Menu

Hoe verwerk ik een retour?

Het kan natuurlijk voorkomen dat een klant een bestelling (of een deel ervan) terugstuurt. Om dit te verwerken zoek je de juiste bestelling erbij en klik je op "+ Crediteren", waarna er een nieuwe pagina laadt. Indien je alleen een product retour neemt dien je zelf het bedrag over te maken naar de klant. Je kunt de order dan tevens direct op status 'verzonden' zetten. De klant ontvangt dan direct de (credit) factuur.

Hieronder een voorbeeld van hoe je een retour verwerkt:

- Open de bestelling (via webshop > bestellingen) en klik onderaan op: 

- Hierna zal er een nieuw venster openen:
- Neem je de gehele bestelling retour?
Dan kun je direct rechtsonder op opslaan klikken en je retour is verwerkt.

- Neem je een deel van de bestelling retour?
Verwijder de producten die je NIET retour neemt. Hiervoor klik je op het rode kruisje naast het product. Omdat er slechts een deel van de bestelling retour is gekomen hoef je de verzendkosten niet te vergoeden (deze kun je op "0" zetten). Klopt alles? Dan kun je op opslaan klikken en is je retour verwerkt.

- Let op! Je dient de klant nog terug te betalen.
Je kunt bij de oorspronkelijke bestelling klikken op het tabblad eigenschappen waar je via Sisow of Mollie het bedrag kan terugboeken. Bestelling betaald met paypal? Dan zul je dit online bij Paypal moeten terugboeken. Zelf overboeken is natuurlijk ook altijd mogelijk.


Terug

Klanten geven ons een 9,1!

Beoordeling Shoppagina ster 1 Beoordeling Shoppagina ster 2 Beoordeling Shoppagina ster 3 Beoordeling Shoppagina ster 4 Beoordeling Shoppagina halve ster
Gebaseerd op 701 reviews