Hoe kan ik afhalen bij een servicepunt en verzenden naar een adres aanbieden bij de verzendmethodes?
Om gebruik te kunnen maken van zowel het aanbieden van "afhalen bij een servicepunt" en "verzenden naar huisadres" dien je 2 verschillende verzendmethodes aan te maken. Je kan de verzendmethodes bewerken en/of toevoegen op de "Webshop" > "Verzendmethodes" pagina.
Hieronder een voorbeeld van hoe je dit in zou kunnen stellen:
Verzendmethode 1:
Titel: "Pakket NL"
Zet hierbij de Servicepuntzoeker op "Nee"
Tip: Onder landen kan je selecteren waarop deze van toepassing is, zo kan je dus ook aparte verzendmethodes maken voor specifieke landen!
Titel: "Afhalen bij PostNL(of DHL) servicepunt".
Zet hierbij de Servicepuntzoeker op de gewenste koppeling (zorg dat deze actief staat bij de externe koppeling).
Tip: zet onder landen alleen de landen aan waar afhalen bij een servicepunt mogelijk is.
Heb je alleen "PostNL standaard"? Dit betekend dat je geen koppeling actief hebt met MyParcel, Shops United of Sencloud waarbij de servicepunt zoeker aan staat.