Menu

4 tips voor een mooie kleding-webshop

Het is je misschien  nog niet opgevallen maar we hebben heel stiekem een nieuwe template toegevoegd: de fashion template. Deze is bedoeld als opzet voor een mooie kleding-webshop. Het ontwerp heeft een strakke en chique uitstraling waarin de uiterste grenzen van de ontwerpmogelijkheden zijn opgezocht. Een mooi ontwerp is natuurlijk een goed begin voor een fashion shop maar daarmee ben je er nog niet helemaal, daarom geven wij 4 tips voor het beginnen van een kleding-webshop.

Plaats veel foto’s

Als je een aantal verschillende kleding webshops bezoekt valt het direct op hoe visueel deze shops zijn ingericht. De kleurrijke beelden spatten van het scherm. Op deze manier wordt de kleding meer dan een functioneel item maar wordt er een beleving gecreëerd waar jij als consument onderdeel van wilt zijn. Jij wil net zo hip zijn als de mensen op de verschillende afbeeldingen. In de voorbeeldshop met de fashion template is er bijvoorbeeld een lookbook gemaakt vol met feelgood foto’s. Dit is een goed voorbeeld van de manier waarop je sfeerbeelden kunt inzetten om de verkoop en het zogenaamde branding of brand management (het proces waarbij het gevoel en de sfeer rond een merk belangrijker wordt dan hetgeen ze werkelijk verkopen) te stimuleren. Verkoop jij kleding van een specifiek merk? Vaak bieden zij heel veel professioneel promotiemateriaal dat je gratis en ongelimiteerd kunt gebruiken.

Kleding webshops

Blog ‘til you drop

Jouw persoonlijke touch onderscheidt jouw webshop van de grote kledingshops. Je bent je shop begonnen omdat jij een eigen visie hebt op hoe de de moderne mens zich dient te kleden, draag dat uit. De beste manier om dat te doen is via een blog. Daarin kun jij leuke producten onder de aandacht brengen, fashion en style-tips geven en alles bespreken wat in de breedste zin met jouw visie te maken heeft. Schrijf regelmatig leuke artikelen en deel deze via Facebook, Twitter en andere social media. Maak het persoonlijk en wees daarin niet bescheiden. Als jouw persoonlijke visie mensen aanspreekt zullen ze liever bij jou kopen dan bij een anonieme grote shop. Het belang van de zogenaamde gunfactor is niet te onderschatten. Leuk voorbeeld >>

Maak gebruik van Instagram en Pinterest

Zelfs als je herenkleding verkoopt zijn vrouwen een belangrijk deel, zo niet het belangrijkste deel, van je doelgroep. Vrouwen shoppen nu eenmaal doorgaans voor hun vriend, man en zoons. De twee social media die het meest worden gebruikt door vrouwen en fashionista’s zijn Instagram en Pinterest. Via deze kanalen kun je heel makkelijk de visuele kant van je shop en je eigen visie promoten. Een leuk voorbeeld van een sterke campagne op Instagram is de Outfit of the day van OOTDmagazine.

Outfit of the day Instagram

Gebruik het productfilter

Iedere online shopper shopt anders. De een zoekt op kleur, de ander op merk of maat. Je kunt de categorieën in je shop natuurlijk maar op één manier inrichten (in dit artikel wordt uitgelegd hoe je dit het beste kunt doen). Om nu aan de verschillende type shoppers tegemoet te komen kun je het filter inzetten. Ieder artikel kun je labelen op grond van kleur, merk, maat, seizoen etc. Vervolgens wordt in iedere categorie waarin gelabelde producten voorkomen  het categoriefilter getoond en kun je op een aparte pagina het hoofdfilter plaatsen. Op die manier kan iedereen heel makkelijk vinden wat ze zoeken.

Hoe je producten labelt, het filter instelt en producten op een aparte pagina plaatst vindt je allemaal op onze supportpagina


< Terug naar blog

Lees ook:

Klanten geven ons een 8,9!

Beoordeling Shoppagina ster 1 Beoordeling Shoppagina ster 2 Beoordeling Shoppagina ster 3 Beoordeling Shoppagina ster 4 Beoordeling Shoppagina ster 5
Gebaseerd op 864 reviews