Wat zijn DNS-records en waar pas ik deze aan?
Let op: op het instellen en bijwerken van DNS-records kunnen we geen support leveren, simpelweg omdat wij niet bij de instellingen van jouw provider kunnen komen. Je bent altijd zelf verantwoordelijk voor het up-to-date houden. Kom je er niet uit, dan kun je het beste contact opnemen met je provider. Wil je hier geen omkijken meer naar hebben? Dan kun je je domeinnaam ook naar ons verhuizen. Vraag hiervoor een verhuiscode aan bij je huidige provider.
Wanneer je een domeinnaam in eigen beheer houdt zul je de DNS-records aan moeten passen. Zo kunnen bezoekers op de juiste manier naar je webshop worden doorverwezen. Je kunt DNS-records nog het beste vergelijken met een routebord langs de weg, waarop je zelf de juiste 'plaatsnaam' invult om je bezoekers de juiste kant op te sturen. Alleen is de 'plaatsnaam' hier dan de server waarop jouw webshop draait.
Je moet deze aanpassingen doorvoeren aan de kant van de provider waar je je domeinnaam bij afneemt. De meesten hebben hiervoor een controlepaneel, maar er zijn er ook een aantal waarbij je contact moet opnemen met het supportteam. We kunnen helaas niet aangeven hoe het bij jouw provider gedaan moet worden aangezien dit proces voor iedere provider net even anders is. De gegevens waarmee je de DNS-records kunt aanpassen kun je altijd terugvinden in je
Shoppagina-profiel onder het kopje
DNS-records. Een voorbeeld vind je hieronder:
LET OP: Dit is een voorbeeldafbeelding waardoor de gegevens niet leesbaar zijn (om te voorkomen dat deze overgenomen worden).
Het is belangrijk dat je alle gegevens onder DNS-records zo exact mogelijk overneemt. Wanneer je dit juist hebt gedaan zal je domeinnaam binnen enkele uren tot maximaal een dag op de goeie manier doorverwijzen.