Zet je webshop op de kaart met Google bedrijfsvermelding

Wanneer je de naam van jouw webshop invoert op Google, is de kans groot dat je helemaal bovenaan de resultaten tevoorschijn komt. Maar wist je dat het mogelijk is om extra gegevens te laten tonen, zoals locatie, openingstijden en telefoonnummer? Dat kan via Google Maps, door middel van Google Mijn Bedrijf! Lees snel verder wat je eraan hebt en hoe je het kan instellen.

Allereerst zie je in het onderstaande voorbeeld dat googelen op ‘Shoppagina’ niet alleen onze website als eerste laat zien, maar dat rechts daarvan ook meer gegevens worden getoond. Een echte blikvanger!

Het tweede voordeel is dat je bedrijf ook tevoorschijn komt op Google Maps. Stel dat het kantoor van je webshop in Utrecht staat en je kinderkleding verkoopt. Wanneer iemand in Utrecht zoekt op ‘kinderkleding’, wordt jouw webshop ook getoond!

Om je bedrijf in Google Maps te krijgen hoef je maar weinig stappen te volgen, namelijk de volgende drie.

1. Account maken

Bedrijfsvermelding is niet mogelijk zonder Google-account. Maak deze eerst aan als je die nog niet hebt, en ga vervolgens naar Google Mijn Bedrijf. Vul daar alle belangrijke gegevens (adres, telefoonnummer, openingstijden etc.) van je webshop in. Het is belangrijk om aan te geven of klanten op jouw locatie ook producten kunnen afhalen. Als je dat niet wil, wat met een webshop niet ondenkbaar is, kun je een zogenaamd servicegebied instellen.

2. Locatie verifiëren 

Zodra je de locatie hebt aangemeld, wordt hiervan een bevestiging per post verstuurd. Hierin staat de code waarmee je het bedrijf kunt verifiëren zodat Google weet dat het bedrijf op de locatie ook echt van jou is. Nadat je webshop is geverifieerd wordt deze in Google Maps getoond en kun je de locatie beheren. Zo kun is het mogelijk de locatie te koppelen met Analytics, reviews te beheren, foto’s van je locatie toe te voegen en overige informatie aan te passen. 

3. Google Maps snippet insluiten op webshop

Het toevoegen van een verkleinde versie van Google Maps, met daarin de locatie van jouw webshop gecentreerd, is een eitje. Allereerst moet je de zogeheten iFrame-code ophalen van de locatie in Google Maps. Klik hiervoor eerst op je locatie, vervolgens links op ‘Delen’ en tot slot op het tabblad ‘Kaart insluiten’. Je kunt hier eerst de grootte van de kaart aanpassen voordat je de code (die begint met code) kopieert. Deze code voeg je vervolgens toe aan een nieuwe HTML-snippet op de pagina waar je de kaart wil vertonen. Op pagina 86 van de handleiding kun je vinden hoe je een nieuwe HTML-snippet maakt. 

< Terug naar blog

Lees ook:

7 veelgemaakte fouten met adverteren in Facebook

Promoot je jouw webshop al via Facebook door middel van advertenties, of ben je van plan hiermee aan de slag te gaan? Pas op! Er zijn een aantal veelgemaakte… Lees meer >

5 psychologische triggers waarmee je meer bestellingen krijgt

De consument is een complex wezen. Maar wanneer je bij hem of haar de juiste snaren weet te raken, kun je de bestellingen in je webwinkel drastisch verhogen! We… Lees meer >

De Vloek van Kennis: een gevaar voor je webshop

Wist je dat de kans groot is dat je met je webshop te maken hebt met een vloek? Je hebt het waarschijnlijk niet door, maar de Vloek van Kennis kan ervoor zorgen… Lees meer >

Zet je webshop op de kaart met Google bedrijfsvermelding

Gebruikers geven ons een 9,1!

Beoordeling Shoppagina ster 1 Beoordeling Shoppagina ster 2 Beoordeling Shoppagina ster 3 Beoordeling Shoppagina ster 4 Beoordeling Shoppagina halve ster
Gebaseerd op 417 reviews

€ 75 AdWords-tegoed cadeau

Door te adverteren trek je meer bezoekers naar de webwinkel. Wij helpen je graag op weg met een
tegoed t.w.v. maar liefst € 75*
*NB: Alleen geldig voor nieuwe AdWords-accounts.

Reseller worden van Shoppagina

Ben je enthousiast over Shoppagina en wil je bijdragen aan de groei? Meld je aan als reseller. Voor iedere nieuwe klant die jij aanbrengt ontvang je dan een vergoeding. Lees de voorwaarden >>.

Volg ons voor de laatste updates

f t in g+