Menu

Ik ontvang geen (bestelbevestiging) email, hoe los ik dit op?

Om ervoor te zorgen dat je de emails van je webshop weer goed ontvangt dienen we enkele stappen te doorlopen.

1: is het goede emailadres ingevuld?
Het kan zijn dat het emailadres in de webshop niet meer klopt of verouderd is. Log in op je webshop en kies voor Instellingen > Webshop, dan het tabblad E-mail. Klopt het emailadres onder E-mailadres webshopbeheerder? Zo nee, pas deze aan en klik rechts onderin op Opslaan.

2a: Maak je gebruik van Shoppaginamail (de betaalde uitbreiding voor €4,50 per maand)?
Neem dan contact met ons op zodat we dit verder voor je kunnen uitzoeken. De onderstaande stappen hoef je dan ook niet uit te voeren.

2b: Gebruik je de gratis doorstuurservice?
Alle mailtjes die verstuurd worden aan info@jewebshopdomeinnaam.nl worden door ons systeem doorgestuurd naar het emailadres wat bij ons bekend is. Dit emailadres kun je inzien en/of wijzigen door in te loggen op shoppagina.nl/inloggen.html waarna je onder de knop E-mailadressen de instellingen van de doorstuurservice kan beheren. Een doorgestuurde email verliest 'kwaliteit' waardoor deze soms sneller tussen de spam terecht kan komen of zelfs volledig geweigerd kan worden. Vooral bij Outlook/Hotmail komt dit regelmatig voor, bij de meeste andere mailproviders kan het ook een enkele keer gebeuren. Je kunt zelf helpen om dit minder vaak voor te laten komen door de e-mail te markeren als afkomstig van een betrouwbare afzender.

2c: Gebruik je een externe mailprovider?
Wij hebben helaas geen invloed op de afhandeling van de emails wanneer je een externe mailbox gebruikt. Volg de onderstaande stap om te voorkomen dat je mailtjes kan missen. Neem bij problemen ondanks onderstaande handeling contact op met je mailprovider.

Voorkom het missen van mailtjes en voeg de volgende emailadressen als betrouwbare afzender toe:
no-reply@jewebshopdomeinnaam.nl (vervang natuurlijk wel "jewebshopdomeinnaam.nl")
info@jewebshopdomeinnaam.nl (vervang natuurlijk wel "jewebshopdomeinnaam.nl")
En voeg natuurlijk ook alle andere emailadressen toe die je gebruikt.

Handleidingen om een betrouwbare afzender toe te voegen:

Staat je mailprovider niet tussen de handleidingen hierboven? Neem dan contact op met de helpdesk van je mailprovider om te vragen hoe je een betrouwbare afzender kan toevoegen.
Terug

Klanten geven ons een 9,1!

Beoordeling Shoppagina ster 1 Beoordeling Shoppagina ster 2 Beoordeling Shoppagina ster 3 Beoordeling Shoppagina ster 4 Beoordeling Shoppagina halve ster
Gebaseerd op 575 reviews