Je webshop promoten met Google Posts

Sinds kort is er de mogelijkheid om in direct contact te staan met personen die jouw bedrijf vinden in Google. De functie luistert naar de onofficiële naam ‘Google Posts’ en is gekoppeld aan Google Mijn Bedrijf. Ook voor je webshop een interessante tool! Lees snel verder welke mogelijkheden er zijn en hoe je begint met het plaatsen van je eerste Post.

Wat zijn de mogelijkheden?

Er zijn een aantal voordelen van het plaatsen van updates over je webshop via Google Posts. De belangrijkste hebben we hieronder op een rij gezet:

  • Direct ‘contact’ tussen jou en je doelgroep;
  • Aanbiedingen, kortingen en winacties promoten;
  • Nieuwe artikelen op je blog uitlichten;
  • Een nieuw product in de spotlight zetten;
  • Direct conversies bereiken door middel van een Call to Action knop.

Hieronder vind je een voorbeeld van een Google Post in de praktijk, van webwinkel FonQ:

Een Google Post maken

Allereerst moet je een bedrijfspagina maken in Google Mijn Bedrijf. Deze moet wel eerst geverifieerd zijn voordat je gebruik kunt maken van de functie. Het verifiëren van een bedrijf gaat met een brief die je per post van Google ontvangt. Daarop staat een code die je in je Mijn Bedrijf account moet invullen, waardoor Google weet dat het bedrijf op het adres ook echt van jou is.

Als je bedrijf is geverifieerd, kun je berichten gaan plaatsen. Dat doe je door in te loggen bij Google Mijn Bedrijf, onder Locaties op ‘Locatie beheren’ te klikken en in het linker menu te kiezen voor ‘Berichten’. Een Post moet tussen de 100 en 300 woorden bevatten, dus wees kort en bondig. Vergeet vooral ook niet een afbeelding te kiezen bij je Post, zodat deze meer opvalt!  

Je kunt daarnaast ook kiezen uit 5 verschillende Call to Actions knoppen, namelijk:

  • Bestellen
  • Meer informatie
  • Reserveren
  • Bekijk aanbod
  • Registreren

Waar zijn de Posts te vinden?

De Posts worden allereerst direct bijgewerkt in de zoekresultaten als je op de naam van een bedrijf zoekt. Deze worden dan vertoond in de bedrijfsinformatie aan de rechterkant van de zoekresultaten. Ook verschijnt een Post automatisch bij het bedrijf in Google Maps. Goed om te weten: Posts verdwijnen automatisch na 7 dagen, met uitzondering van evenementen.

< Terug naar blog

Lees ook:

Dure producten verkopen: hoe doe je dat?

Een webshop staat of valt met de producten die er te koop zijn. Producten van verschillende prijscategorieën moet je ook op elk hun eigen manier promoten,… Lees meer >

5 trends waar je in 2018 rekening mee moet houden

Hoewel het nog een tijd duurt voordat we 2017 vaarwel zeggen en met frisse moed 2018 ingaan, kan het geen kwaad om je nu al voor te bereiden op wat er volgend… Lees meer >

Zo voorkom je ‘duplicate content’ in je webshop

Een tegenvallende positie van je webshop in de zoekmachines kan allerlei verschillende oorzaken hebben. Op onze blog proberen we die oorzaken te behandelen… Lees meer >

Je webshop promoten met Google Posts

Gebruikers geven ons een 9,1!

Beoordeling Shoppagina ster 1 Beoordeling Shoppagina ster 2 Beoordeling Shoppagina ster 3 Beoordeling Shoppagina ster 4 Beoordeling Shoppagina halve ster
Gebaseerd op 470 reviews

Vragen?

We helpen je graag verder! Je kunt ons op werkdagen van 09:00 tot 17:00 uur bereiken op 030 711 0340 of via info@shoppagina.nl. Uiteraard kun je ons ook een bericht sturen via het formulier op de contactpagina.

Volg ons en blijf op de hoogte:

Voorbeelden van webshops

Info voor webwinkeliers

Wil je meer weten over het starten, beheren en promoten van een webshop? Op deze pagina vind je handige beginnertips zoals informatie over het kiezen van een goede domeinnaam en hoe je iDEAL kunt regelen. Daarnaast publiceren wij zeer regelmatig artikelen op onze weblog. Zo houden we je op de hoogte van de laatste trends & ontwikkelingen en geven we tips omtrent promotie, vindbaarheid en nog veel meer.

f t in g+