Klanten behouden na de feestdagen

In de aanloop naar Sinterklaas en Kerst regent het bestellingen. In deze periode trekt je webshop heel veel nieuwe klanten. Dat is natuurlijk hartstikke leuk, maar het is nog leuker als zij na alle drukte en chaos bij je terugkomen. Wij geven tips om klanten ook na de December koopgekte te behouden.

Stuur een bedankmail

Kerstaanbiedingen bedenkenHet welbekende zwarte gat na de feestdagen duikt ook op in de online verkopen. De hoogste tijd om er iets aan te doen! Stuur iedereen die voor en tijdens Sinterklaas iets bij je heeft besteld een mail waarin je ze bedankt voor hun aankopen en een fijne kerst wenst. Na de kerst doe je dit opnieuw, maar dan wens je alle klanten een gelukkig nieuwjaar! De meesten zullen het erg waarderen dat je ze niet bent vergeten! In deze mail kun je natuurlijk ook aantrekkelijke aanbiedingen noemen of een kortiongscode meesturen.

Organiseer nieuwe aanbiedingen en acties

Feestdagen zijn het uitgelezen moment om de aandacht op te eisen met aanbiedingen, winacties en andere speciale acties. Waarom zou je daarmee stoppen zodra de feestdagen zijn afgelopen? Je kunt je flink onderscheiden als je ook na de feestdagen leuke dingen bedenkt waarmee je klanten behoudt en nieuwe aantrekt. Bijvoorbeeld: “Geen geld meer voor een nieuwe outfit? Win nu een waardebon t.w.v. €50!”

Geef een kortingscode voor shoppen in januari

Kortingscodes weggevenEen andere goede manier om van feestdagen-shoppers vaste klanten te maken is het aanbieden van kortingscodes die te gebruiken zijn in de maand januari (je kunt instellen dat een kortingscode alleen binnen een bepaalde periode kan worden ingewisseld, zie pagina 46 in de handleiding). Zeker na de dure maand december is ‘korting’ een graag gehoord woord bij klanten! Je kunt de kortingscode bijvoorbeeld meesturen bij een bestelling in december of in de bedankmail die we eerder in dit artikel noemden.

Focus op je Aftersales

Tijdens en na de feestdagen is het belangrijk om je klanten zo goed mogelijk te helpen met eventuele problemen die ze hebben met hun bestelling. Wees dus zeer zorgvuldig met je Aftersales. Na de feestdagen zal je misschien ook meer retourzendingen krijgen, extra belangrijk om dit goed af te handelen als je die klanten wil behouden. Maak een goede indruk en zorg dat je klanten je niet vergeten!

 

< Terug naar blog

Lees ook:

Ontdek de meest effectieve nieuwsbrief met een A/B-test in MailChimp

Twijfel je sterk tussen twee verschillende onderwerpregels voor je nieuwsbrief? Of ben je benieuwd op welk tijdstip je nieuwsbrieven het meest worden gelezen of… Lees meer >

Verwelkom de lente in je webshop met deze 5 tips

Hoewel het weer nog niet helemaal meewerkt, is het vanaf vandaag dan eindelijk officieel lente. Fluitende vogels, volle terrasjes en rokjesdag staan ons weer te… Lees meer >

Klanten behouden na de feestdagen

Gebruikers geven ons een 9,1!

Beoordeling Shoppagina ster 1 Beoordeling Shoppagina ster 2 Beoordeling Shoppagina ster 3 Beoordeling Shoppagina ster 4 Beoordeling Shoppagina halve ster
Gebaseerd op 401 reviews

€ 75 AdWords-tegoed cadeau

Door te adverteren trek je meer bezoekers naar de webwinkel. Wij helpen je graag op weg met een
tegoed t.w.v. maar liefst € 75*
*NB: Alleen geldig voor nieuwe AdWords-accounts.

Reseller worden van Shoppagina

Ben je enthousiast over Shoppagina en wil je bijdragen aan de groei? Meld je aan als reseller. Voor iedere nieuwe klant die jij aanbrengt ontvang je dan een vergoeding. Lees de voorwaarden >>.

Volg ons voor de laatste updates

f t in g+