Meest epische update ooit

Het kan altijd beter en daarom hebben we weer een hele leuke update voor je met onder andere het MEGA lage iDEAL-tarief van € 0,25, de optie om een product in meerdere categorieën te tonen en je kunt eindelijk wat doen aan al die verlaten winkelmandjes. Zit je goed? Daar gaan we!       

iDEAL voor slechts € 0,25

iDEALEnige tijd geleden werden wij benaderd door Postcode.nl. Naast de Postcode–API voor het automatisch aanvullen van adresgegevens bieden zij nu ook een zeer voordelige iDEAL-oplossing.

Voor maar € 0,25 (excl. btw) per transactie kun je via Postcode.nl iDEAL-transacties ontvangen. Er zijn geen vaste kosten, geen commissies of andere verborgen kosten. Verkoop je niets dan betaal je niets, en als je wel iets verkoopt betaal je vanaf nu heel erg weinig!

Op de site van Postcode.nl staat overigens een tarief van € 0,29 vermeld. Voor Shopagina-klanten geldt echter het scherpe tarief van € 0,25.

Lees de instructie >>

Producten in meerdere categorieën tonen

Producten in meerdere categorieën tonenOngeveer 253,84 keer kregen wij de vraag of het toch echt niet mogelijk was producten aan meerdere categorieën toe te voegen. Dat is natuurlijk ook heel erg handig maar technisch heeft een dergelijke mogelijkheid nogal wat voeten in de aarde. Zo wil je niet exact dezelfde content onder twee verschillende url’s vanwege de negatieve gevolgen van duplicate content voor je Google-posities.

Na lang hersengekraak, intense brainstormsessies, 8 vaten bier, 3 kilo bitterballen en natuurlijk ouderwets bloed, zweet en tranen vonden we de juiste oplossing. Je kunt nu een product aan een categorie toewijzen en vervolgens ook in andere categorieën tonen. 

Op pagina 30 in de handleiding vind je een korte toelichting op deze superhandige nieuwe functie.

Verlaten winkelwagentjes mailen

Verlaten winkelwagentjesHet is een bekend fenomeen en we hebben er al eens over geblogd: verlaten winkelwagentjes. Mensen starten een bestelling, vullen hun gegevens in maar ronden deze, om wat voor reden dan ook, op dat moment niet af en verlaten de shop.

Verlaten winkelwagentjes zijn, naast een doorn in het oog van de gemiddelde webwinkelier, belangrijk onderdeel van de koopbeslissing: een klant is zich aan het oriënteren op een aanschaf en heeft de producten aan het winkelmandje toegevoegd om alle kosten goed in kaart te brengen. Deze klant kun je eenvoudig over de streep trekken door een vriendelijke herinnering te sturen.     

Dat is nu mogelijk en ook nog eens volledig automatisch! Het is bewezen dat maar liefst 72% van deze bestellingen alsnog worden afgerond (meer statistieken over verlaten winkelwagentjes). Ga dus gauw naar Instellingen > Webshop. In het tabblad ‘Bestellingen’ kun je deze functie instellen en inschakelen.

 

< Terug naar blog

Lees ook:

Dure producten verkopen: hoe doe je dat?

Een webshop staat of valt met de producten die er te koop zijn. Producten van verschillende prijscategorieën moet je ook op elk hun eigen manier promoten,… Lees meer >

5 trends waar je in 2018 rekening mee moet houden

Hoewel het nog een tijd duurt voordat we 2017 vaarwel zeggen en met frisse moed 2018 ingaan, kan het geen kwaad om je nu al voor te bereiden op wat er volgend… Lees meer >

Meest epische update ooit

Gebruikers geven ons een 9,1!

Beoordeling Shoppagina ster 1 Beoordeling Shoppagina ster 2 Beoordeling Shoppagina ster 3 Beoordeling Shoppagina ster 4 Beoordeling Shoppagina halve ster
Gebaseerd op 470 reviews

Vragen?

We helpen je graag verder! Je kunt ons op werkdagen van 09:00 tot 17:00 uur bereiken op 030 711 0340 of via info@shoppagina.nl. Uiteraard kun je ons ook een bericht sturen via het formulier op de contactpagina.

Volg ons en blijf op de hoogte:

Voorbeelden van webshops

Info voor webwinkeliers

Wil je meer weten over het starten, beheren en promoten van een webshop? Op deze pagina vind je handige beginnertips zoals informatie over het kiezen van een goede domeinnaam en hoe je iDEAL kunt regelen. Daarnaast publiceren wij zeer regelmatig artikelen op onze weblog. Zo houden we je op de hoogte van de laatste trends & ontwikkelingen en geven we tips omtrent promotie, vindbaarheid en nog veel meer.

f t in g+