Profiteren van Black Friday en Cyber Monday

Heb je wel eens gehoord van Black Friday en Cyber Monday? Het zijn termen die enkele jaren geleden alleen in de Verenigde Staten een begrip waren, maar inmiddels zij overgewaaid naar Nederland. Wat deze dagen inhouden en hoe je er met jouw webshop van kan profiteren leggen wij je in dit artikel uit!

Black Friday

Black Friday is in de Verenigde Staten de dag na Thanksgiving. Het valt gunstig tussen Thanksgiving en kerst en markeert van oudsher de aftrap voor de kerst-aankopen. Deze dag gaat gepaard met enorme drukte in winkels, zowel offline als online! Hoewel we in Nederland geen Thanksgiving vieren, is Black Friday onderhand wel een begrip geworden voor de grote (web)winkels. Thanksgiving valt dit jaar op donderdag 24 november en vrijdag 25 november is het dus Black Friday. 

Black Friday advertenties

Cyber Monday

Kort op Black Friday volgt Cyber Monday, de eerste maandag na Thanksgiving (dit jaar dus op maandag 28 november) en is helemaal bedacht door reclame-mensen om online shoppen een boost te geven. Net als Black Friday is het een zeer drukke winkeldag en dan – zoals de naam al een klein beetje weggeeft – met name voor webshops. Vanaf 2012 heeft deze marketingterm, mede dankzij de aanloop naar Sinterklaas en de enorme groeit die de Nederlandse e-commerce heeft doorgemaakt, ook in Nederland voet aan de grond. 

Cyber Monday advertentie

Wees de concurrentie voor!

Omdat Black Friday en Cyber Monday in Nederland nog niet zó zijn ingeburgerd als in de VS, kun je er nu vroeg bij zijn om optimaal van deze trend te profiteren! Waar andere webshops deze dagen misschien links laten liggen, is dat voor jou een uitgelezen kans om een voorsprong op de Sinterklaas- en kerstgekte te nemen. Grote kans dat je de concurrenten het nakijken geeft!

Winacties en kortingen

Black Friday en Cyber Monday zijn dus een unieke kans dus om veel bezoekers te trekken en bestellingen binnen te krijgen. Hoe? Door speciale aanbiedingen en winacties te promoten die alleen geldig zijn op Black Friday en/of Cyber Monday! Extra tip: creëer een hype rondom Black Friday of Cyber Monday op jouw webshop door enkele weken van tevoren te beginnen met aftellen. Post bijvoorbeeld iedere week een post op Facebook of stuur een nieuwsbrief met: “Nog maar 13 dagen tot Cyber Monday! Profiteer van maar liefst 20% op al onze artikelen!”.

< Terug naar blog

Lees ook:

Ontdek de meest effectieve nieuwsbrief met een A/B-test in MailChimp

Twijfel je sterk tussen twee verschillende onderwerpregels voor je nieuwsbrief? Of ben je benieuwd op welk tijdstip je nieuwsbrieven het meest worden gelezen of… Lees meer >

Verwelkom de lente in je webshop met deze 5 tips

Hoewel het weer nog niet helemaal meewerkt, is het vanaf vandaag dan eindelijk officieel lente. Fluitende vogels, volle terrasjes en rokjesdag staan ons weer te… Lees meer >

Profiteren van Black Friday en Cyber Monday

Gebruikers geven ons een 9,1!

Beoordeling Shoppagina ster 1 Beoordeling Shoppagina ster 2 Beoordeling Shoppagina ster 3 Beoordeling Shoppagina ster 4 Beoordeling Shoppagina halve ster
Gebaseerd op 401 reviews

€ 75 AdWords-tegoed cadeau

Door te adverteren trek je meer bezoekers naar de webwinkel. Wij helpen je graag op weg met een
tegoed t.w.v. maar liefst € 75*
*NB: Alleen geldig voor nieuwe AdWords-accounts.

Reseller worden van Shoppagina

Ben je enthousiast over Shoppagina en wil je bijdragen aan de groei? Meld je aan als reseller. Voor iedere nieuwe klant die jij aanbrengt ontvang je dan een vergoeding. Lees de voorwaarden >>.

Volg ons voor de laatste updates

f t in g+