Meest epische update ooit

Het kan altijd beter en daarom hebben we weer een hele leuke update voor je met onder andere het MEGA lage iDEAL-tarief van € 0,25, de optie om een product in meerdere categorieën te tonen en je kunt eindelijk wat doen aan al die verlaten winkelmandjes. Zit je goed? Daar gaan we!       

iDEAL voor slechts € 0,25

iDEALEnige tijd geleden werden wij benaderd door Postcode.nl. Naast de Postcode–API voor het automatisch aanvullen van adresgegevens bieden zij nu ook een zeer voordelige iDEAL-oplossing.

Voor maar € 0,25 (excl. btw) per transactie kun je via Postcode.nl iDEAL-transacties ontvangen. Er zijn geen vaste kosten, geen commissies of andere verborgen kosten. Verkoop je niets dan betaal je niets, en als je wel iets verkoopt betaal je vanaf nu heel erg weinig!

Op de site van Postcode.nl staat overigens een tarief van € 0,29 vermeld. Voor Shopagina-klanten geldt echter het scherpe tarief van € 0,25.

Lees de instructie >>

Producten in meerdere categorieën tonen

Producten in meerdere categorieën tonenOngeveer 253,84 keer kregen wij de vraag of het toch echt niet mogelijk was producten aan meerdere categorieën toe te voegen. Dat is natuurlijk ook heel erg handig maar technisch heeft een dergelijke mogelijkheid nogal wat voeten in de aarde. Zo wil je niet exact dezelfde content onder twee verschillende url’s vanwege de negatieve gevolgen van duplicate content voor je Google-posities.

Na lang hersengekraak, intense brainstormsessies, 8 vaten bier, 3 kilo bitterballen en natuurlijk ouderwets bloed, zweet en tranen vonden we de juiste oplossing. Je kunt nu een product aan een categorie toewijzen en vervolgens ook in andere categorieën tonen. 

Op pagina 30 in de handleiding vind je een korte toelichting op deze superhandige nieuwe functie.

Verlaten winkelwagentjes mailen

Verlaten winkelwagentjesHet is een bekend fenomeen en we hebben er al eens over geblogd: verlaten winkelwagentjes. Mensen starten een bestelling, vullen hun gegevens in maar ronden deze, om wat voor reden dan ook, op dat moment niet af en verlaten de shop.

Verlaten winkelwagentjes zijn, naast een doorn in het oog van de gemiddelde webwinkelier, belangrijk onderdeel van de koopbeslissing: een klant is zich aan het oriënteren op een aanschaf en heeft de producten aan het winkelmandje toegevoegd om alle kosten goed in kaart te brengen. Deze klant kun je eenvoudig over de streep trekken door een vriendelijke herinnering te sturen.     

Dat is nu mogelijk en ook nog eens volledig automatisch! Het is bewezen dat maar liefst 72% van deze bestellingen alsnog worden afgerond (meer statistieken over verlaten winkelwagentjes). Ga dus gauw naar Instellingen > Webshop. In het tabblad ‘Bestellingen’ kun je deze functie instellen en inschakelen.

 

< Terug naar blog

Lees ook:

5 handige apps voor je webshop

De kans is groot dat je dagelijks bijna net zo veel op je smartphone zit als achter de computer. Om het leven als webwinkelier zo gemakkelijk mogelijk te… Lees meer >

Een niche-markt ontdekken in 3 stappen

De juiste niche-markt vinden is misschien wel de sleutel tot een succesvolle webshop. Een webshop in een niche-markt onderscheidt zich met een specialistisch… Lees meer >

Is je webshop al klaar voor de herfst?

De zomer lijkt helaas al weer voorbij te zijn, dus we gaan ons opmaken voor het najaar. Dierendag, Halloween, Sint Maarten en op langere termijn Sinterklaas,… Lees meer >

Meest epische update ooit

Gebruikers geven ons een 9,1!

Beoordeling Shoppagina ster 1 Beoordeling Shoppagina ster 2 Beoordeling Shoppagina ster 3 Beoordeling Shoppagina ster 4 Beoordeling Shoppagina halve ster
Gebaseerd op 329 reviews

€ 75 AdWords-tegoed cadeau

Door te adverteren trek je meer bezoekers naar de webwinkel. Wij helpen je graag op weg met een
tegoed t.w.v. maar liefst € 75*
*NB: Alleen geldig voor nieuwe AdWords-accounts.

Reseller worden van Shoppagina

Ben je enthousiast over Shoppagina en wil je bijdragen aan de groei? Meld je aan als reseller. Voor iedere nieuwe klant die jij aanbrengt ontvang je dan een vergoeding. Lees de voorwaarden >>.

Volg ons voor de laatste updates

f t in g+