Nu op sommige dagen de mussen van het dak vallen door de warmte, zitten er minder mensen achter hun computer om online te shoppen. Maar iedereen blijft natuurlijk zijn of haar mail checken, daarom geven we je 7 ideeën voor nieuwsbrieven die je deze zomer kunt verspreiden!
Niet alle onderwerpen uit deze lijst zullen per se iets te maken hebben met een bepaald product dat je verkoopt in jouw webshop. Maar dat geeft niet! Het gaat er vooral om dat lezers van je nieuwsbrief denken: “hé, wat sympathiek dat ze dit met mij delen!” Het gevolg? Een hogere click through rate (CTR) en hopelijk ook conversie. Soms is het dus beter voor je conversie om juist niet te focussen op het verkopen van producten, hoe gek dat ook klinkt.
In de zomer komt in veel mensen de Bourgondiër naar boven. Want zeg nou zelf, lekker eten en drinken in de avondzon is toch helemaal geen straf? Zoek daarom een paar lekkere recepten op voor zomerse gerechten en deel deze met je publiek. Zeker wanneer je bijvoorbeeld kookgerei of bepaalde drink- of etenswaren verkoopt is dit bij uitstek een goed onderwerp voor je nieuwsbrief!
Vrijwel niemand wil in de zomer binnen zitten, tenzij de regen met bakken uit de lucht komt. Geef daarom een aantal leuke tips voor activiteiten en evenementen waarvan je denkt dat je doelgroep ze leuk vindt! Het is helaas (nog) niet mogelijk om in Facebook te zien wat voor evenementen er door jouw specifieke doelgroep worden gezocht, maar met behulp van Audience Insights zie je wel wat hun interesses zijn.
Zwemkleding, slippers, t-shirts, korte broeken en accessoires, de mogelijkheden op het gebied van mode zijn ook in de zomer eindeloos. Geef tips voor luchtige kleding waarmee lezers de hitte kunnen overleven, of geef advies over bepaalde combinaties en kleuren die deze zomer helemaal in zijn.
Hoewel de zomer en warm weer voor velen een geschenk uit de hemel is, is het niet voor iedereen rozengeur en maneschijn. Plakkende t-shirts, permanente dorst, muggen, hooikoorts en een verbrande huid… het is nog maar een greep uit de nadelen die het warme weer met zich meebrengt. Geef je lezers daarom tips hoe ze bepaalde ongemakken te lijf moeten gaan, zodat je laat merken dat je begaan bent met hun ‘afzien’.
Hoe warm het ook is, mensen laten niet vaak een kans schieten om iets te kunnen winnen. Zeker wanneer je ervoor zorgt dat het meedoen aan een winactie maar weinig moeite kost. Plaats daarom een link in je nieuwsbrief naar een formulier op je website, waar slechts de naam en het e-mailadres van deelnemers hoeven te worden ingevuld. Je kunt vervolgens met een online tool een willekeurige winnaar laten kiezen, zoals deze.
Heb je nog artikelen over uit je lentevoorraad? Deze kun je tijdens de zomer mooi kwijt door ze met korting aan te bieden. Of geef juist korting op de zomercollectie als dat financieel gezien uitkomt. Tip: geef kortingen op basis van de temperatuur buiten. Bij een temperatuur van 26 graden geef je dan bijvoorbeeld 26% korting op bepaalde artikelen in je webshop.
Een nieuw seizoen betekent vaak ook een nieuw assortiment. Een nieuwsbrief biedt de uitgelezen mogelijkheid om je nieuwe producten onder de aandacht te brengen! Voor het lanceren van nieuwe producten is het naast het schrijven van een nieuwsbrief ook aan te raden om deze 5 manieren in te zetten!