De 6 onderdelen die niet mogen ontbreken aan een blog

Naast een goede inhoud, is het ook belangrijk dat de structuur van artikelen die je op je blog plaatst goed is. Maar wat is nou de beste indeling en welke onderdelen moeten er in ieder geval in zitten? We hebben de 6 belangrijkste voor je op een rij gezet!

1. Een goede titel

Een goede blog begint met de titel die je een artikel geeft. Wanneer je een nieuw artikel plaatst in de berichtenmodule van je webshop, is dit de tekst die automatisch een zogeheten h1-tag krijgt. Deze tag wordt door Google gezien als de titel van de pagina en wordt dus ook getoond in de zoekresultaten. Noodzakelijk dus dat de titel je belangrijkste zoekwoorden bevat!

2. Subkoppen

Het plaatsen van meerdere tussenkoppen verbetert de leesbaarheid van het artikel, omdat het menselijk oog daardoor snel door het artikel kan scrollen en in een oogopslag ziet wat er in het artikel wordt behandeld. Het gevolg is dat bezoekers eerder geneigd zijn om het volledige artikel te lezen!

3. Alinea’s

Hoewel het gebruik van alinea’s niet direct invloed heeft op de positie in Google, is dat indirect wel het geval. Zonder een logische structuur met alinea’s zullen veel mensen niet lang op de pagina blijven, iets wat Google dan weer wél doorheeft. Maakt het overzichtelijk voor zowel lezers als de zoekmachine.

4. Zoekwoorden

Het meest voor de hand liggende onderdeel van een goed blogartikel is natuurlijk het gebruik van relevante zoekwoorden. Doe voordat je begint met schrijven een zoekwoordenonderzoek en gebruik dan de belangrijkste zoekwoorden voor het onderwerp in je artikel. Zorg er wel voor dat je dit op een natuurlijke manier doet en in eerste instantie altijd voor de bezoekers van je webshop schrijft. 

5. Interne en externe links

Het plaatsen van links in je tekst helpt voor je interne en externe linkbuilding, maar het is ook gunstig voor de gebruiksvriendelijkheid en ‘service’. Je wijst de lezer op andere interessante pagina’s, of ze nou op jouw website staan of ergens anders. Op die manier ben je niet alleen een ‘boodschap’ aan het verkondigen, maar wijs je bezoekers op informatie die je artikel aanvullen. 

6. Afbeeldingen

Naast dat het een artikel verrijkt en mensen het prettiger vinden om je artikel te ‘scannen’ en lezen, is Google ook blij met afbeeldingen. Enkele tips: gebruik foto's die relevant zijn voor het onderwerp van je artikel en geef ze bovendien een goede bestandsnaam. Als deze belangrijke zoekwoorden bevatten is dit ook gunstig voor je SEO

< Terug naar blog

Lees ook:

5 soorten foto’s die je moet vermijden in je webshop

Eerder schreven we al hoe je zorgeloos foto’s gebruikt in je webshop en waar je deze kunt vinden. Maar er zijn ook bepaalde afbeeldingen die je vooral niét… Lees meer >

Update juni 2017 - Verkoop via Bol + uitbreidingenmodule!

Verkopen doe je niet alleen! Achter iedere succesvolle webshop staat een team van verkoopkanalen, advertentieplatformen en handige koppelingen. De… Lees meer >

Het koopgedrag van de 4 meest recente generaties

Verschillende door experts gedefinieerde generaties hebben elk hun eigen koopgewoonten. Van babyboomers tot de nieuwste generatie Z, het is belangrijk om te… Lees meer >

De 6 onderdelen die niet mogen ontbreken aan een blog

Gebruikers geven ons een 9,1!

Beoordeling Shoppagina ster 1 Beoordeling Shoppagina ster 2 Beoordeling Shoppagina ster 3 Beoordeling Shoppagina ster 4 Beoordeling Shoppagina halve ster
Gebaseerd op 431 reviews

€ 75 AdWords-tegoed cadeau

Door te adverteren trek je meer bezoekers naar de webwinkel. Wij helpen je graag op weg met een
tegoed t.w.v. maar liefst € 75*
*NB: Alleen geldig voor nieuwe AdWords-accounts.

Reseller worden van Shoppagina

Ben je enthousiast over Shoppagina en wil je bijdragen aan de groei? Meld je aan als reseller. Voor iedere nieuwe klant die jij aanbrengt ontvang je dan een vergoeding. Lees de voorwaarden >>.

Volg ons voor de laatste updates

f t in g+