Meest epische update ooit

Het kan altijd beter en daarom hebben we weer een hele leuke update voor je met onder andere de optie om een product in meerdere categorieën te tonen en je kunt eindelijk wat doen aan al die verlaten winkelmandjes. Zit je goed? Daar gaan we!       

Producten in meerdere categorieën tonen

Producten in meerdere categorieën tonenOngeveer 253,84 keer kregen wij de vraag of het toch echt niet mogelijk was producten aan meerdere categorieën toe te voegen. Dat is natuurlijk ook heel erg handig maar technisch heeft een dergelijke mogelijkheid nogal wat voeten in de aarde. Zo wil je niet exact dezelfde content onder twee verschillende url’s vanwege de negatieve gevolgen van duplicate content voor je Google-posities.

Na lang hersengekraak, intense brainstormsessies, 8 vaten bier, 3 kilo bitterballen en natuurlijk ouderwets bloed, zweet en tranen vonden we de juiste oplossing. Je kunt nu een product aan een categorie toewijzen en vervolgens ook in andere categorieën tonen. 

Op pagina 30 in de handleiding vind je een korte toelichting op deze superhandige nieuwe functie.

Verlaten winkelwagentjes mailen

Verlaten winkelwagentjesHet is een bekend fenomeen en we hebben er al eens over geblogd: verlaten winkelwagentjes. Mensen starten een bestelling, vullen hun gegevens in maar ronden deze, om wat voor reden dan ook, op dat moment niet af en verlaten de shop.

Verlaten winkelwagentjes zijn, naast een doorn in het oog van de gemiddelde webwinkelier, belangrijk onderdeel van de koopbeslissing: een klant is zich aan het oriënteren op een aanschaf en heeft de producten aan het winkelmandje toegevoegd om alle kosten goed in kaart te brengen. Deze klant kun je eenvoudig over de streep trekken door een vriendelijke herinnering te sturen.     

Dat is nu mogelijk en ook nog eens volledig automatisch! Het is bewezen dat maar liefst 72% van deze bestellingen alsnog worden afgerond (meer statistieken over verlaten winkelwagentjes). Ga dus gauw naar Instellingen > Webshop. In het tabblad ‘Bestellingen’ kun je deze functie instellen en inschakelen.

 

< Terug naar blog

Lees ook:

Shoppen op Instagram beschikbaar in Nederland

In een eerder artikel schreven we dat Instagram binnen afzienbare tijd zou komen met een update die het mogelijk maakt om te shoppen via een foto. Deze update… Lees meer >

5 tips voor het trouwseizoen

Nu de temperaturen weer stijgen en de zon steeds vaker te vinden is, stijgt traditioneel ook het aantal koppels dat in het huwelijksbootje stapt. En dat is een… Lees meer >

Meest epische update ooit

Gebruikers geven ons een 9,1!

Beoordeling Shoppagina ster 1 Beoordeling Shoppagina ster 2 Beoordeling Shoppagina ster 3 Beoordeling Shoppagina ster 4 Beoordeling Shoppagina halve ster
Gebaseerd op 524 reviews

Vragen?

We helpen je graag verder! Je kunt ons op werkdagen van 09:00 tot 17:00 uur bereiken op 030 711 0340 of via info@shoppagina.nl. Uiteraard kun je ons ook een bericht sturen via het formulier op de contactpagina.

Volg ons en blijf op de hoogte:

Voorbeelden van webshops

Info voor webwinkeliers

Wil je meer weten over het starten, beheren en promoten van een webshop? Op deze pagina vind je handige beginnertips zoals informatie over het kiezen van een goede domeinnaam en hoe je iDEAL kunt regelen. Daarnaast publiceren wij zeer regelmatig artikelen op onze weblog. Zo houden we je op de hoogte van de laatste trends & ontwikkelingen en geven we tips omtrent promotie, vindbaarheid en nog veel meer. ff

f t in g+
Wij en derden, die zich (deels) buiten de EU bevinden, maken gebruik van cookies, om onze website te verbeteren, om het verkeer op de website te analyseren, om de website naar behoren te laten werken en voor de koppeling met social media. Door op akkoord te klikken, geef je toestemming voor het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- en cookieverklaring.