Instagram Stories inzetten voor je webshop

Dat Instagram een social mediaplatform is dat ook voor webshops is, schreven we al in een eerder artikel. Maar met de nieuwste functie ‘Instagram Stories’ kun je nog net wat meer doen om ook op Instagram je doelgroep op een leuke manier te bereiken.

Wat is Instagram Stories?

Met de ‘verhalen’-functie in Instagram kun je meerdere foto’s en/of video’s achter elkaar uploaden, die vervolgens als verhaal worden getoond en waar volgers dan doorheen kunnen klikken. Ieder verhaal dat je post op Instagram verdwijnt na 24 uur, wat ook bij concurrent Snapchat het geval is. De functie wordt op beide kanalen door bedrijven gebruikt als marketingmiddel en is ongetwijfeld ook voor jouw webshop geschikt!

Hieronder zie je een voorbeeld van hoe warenhuis de Bijenkorf gebruik maakt van Instagram Stories: 

Hoe post je een verhaal? 

In het beginscherm van Instagram, je tijdlijn, kan je linksboven op het + symbool naast je profielfoto klikken. Je komt daarna in de camera terecht waar je een foto of video moet maken en deze toe kan voegen aan je verhaal. Dat laatste doe je door op ‘Je verslag’ te klikken. 

Er zijn daarnaast een aantal instellingen die je kan veranderen, zoals het selecteren van personen die je verhaal niet te zien moeten krijgen of het in- of uitschakelen van reacties.

Wat kun je plaatsen?

De mogelijkheden voor Instagram Stories zijn eindeloos. Je zou kunnen denken aan het geven van een kijkje achter de schermen, het op een leuke manier introduceren van nieuwe producten of het promoten van winacties. Dit zijn slechts een paar ideeën, maar het belangrijkste is dat je dicht bij de identiteit van je webshop blijft en Instagram Stories op een creatieve manier inzet.

Tip: Instagram Stories blijft niet beperkt bij het delen van alleen maar foto’s of filmpjes, je kan deze namelijk ook nog bewerken! Door filters over je foto’s of video’s te plaatsen of (handgeschreven) tekst toe te voegen kun je jouw Instagram-verhaal verder opleuken en zorg je voor een nog leukere uitstraling van je webshop.
< Terug naar blog

Lees ook:

Ontdek de meest effectieve nieuwsbrief met een A/B-test in MailChimp

Twijfel je sterk tussen twee verschillende onderwerpregels voor je nieuwsbrief? Of ben je benieuwd op welk tijdstip je nieuwsbrieven het meest worden gelezen of… Lees meer >

Verwelkom de lente in je webshop met deze 5 tips

Hoewel het weer nog niet helemaal meewerkt, is het vanaf vandaag dan eindelijk officieel lente. Fluitende vogels, volle terrasjes en rokjesdag staan ons weer te… Lees meer >

Nog gerichter adverteren in Facebook met doelgroep ‘Betrokkenheid’

Facebook blijft maar aan de weg timmeren en dat is ook erg leuk als je jouw webshop wil promoten. Het is sinds kort mogelijk om een aangepaste doelgroep te… Lees meer >

Instagram Stories inzetten voor je webshop

Gebruikers geven ons een 9,1!

Beoordeling Shoppagina ster 1 Beoordeling Shoppagina ster 2 Beoordeling Shoppagina ster 3 Beoordeling Shoppagina ster 4 Beoordeling Shoppagina halve ster
Gebaseerd op 401 reviews

€ 75 AdWords-tegoed cadeau

Door te adverteren trek je meer bezoekers naar de webwinkel. Wij helpen je graag op weg met een
tegoed t.w.v. maar liefst € 75*
*NB: Alleen geldig voor nieuwe AdWords-accounts.

Reseller worden van Shoppagina

Ben je enthousiast over Shoppagina en wil je bijdragen aan de groei? Meld je aan als reseller. Voor iedere nieuwe klant die jij aanbrengt ontvang je dan een vergoeding. Lees de voorwaarden >>.

Volg ons voor de laatste updates

f t in g+