Instagram Stories inzetten voor je webshop

Dat Instagram een social mediaplatform is dat ook voor webshops is, schreven we al in een eerder artikel. Maar met de nieuwste functie ‘Instagram Stories’ kun je nog net wat meer doen om ook op Instagram je doelgroep op een leuke manier te bereiken.

Wat is Instagram Stories?

Met de ‘verhalen’-functie in Instagram kun je meerdere foto’s en/of video’s achter elkaar uploaden, die vervolgens als verhaal worden getoond en waar volgers dan doorheen kunnen klikken. Ieder verhaal dat je post op Instagram verdwijnt na 24 uur, wat ook bij concurrent Snapchat het geval is. De functie wordt op beide kanalen door bedrijven gebruikt als marketingmiddel en is ongetwijfeld ook voor jouw webshop geschikt!

Hieronder zie je een voorbeeld van hoe warenhuis de Bijenkorf gebruik maakt van Instagram Stories: 

Hoe post je een verhaal? 

In het beginscherm van Instagram, je tijdlijn, kan je linksboven op het + symbool naast je profielfoto klikken. Je komt daarna in de camera terecht waar je een foto of video moet maken en deze toe kan voegen aan je verhaal. Dat laatste doe je door op ‘Je verslag’ te klikken. 

Er zijn daarnaast een aantal instellingen die je kan veranderen, zoals het selecteren van personen die je verhaal niet te zien moeten krijgen of het in- of uitschakelen van reacties.

Wat kun je plaatsen?

De mogelijkheden voor Instagram Stories zijn eindeloos. Je zou kunnen denken aan het geven van een kijkje achter de schermen, het op een leuke manier introduceren van nieuwe producten of het promoten van winacties. Dit zijn slechts een paar ideeën, maar het belangrijkste is dat je dicht bij de identiteit van je webshop blijft en Instagram Stories op een creatieve manier inzet.

Tip: Instagram Stories blijft niet beperkt bij het delen van alleen maar foto’s of filmpjes, je kan deze namelijk ook nog bewerken! Door filters over je foto’s of video’s te plaatsen of (handgeschreven) tekst toe te voegen kun je jouw Instagram-verhaal verder opleuken en zorg je voor een nog leukere uitstraling van je webshop.
< Terug naar blog

Lees ook:

Een AdWords-campagne importeren in Bing Ads

Heb je al een campagne in Google AdWords? Dan loont het om deze ook te importeren in Bing, de zoekmachine van Microsoft die een marktaandeel in handen heeft van… Lees meer >

Statistieken en extra functies met bedrijfsprofiel op Instagram

Voor veel bedrijven en ook webshops is Instagram steeds meer een onmisbaar sociaal medium aan het worden, omdat het een unieke en laagdrempelige manier is om in… Lees meer >

Instagram Stories inzetten voor je webshop

Gebruikers geven ons een 9,1!

Beoordeling Shoppagina ster 1 Beoordeling Shoppagina ster 2 Beoordeling Shoppagina ster 3 Beoordeling Shoppagina ster 4 Beoordeling Shoppagina halve ster
Gebaseerd op 450 reviews

Vragen?

We helpen je graag verder! Je kunt ons op werkdagen van 09:00 tot 17:00 uur bereiken op 030 711 0340 of via info@shoppagina.nl. Uiteraard kun je ons ook een bericht sturen via het formulier op de contactpagina.

Volg ons en blijf op de hoogte:

Voorbeelden van webshops

Info voor webwinkeliers

Wil je meer weten over het starten, beheren en promoten van een webshop? Op deze pagina vind je handige beginnertips zoals informatie over het kiezen van een goede domeinnaam en hoe je iDEAL kunt regelen. Daarnaast publiceren wij zeer regelmatig artikelen op onze weblog. Zo houden we je op de hoogte van de laatste trends & ontwikkelingen en geven we tips omtrent promotie, vindbaarheid en nog veel meer.

f t in g+