In the Spotlight: Prachtigglas.nl

Glazen vogeltjes, tulpen, schalen, vazen, cadeau-artikelen en nog veel meer. De producten van de webshop Prachtig Glas luisteren menig interieur op. Waar komt het idee voor deze niche vandaan en hoe is het om een webshop met zulke unieke (maar ook kwetsbare) producten te hebben? We vragen het aan Sander, die samen met zijn vrouw Gaby prachtigglas.nl heeft opgezet!

Waarom bent u een webshop begonnen?
“Twintig jaar geleden begon onze passie voor glas toen mijn vrouw en ik in Venetië in aanraking kwamen met handgemaakte objecten van glas. Ik ben van huis uit kunstenaar en kunsthistoricus, maar het glas vond ik van een andere orde dan alles wat ik tot dan toe had gezien. Het productieproces dat aan de voltooiing vooraf gaat spreekt erg tot onze verbeelding. Sinds 1996 hebben we een eigen galerie en daarbij komen we ook regelmatig met glaskunstenaars in contact. Onze favoriete ‘leverancier’? De Borowski familie!”

Wat verkoopt u in uw webshop?
“We verkopen allerlei soorten glazen objecten zoals schalen, spiegels, lampen en vazen. Maar niet al onze producten zijn ‘gebruiksvoorwerpen’, we verkopen namelijk ook gewoon glazen sierobjecten die gewoon mooi staan in het interieur van een huis. Alle items zijn met de mond geblazen en komen uit regio’s als Venetië en Noord-Bohemen in Tsjechië. Ieder product is dus handwerk en daarom uniek. De focus ligt bij ons niet zozeer op ‘kunst’, maar meer op het decoratieve en ambachtelijke. Kunst is iets waar sommige mensen niks mee hebben, maar van dit soort mooie en eerlijke producten worden de meesten wél warm.”

Heeft u daar een voorbeeld van?
“Op loopafstand van onze galerie woont een wat ouder echtpaar. Het zijn gepensioneerden en ze hebben helemaal niks met kunst. Hoewel ze al twintig jaar onze buren zijn, waren ze nog nooit binnen geweest, maar de vrolijk gekleurde glazen tulpen in de etalage trok wel hun aandacht. Ze vonden deze zo mooi dat ze er gelijk een bosje van kochten! Het zijn dus producten die voor veel mensen toegankelijk zijn.”

Loopt uw webshop goed? 
“Hoewel we de omzet van onze webshop nog te laag vinden, zijn we niet geheel ontevreden. We hebben inmiddels tientallen objecten verkocht en dat is toch meer dan we in eerste instantie hadden verwacht. Er zijn een aantal manieren waarop we nog meer resultaat hopen te krijgen, bijvoorbeeld door eerdere klanten mails te sturen met een kortingscode. We merken wel dat ook veel klanten via de webshop in onze galerie terechtkomen.”

Doet u veel aan marketing en vindbaarheid? 
“Naast het inrichten en optimaliseren van onze shop probeer ik ook wat meer aan promotie te doen. Hiervoor ben ik erachter gekomen dat zowel de handleiding van Shoppagina als de blog erg van pas komen. Recent hebben we een winactie op Facebook georganiseerd waarbij we drie keer een set van 3 glazen tulpen hebben weggegeven. Deze actie was erg geslaagd, het heeft zo’n 350 extra fans op onze Facebookpagina opgeleverd!”

Hoe pakt u de verzending van uw producten aan? 
“Glas is natuurlijk een sterk materiaal, maar het is ook breekbaar. Daarom vinden we het belangrijk dat we alles op alles zetten om eventuele beschadiging tijdens verzending uit te sluiten. Dit doen we door de objecten in eerste instantie in hun originele verpakking te laten. Vervolgens brengen we nog een extra laag schokwerend opvulmateriaal aan en wordt het geheel opnieuw in een extra doos ingepakt. Wanneer het om hele dure of kwetsbare producten gaat breng ik deze vaak zelf naar de klant.”

Wat vindt u van Shoppagina? 
“De reden dat ik voor Shoppagina heb gekozen, is omdat ik er ontzettend veel positieve verhalen over heb gehoord. En ook wij zijn inmiddels erg tevreden. Het is heel prettig dat ik op ieder moment kan bellen en dan direct te woord word gestaan. De klantenservice kijkt en denkt met je mee en helpt je zo weer verder. Dat werkt heel motiverend!”

Ook in de Spotlight komen met jouw webshop? Plaats jouw ervaring met Shoppagina in een review op The Feedback Company! Onder alle beoordelingen verloten we maandelijks een exclusief interview dat wordt geplaatst op onze weblog en al onze social mediakanalen.

< Terug naar blog

Lees ook:

5 psychologische triggers waarmee je meer bestellingen krijgt

De consument is een complex wezen. Maar wanneer je bij hem of haar de juiste snaren weet te raken, kun je de bestellingen in je webwinkel drastisch verhogen! We… Lees meer >

De Vloek van Kennis: een gevaar voor je webshop

Wist je dat de kans groot is dat je met je webshop te maken hebt met een vloek? Je hebt het waarschijnlijk niet door, maar de Vloek van Kennis kan ervoor zorgen… Lees meer >

Zo promoot je je webshop op Snapchat

Geofilters, stickers, live story’s, lenzen en emoji’s. Het sociale medium Snapchat is steeds hotter aan het worden, ook in Nederland! Wie zijn de bijna 2… Lees meer >

In the Spotlight: Prachtigglas.nl

Gebruikers geven ons een 9,1!

Beoordeling Shoppagina ster 1 Beoordeling Shoppagina ster 2 Beoordeling Shoppagina ster 3 Beoordeling Shoppagina ster 4 Beoordeling Shoppagina halve ster
Gebaseerd op 417 reviews

€ 75 AdWords-tegoed cadeau

Door te adverteren trek je meer bezoekers naar de webwinkel. Wij helpen je graag op weg met een
tegoed t.w.v. maar liefst € 75*
*NB: Alleen geldig voor nieuwe AdWords-accounts.

Reseller worden van Shoppagina

Ben je enthousiast over Shoppagina en wil je bijdragen aan de groei? Meld je aan als reseller. Voor iedere nieuwe klant die jij aanbrengt ontvang je dan een vergoeding. Lees de voorwaarden >>.

Volg ons voor de laatste updates

f t in g+