Nu de temperaturen weer stijgen en de zon steeds vaker te vinden is, stijgt traditioneel ook het aantal koppels dat in het huwelijksbootje stapt. En dat is een bijzondere doelgroep waar vrijwel alle soorten webwinkels zich voornamelijk tijdens de lente en zomer op kunnen richten. In dit artikel geven we 5 tips hoe je dat kunt doen!
Om kersverse en toekomstige echtparen een beetje op de vaak al zulke hoge kosten van een bruiloft te laten besparen, zijn aanbiedingen en kortingscodes een goed middel. Om alleen deze groep ervan laten profiteren kun je een bericht plaatsen op je social media waar stellen op moeten reageren om van de korting gebruik te maken. Op deze manier zorg je ook nog eens voor meer interactie en betrokkenheid op bijvoorbeeld je Facebookpagina!
Zoals je eerder al op onze blog hebt kunnen lezen, is het met Facebook mogelijk om je advertenties te richten op zeer specifieke doelgroepen. Het zal je dus niet verrassen dat het bij het maken van advertenties ook mogelijk is om deze alleen te tonen aan gebruikers die (binnenkort) gaan trouwen of net zijn getrouwd. Met Audience Insights kun je namelijk selecteren op relatiestatus. Aangezien veel mensen hun relatiestatus niet op Facebook zetten, kun je ook bij interesses ‘Bruiloften’ en ‘Huwelijk’ aanklikken om ook hen te bereiken.
Voor bruidsparen bieden de cadeaus die ze van gasten krijgen een mooie herinnering aan hun trouwdag. Ook jij als webwinkel kunt daaraan bijdragen door een presentje toe te voegen aan de bestelling. Stuur bijvoorbeeld een handgeschreven trouwkaartje mee waarin je het echtpaar feliciteert met hun huwelijk, of een prachtig feest toewenst als dat nog niet is geweest.
Met het aanbreken van het bruiloftsseizoen dienen er ook talloze nieuwe onderwerpen zich aan die je op je blog kunt behandelen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een lijstje met tips om de nervositeit op de dag voor de bruiloft te bedwingen, de leukste bestemmingen voor een huwelijksreis of, nog persoonlijker: schrijf een artikel hoe jouw eventuele trouwdag is verlopen en geef tips.
Wanneer je nog geen eigen webwinkel hebt, of een tweede webshop wilt beginnen, kun je ook een complete shop opzetten die zich richt op bruidsparen. Het voordeel hiervan is dat je een zeer specifiek niche richt en je daarmee een doelgroep kunt bereiken die zeer bereid is om tot een aankoop over te gaan. Het nadeel is natuurlijk wel dat je in bepaalde maanden – tijdens de winter bijvoorbeeld – minder omzet zult maken omdat er dan minder getrouwd wordt.