Menu

Uitsluitingszoekwoorden gebruiken in Google AdWords

In veel blogartikelen, handleidingen en cursussen wordt veel gehamerd op het feit dat je je met je advertenties op bepaalde zoekwoorden moet richten. Ook op onze eigen blog doen we dat. Belangrijk is het zeker, maar het is ook goed om te bedenken op welke zoekwoorden deze juist niét gevonden moeten worden; de zogeheten uitsluitingszoekwoorden of negatieve zoekwoorden.

Wat zijn uitsluitingszoekwoorden?

Uitsluitingszoekwoorden zijn dus zoekwoorden waarop je advertenties niet getoond moeten worden. Je kunt in Google AdWords bij het opstellen van deze advertenties aangeven om welke woorden dat gaat. Dat is handig, omdat sommige mensen een zoekintentie hebben die niet aansluit op het doel dat je met jouw webshop wilt bereiken, namelijk conversie. Er zijn een aantal groepen mensen die je door middel van negatieve zoekwoorden kunt uitsluiten, namelijk:

  • Mensen die op zoek zijn naar tweedehands producten.
  • Mensen die alleen op zoek zijn naar informatie
  • Koopjesjagers die op zoek gaan naar de allergoedkoopste webwinkel.

Om uitsluitingszoekwoorden toe te voegen aan je campagne of advertentiegroep in AdWords, ga je in het menu links naar ‘Zoekwoorden’ en klik je vervolgens op het tabblad ‘Uitsluitingszoekwoorden’. Let op: je dient wel eerst een campagne en/of advertentiegroep te hebben gemaakt om een nieuwe lijst met uitsluitingszoekwoorden toe te voegen.

Welke zoekwoorden uitsluiten?

Om je een idee te geven van welke woorden je kunt uitsluiten, hebben we onderstaand lijstje voor je gemaakt. Uiteraard moet je kijken naar wat voor jouw webshop en/of advertentie van toepassing is. Daarnaast zijn er natuurlijk nog veel meer mogelijkheden, maar hiermee zet je in ieder geval een stap in de goede richting.

  • Gratis
  • Goedkoop (tenzij dat een van je unique selling points is)
  • Goedkoopste
  • Korting
  • Prijzen
  • Marktplaats
  • Tweedehands
  • Gebruikt
  • Verkopen
  • Huren
  • Info
  • Informatie
  • Foto
  • Afbeelding
  • Review
  • Beoordeling
  • Advies
  • Tips
  • Maken
  • Vergelijken
  • Veelgestelde vragen
  • Betekenis
  • Definitie

< Terug naar blog

Lees ook:

Klanten geven ons een 9,1!

Beoordeling Shoppagina ster 1 Beoordeling Shoppagina ster 2 Beoordeling Shoppagina ster 3 Beoordeling Shoppagina ster 4 Beoordeling Shoppagina halve ster
Gebaseerd op 557 reviews