Nog gerichter adverteren in Facebook met doelgroep ‘Betrokkenheid’

Facebook blijft maar aan de weg timmeren en dat is ook erg leuk als je jouw webshop wil promoten. Het is sinds kort mogelijk om een aangepaste doelgroep te maken, bestaande uit mensen die op een of andere manier betrokken zijn geweest bij je Facebookpagina! Personen die je pagina bijvoorbeeld wel hebben bekeken maar nog niet hebben geliket, kun je zo nogmaals bereiken. Hoe je deze aangepaste doelgroep maakt lees je nu!

Stap 1. Maak een nieuwe aangepaste doelgroep aan

Dit doe je door in het Advertentiebeheer van je Facebook naar het menu bovenin het scherm te gaan en op Doelgroepen te klikken. Hier vind je vervolgens een blauwe knop boven al je doelgroepen waar je na het klikken 'Aangepaste doelgroep' selecteert. Je kan ook deze link volgen. 

Stap 2. Kies voor ‘Betrokkenheid op Facebook’

Stap 3. Selecteer ‘Pagina’

Stap 4. Kies een criterium en het aantal dagen

Je ziet nu in de laatste stap een aantal opties tevoorschijn komen. Kies allereerst voor de Facebookpagina waarvoor je de aangepaste doelgroep wil maken, vul het aantal dagen in dat mensen onderdeel moeten blijven van je doelgroep (maximaal 365) en kies een naam voor je doelgroep, bijvoorbeeld ‘Betrokken personen’.

Eén optie hebben we nu nog niet ingevuld, namelijk ‘Opnemen’. Hier kun je specificeren wat voor soort interactie de mensen met je pagina moeten hebben gehad om in je doelgroep te worden opgenomen. Bekijk even de extra informatie over elke optie door je muis op het -symbooltje ernaast te houden voordat je een keuze maakt!

Stap 5. Advertentie maken

Nu je de aangepaste doelgroep hebt gemaakt, kun je heel gericht adverteren door bij het maken van een nieuwe campagne of advertentie de zojuist gemaakte aangepaste doelgroep te selecteren. Je advertentie wordt dan dus alleen getoond aan mensen die al eerder een bepaalde interactie met je pagina hebben gehad!

< Terug naar blog

Lees ook:

Ontdek de meest effectieve nieuwsbrief met een A/B-test in MailChimp

Twijfel je sterk tussen twee verschillende onderwerpregels voor je nieuwsbrief? Of ben je benieuwd op welk tijdstip je nieuwsbrieven het meest worden gelezen of… Lees meer >

Verwelkom de lente in je webshop met deze 5 tips

Hoewel het weer nog niet helemaal meewerkt, is het vanaf vandaag dan eindelijk officieel lente. Fluitende vogels, volle terrasjes en rokjesdag staan ons weer te… Lees meer >

Nog gerichter adverteren in Facebook met doelgroep ‘Betrokkenheid’

Gebruikers geven ons een 9,1!

Beoordeling Shoppagina ster 1 Beoordeling Shoppagina ster 2 Beoordeling Shoppagina ster 3 Beoordeling Shoppagina ster 4 Beoordeling Shoppagina halve ster
Gebaseerd op 401 reviews

€ 75 AdWords-tegoed cadeau

Door te adverteren trek je meer bezoekers naar de webwinkel. Wij helpen je graag op weg met een
tegoed t.w.v. maar liefst € 75*
*NB: Alleen geldig voor nieuwe AdWords-accounts.

Reseller worden van Shoppagina

Ben je enthousiast over Shoppagina en wil je bijdragen aan de groei? Meld je aan als reseller. Voor iedere nieuwe klant die jij aanbrengt ontvang je dan een vergoeding. Lees de voorwaarden >>.

Volg ons voor de laatste updates

f t in g+