Klanten behouden na de feestdagen

In de aanloop naar Sinterklaas en Kerst regent het bestellingen. In deze periode trekt je webshop heel veel nieuwe klanten. Dat is natuurlijk hartstikke leuk, maar het is nog leuker als zij na alle drukte en chaos bij je terugkomen. Wij geven tips om klanten ook na de December koopgekte te behouden.

Stuur een bedankmail

Kerstaanbiedingen bedenkenHet welbekende zwarte gat na de feestdagen duikt ook op in de online verkopen. De hoogste tijd om er iets aan te doen! Stuur iedereen die voor en tijdens Sinterklaas iets bij je heeft besteld een mail waarin je ze bedankt voor hun aankopen en een fijne kerst wenst. Na de kerst doe je dit opnieuw, maar dan wens je alle klanten een gelukkig nieuwjaar! De meesten zullen het erg waarderen dat je ze niet bent vergeten! In deze mail kun je natuurlijk ook aantrekkelijke aanbiedingen noemen of een kortiongscode meesturen.

Organiseer nieuwe aanbiedingen en acties

Feestdagen zijn het uitgelezen moment om de aandacht op te eisen met aanbiedingen, winacties en andere speciale acties. Waarom zou je daarmee stoppen zodra de feestdagen zijn afgelopen? Je kunt je flink onderscheiden als je ook na de feestdagen leuke dingen bedenkt waarmee je klanten behoudt en nieuwe aantrekt. Bijvoorbeeld: “Geen geld meer voor een nieuwe outfit? Win nu een waardebon t.w.v. €50!”

Geef een kortingscode voor shoppen in januari

Kortingscodes weggevenEen andere goede manier om van feestdagen-shoppers vaste klanten te maken is het aanbieden van kortingscodes die te gebruiken zijn in de maand januari (je kunt instellen dat een kortingscode alleen binnen een bepaalde periode kan worden ingewisseld, zie pagina 46 in de handleiding). Zeker na de dure maand december is ‘korting’ een graag gehoord woord bij klanten! Je kunt de kortingscode bijvoorbeeld meesturen bij een bestelling in december of in de bedankmail die we eerder in dit artikel noemden.

Focus op je Aftersales

Tijdens en na de feestdagen is het belangrijk om je klanten zo goed mogelijk te helpen met eventuele problemen die ze hebben met hun bestelling. Wees dus zeer zorgvuldig met je Aftersales. Na de feestdagen zal je misschien ook meer retourzendingen krijgen, extra belangrijk om dit goed af te handelen als je die klanten wil behouden. Maak een goede indruk en zorg dat je klanten je niet vergeten!

 

< Terug naar blog

Lees ook:

Wat maakt een webshop succesvol?

Het runnen van een webshop is iedere dag weer een uitdaging. Er zijn talloze zaken waarmee je rekening moet houden en of je ervan kunt rondkomen is afhankelijk… Lees meer >

Nieuwe Europese btw-regeling voor webwinkels

Verkoop je met je webshop in het buitenland of ben je van plan om dat in de toekomst te gaan doen? Dan zijn er een aantal dingen op het gebied van btw waar je… Lees meer >

Langere beschrijvingen in zoekresultaten Google

Heel misschien is het je al opgevallen na het invullen van een zoekopdracht in Google: de beschrijvingen die je onder de titels van een pagina vindt, zijn in… Lees meer >

Klanten behouden na de feestdagen

Gebruikers geven ons een 9,1!

Beoordeling Shoppagina ster 1 Beoordeling Shoppagina ster 2 Beoordeling Shoppagina ster 3 Beoordeling Shoppagina ster 4 Beoordeling Shoppagina halve ster
Gebaseerd op 477 reviews

Vragen?

We helpen je graag verder! Je kunt ons op werkdagen van 09:00 tot 17:00 uur bereiken op 030 711 0340 of via info@shoppagina.nl. Uiteraard kun je ons ook een bericht sturen via het formulier op de contactpagina.

Volg ons en blijf op de hoogte:

Voorbeelden van webshops

Info voor webwinkeliers

Wil je meer weten over het starten, beheren en promoten van een webshop? Op deze pagina vind je handige beginnertips zoals informatie over het kiezen van een goede domeinnaam en hoe je iDEAL kunt regelen. Daarnaast publiceren wij zeer regelmatig artikelen op onze weblog. Zo houden we je op de hoogte van de laatste trends & ontwikkelingen en geven we tips omtrent promotie, vindbaarheid en nog veel meer.

f t in g+