5 weinig gebruikte en effectieve SEO trucs voor je webshop

Het vindbaar maken van je webshop op Google is een van de meest essentiële taken van een webwinkelier. De artikelen op het internet over SEO zijn daarom niet te tellen! Allerlei strategieën en tips worden in dat soort artikelen behandeld, maar er zijn ook een aantal trucs die door weinig mensen wordt gebruikt. We zochten er 5 op die jou helpen het verschil te maken!

1. Voeg 'LSI Keywords' toe

LSI Keywords (Latent Semantic Indexing Keywords) zijn zoekwoorden die gerelateerd zijn aan de zoekwoorden waarop een pagina wordt geïndexeerd. Je kunt deze helemaal onderaan de pagina vinden als je een zoekopdracht doet. Simpel gezegd betekent dit dat de woorden die in dat lijstje staan, ook de woorden zijn waarop de pagina’s op de eerste pagina goed scoren. En dus is het belangrijk om zelf ook deze gerelateerde zoekwoorden in de teksten op je website te verwerken!

2. Schrijf lange artikelen

Volgens onderzoek is de gemiddelde lengte van pagina’s en artikelen op de eerste pagina van veel zoekresultaten bijna 2000 woorden. Dat is veel, maar als het goede informatie is levert het veel bezoekers op die langer op je website blijven en dus ook een goede positie in Google. Bedenk altijd wel dat kwaliteit boven kwantiteit gaat. Het is beter om een goed artikel van 1000 woorden te publiceren dan een 2000 woorden lange tekst met veel overbodige informatie.

3. Gebruik ‘wildcards’

Door een asterisk (*) toe te voegen voor of na een zoekterm in Google, geeft de zoekmachine je suggesties voor aanvullende zoekwoorden. De asterisk is een zogeheten ‘wildcard’. Je komt op die manier vaak nieuwe termen tegen waarop je zou kunnen focussen met je webshop. Maar het helpt je ook als je weinig inspiratie hebt voor een blogartikel! In het voorbeeld hieronder komt bijvoorbeeld plotseling ‘sportschoenen wassen’ tevoorschijn. Als je sportschoenen verkoopt zou je daar dus een artikel met tips over kunnen schrijven.

4. Update oude pagina's en artikelen

Omdat Google bestaande pagina’s continu blijft scannen op hun inhoud, is het goed om te zorgen dat je oude pagina’s en artikelen blijft updaten. Sommige informatie kan namelijk verouderd zijn of er staan links op die niet meer werken. Een ander voordeel van het updaten is dat de zoekmachine regelmatiger een bezoekje brengt aan de pagina en kwalitatieve veranderingen kan belonen met een hogere positie in Google.

5. Beperk de lengte van je titels

Hou rekening met de lengte van je titel, zodat deze volledig wordt weergegeven in de zoekresultaten! Google kijkt niet naar het aantal tekens in de titel, maar naar de pixels. Het maximum hierbij ligt tussen de 466 en 469 pixels. In de praktijk komt dat neer op een titel met maximaal 60 tekens. Om het aantal pixels van je titel te berekenen, kun je gebruik maken van de tool Page Title Pixel Meter.

< Terug naar blog

Lees ook:

7 veelgemaakte fouten met adverteren in Facebook

Promoot je jouw webshop al via Facebook door middel van advertenties, of ben je van plan hiermee aan de slag te gaan? Pas op! Er zijn een aantal veelgemaakte… Lees meer >

5 psychologische triggers waarmee je meer bestellingen krijgt

De consument is een complex wezen. Maar wanneer je bij hem of haar de juiste snaren weet te raken, kun je de bestellingen in je webwinkel drastisch verhogen! We… Lees meer >

De Vloek van Kennis: een gevaar voor je webshop

Wist je dat de kans groot is dat je met je webshop te maken hebt met een vloek? Je hebt het waarschijnlijk niet door, maar de Vloek van Kennis kan ervoor zorgen… Lees meer >

5 weinig gebruikte en effectieve SEO trucs voor je webshop

Gebruikers geven ons een 9,1!

Beoordeling Shoppagina ster 1 Beoordeling Shoppagina ster 2 Beoordeling Shoppagina ster 3 Beoordeling Shoppagina ster 4 Beoordeling Shoppagina halve ster
Gebaseerd op 418 reviews

€ 75 AdWords-tegoed cadeau

Door te adverteren trek je meer bezoekers naar de webwinkel. Wij helpen je graag op weg met een
tegoed t.w.v. maar liefst € 75*
*NB: Alleen geldig voor nieuwe AdWords-accounts.

Reseller worden van Shoppagina

Ben je enthousiast over Shoppagina en wil je bijdragen aan de groei? Meld je aan als reseller. Voor iedere nieuwe klant die jij aanbrengt ontvang je dan een vergoeding. Lees de voorwaarden >>.

Volg ons voor de laatste updates

f t in g+