakt. Sinterklaas en kerstmis staan in het teken van cadeautjes, familie/vrienden en lekker eten. Eerder maakten we een handige checklist voor een goede voorbereiding op de feestdagen. In dit artikel vind je een lijstje van bedrijven die dat op een goede manier toepassen!

1. De winactie van HEMA

Dat winacties altijd een goed idee zijn, daar hebben we al eerder over geschreven. Mensen houden nu eenmaal van winnen, iets waar HEMA van profiteert in de periode voor kerst. Door hier een opdracht aan te verbinden (het delen van een kerstwens in de reacties) levert deze actie veel interactie op.

2. Het inspirerende blogartikel van Praxis

Zoals we eerder al schreven kun je met een blog onder andere bezoekers informeren, je linkbuilding verbeteren en jezelf verkopen. Maar als je het goed doet, kun je ook mensen inspireren en daarmee verleiden tot het plaatsen van een bestelling! Praxis laat in onderstaand voorbeeld zien dat ze de feestdagen gebruiken voor een inspirerend blogartikel over het maken van surprises.

3. De schoencadeautjes van IKEA

Het verzinnen van een schoencadeautje voor kinderen kan een uitdaging zijn. Met knuffels zijn veel kinderen tevreden, denkt IKEA. Daarom heeft het Zweedse meubelbedrijf een aantal mooie foto’s geplaatst van hun knuffels die voor zowel jongens als meisjes geschikt zijn. De bijgevoegde link naar de categoriepagina om de knuffels te kunnen bestellen is daarbij natuurlijk onmisbaar!

4. De ‘kerstballen’ van Voetbalshop

Dat er altijd een manier is om jouw producten relevant te maken voor de feestdagen, bewijst Voetbalshop in deze speciale actie in hun webshop. Het toevoegen van een cadeau aan bestellingen vanaf een bepaald bedrag (zoals in dit geval voetballen), kan de conversie van je webshop verhogen. Ook is de kans groot dat klanten een extra product aan hun winkelwagen toevoegen om het minimale bedrag te halen.

5. Een sfeervolle kerstvideo van de Bijenkorf

Zeker op Facebook wordt video steeds belangrijker in het algoritme dat de volgorde van updates in de tijdlijn bepaalt. Het bereik van je Facebookpagina kun je er drastisch mee verhogen, zeker ook omdat filmpjes in de app van Facebook automatisch afspelen. De Bijenkorf plaatste een mooi kerstfilmpje op hun pagina en dat resulteerde in maar liefst 10.000 weergaven!

< Terug naar blog

Lees ook:

WhatsApp Business voor je webshop

In de wandelgangen gonsde het gerucht al enkele jaren: WhatsApp zou bezig zijn met een zakelijke versie. Dat is nu eindelijk gebeurd met de lancering van… Lees meer >

Kortingscodes promoten op social media

Als webwinkelier zul je misschien niet altijd staan te springen om zo nu en dan producten met korting te verkopen. Toch is het organiseren van kortingsacties… Lees meer >

5 fouten met content die je liever wil voorkomen

Naast een mooi uiterlijk is ook de inhoud van je webshop van levensbelang. Als men het over de inhoud van een website heeft wordt dit ook regelmatig… Lees meer >

Feestdagen in je webshop: 5 voorbeelden ter inspiratie

Gebruikers geven ons een 9,1!

Beoordeling Shoppagina ster 1 Beoordeling Shoppagina ster 2 Beoordeling Shoppagina ster 3 Beoordeling Shoppagina ster 4 Beoordeling Shoppagina halve ster
Gebaseerd op 501 reviews

Vragen?

We helpen je graag verder! Je kunt ons op werkdagen van 09:00 tot 17:00 uur bereiken op 030 711 0340 of via info@shoppagina.nl. Uiteraard kun je ons ook een bericht sturen via het formulier op de contactpagina.

Volg ons en blijf op de hoogte:

Voorbeelden van webshops

Info voor webwinkeliers

Wil je meer weten over het starten, beheren en promoten van een webshop? Op deze pagina vind je handige beginnertips zoals informatie over het kiezen van een goede domeinnaam en hoe je iDEAL kunt regelen. Daarnaast publiceren wij zeer regelmatig artikelen op onze weblog. Zo houden we je op de hoogte van de laatste trends & ontwikkelingen en geven we tips omtrent promotie, vindbaarheid en nog veel meer.

f t in g+