Richt je Facebook-advertenties op je nieuwsbrief-abonnees

Verstuur je nieuwsbrieven met MailChimp en heb je al behoorlijk wat abonnees die deze lezen? Dan kan je de conversie van je webshop verhogen door gericht op je nieuwsbrief-abonnees te adverteren op Facebook. In dit artikel lees je hoe je dat in 5 stappen voor elkaar kunt krijgen!

1. Maak een nieuwe campagne

Kies in het popup scherm dat verschijnt niet voor ‘Create an Email’, maar ‘Create an Ad’. Voor je eigen overzicht is het handig om je campagne een herkenbare naam te geven, bijvoorbeeld ‘Facebook Ad #1’. Klik vervolgens op ‘Connect Facebook’ en selecteer de Facebookpagina waarvoor je de advertentie wilt maken.

2. Bepaal je doelgroep

Voor het bepalen van de doelgroep van je advertentie zijn 3 mogelijkheden beschikbaar, namelijk:

  • De contacten in een lijst (minimaal 100 abonnees)
  • Mensen die vergelijkbaar zijn aan je contacten
  • Aangepaste doelgroep

Voor het gericht adverteren op je abonnees is de eerste optie natuurlijk de meest logische. Wil je deze niet ‘bestoken’ met advertenties, dan is het selecteren van een vergelijkbare doelgroep een goed alternatief! Op die manier kun je ook nog eens nieuwe klanten binnenhalen die hopelijk net zo trouwe zijn als je huidige klanten.

3. Stel je budget in

Het bepalen van je budget voor de advertentie gaat op dezelfde manier als wanneer je deze in Facebook zelf maakt. Wanneer je via MailChimp een advertentie plaatst betaalt je niks extra. Met het maken van een advertentie in MailChimp zijn er wel wat minder mogelijkheden dan wanneer je adverteert via Facebook, je moet namelijk een minimaal budget instellen van $5 per dag.

4. Maak je advertentie

Ook het opstellen van je advertentie is net zo eenvoudig als met Facebook. Upload een afbeelding, schrijf een goede advertentietekst en voeg de link naar je landingspagina en een Call to Action toe. Dien vervolgens de advertentie in en wacht af of deze door Facebook wordt geaccepteerd.

5. Hou de cijfers in de gaten

Als de advertentie live staat, is het slim om nauwkeurig in de gaten te blijven houden of deze succesvol is. Zowel in MailChimp als op Facebook kun je statistieken raadplegen over het aantal kliks op je advertentie.

< Terug naar blog

Lees ook:

5 redenen waarom je webshop weinig bezoekers trekt

Als je een webshop hebt is het natuurlijk de bedoeling dat mensen deze ook bezoeken. Want bezoekers worden klanten en als je klanten hebt maak je omzet. Het… Lees meer >

5 tips voor een voorjaarsschoonmaak in je webshop

Fluitende vogels, stijgende temperaturen en terrasjes die langzaam weer volstromen: de lente komt eraan! Met uitstek is dit het seizoen om de bezem door je… Lees meer >

De impact van Google RankBrain op je webshop

Wist je dat Google steeds meer zelfstandig kan nadenken? Het klinkt misschien eng, maar het is onschuldiger dan je denkt. Met Google RankBrain is er een nieuw… Lees meer >

Richt je Facebook-advertenties op je nieuwsbrief-abonnees

Gebruikers geven ons een 9,1!

Beoordeling Shoppagina ster 1 Beoordeling Shoppagina ster 2 Beoordeling Shoppagina ster 3 Beoordeling Shoppagina ster 4 Beoordeling Shoppagina halve ster
Gebaseerd op 515 reviews

Vragen?

We helpen je graag verder! Je kunt ons op werkdagen van 09:00 tot 17:00 uur bereiken op 030 711 0340 of via info@shoppagina.nl. Uiteraard kun je ons ook een bericht sturen via het formulier op de contactpagina.

Volg ons en blijf op de hoogte:

Voorbeelden van webshops

Info voor webwinkeliers

Wil je meer weten over het starten, beheren en promoten van een webshop? Op deze pagina vind je handige beginnertips zoals informatie over het kiezen van een goede domeinnaam en hoe je iDEAL kunt regelen. Daarnaast publiceren wij zeer regelmatig artikelen op onze weblog. Zo houden we je op de hoogte van de laatste trends & ontwikkelingen en geven we tips omtrent promotie, vindbaarheid en nog veel meer.

f t in g+
Wij en derden, die zich (deels) buiten de EU bevinden, maken gebruik van cookies, om onze website te verbeteren, om het verkeer op de website te analyseren, om de website naar behoren te laten werken en voor de koppeling met social media. Door op akkoord te klikken, geef je toestemming voor het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- en cookieverklaring.