Nog gerichter adverteren in Facebook met doelgroep ‘Betrokkenheid’

Facebook blijft maar aan de weg timmeren en dat is ook erg leuk als je jouw webshop wil promoten. Het is sinds kort mogelijk om een aangepaste doelgroep te maken, bestaande uit mensen die op een of andere manier betrokken zijn geweest bij je Facebookpagina! Personen die je pagina bijvoorbeeld wel hebben bekeken maar nog niet hebben geliket, kun je zo nogmaals bereiken. Hoe je deze aangepaste doelgroep maakt lees je nu!

Stap 1. Maak een nieuwe aangepaste doelgroep aan

Dit doe je door in het Advertentiebeheer van je Facebook naar het menu bovenin het scherm te gaan en op Doelgroepen te klikken. Hier vind je vervolgens een blauwe knop boven al je doelgroepen waar je na het klikken 'Aangepaste doelgroep' selecteert. Je kan ook deze link volgen. 

Stap 2. Kies voor ‘Betrokkenheid op Facebook’

Stap 3. Selecteer ‘Pagina’

Stap 4. Kies een criterium en het aantal dagen

Je ziet nu in de laatste stap een aantal opties tevoorschijn komen. Kies allereerst voor de Facebookpagina waarvoor je de aangepaste doelgroep wil maken, vul het aantal dagen in dat mensen onderdeel moeten blijven van je doelgroep (maximaal 365) en kies een naam voor je doelgroep, bijvoorbeeld ‘Betrokken personen’.

Eén optie hebben we nu nog niet ingevuld, namelijk ‘Opnemen’. Hier kun je specificeren wat voor soort interactie de mensen met je pagina moeten hebben gehad om in je doelgroep te worden opgenomen. Bekijk even de extra informatie over elke optie door je muis op het -symbooltje ernaast te houden voordat je een keuze maakt!

Stap 5. Advertentie maken

Nu je de aangepaste doelgroep hebt gemaakt, kun je heel gericht adverteren door bij het maken van een nieuwe campagne of advertentie de zojuist gemaakte aangepaste doelgroep te selecteren. Je advertentie wordt dan dus alleen getoond aan mensen die al eerder een bepaalde interactie met je pagina hebben gehad!

< Terug naar blog

Lees ook:

Wat maakt een webshop succesvol?

Het runnen van een webshop is iedere dag weer een uitdaging. Er zijn talloze zaken waarmee je rekening moet houden en of je ervan kunt rondkomen is afhankelijk… Lees meer >

Nieuwe Europese btw-regeling voor webwinkels

Verkoop je met je webshop in het buitenland of ben je van plan om dat in de toekomst te gaan doen? Dan zijn er een aantal dingen op het gebied van btw waar je… Lees meer >

Langere beschrijvingen in zoekresultaten Google

Heel misschien is het je al opgevallen na het invullen van een zoekopdracht in Google: de beschrijvingen die je onder de titels van een pagina vindt, zijn in… Lees meer >

Nog gerichter adverteren in Facebook met doelgroep ‘Betrokkenheid’

Gebruikers geven ons een 9,1!

Beoordeling Shoppagina ster 1 Beoordeling Shoppagina ster 2 Beoordeling Shoppagina ster 3 Beoordeling Shoppagina ster 4 Beoordeling Shoppagina halve ster
Gebaseerd op 477 reviews

Vragen?

We helpen je graag verder! Je kunt ons op werkdagen van 09:00 tot 17:00 uur bereiken op 030 711 0340 of via info@shoppagina.nl. Uiteraard kun je ons ook een bericht sturen via het formulier op de contactpagina.

Volg ons en blijf op de hoogte:

Voorbeelden van webshops

Info voor webwinkeliers

Wil je meer weten over het starten, beheren en promoten van een webshop? Op deze pagina vind je handige beginnertips zoals informatie over het kiezen van een goede domeinnaam en hoe je iDEAL kunt regelen. Daarnaast publiceren wij zeer regelmatig artikelen op onze weblog. Zo houden we je op de hoogte van de laatste trends & ontwikkelingen en geven we tips omtrent promotie, vindbaarheid en nog veel meer.

f t in g+