De 6 onderdelen die niet mogen ontbreken aan een blog

Naast een goede inhoud, is het ook belangrijk dat de structuur van artikelen die je op je blog plaatst goed is. Maar wat is nou de beste indeling en welke onderdelen moeten er in ieder geval in zitten? We hebben de 6 belangrijkste voor je op een rij gezet!

1. Een goede titel

Een goede blog begint met de titel die je een artikel geeft. Wanneer je een nieuw artikel plaatst in de berichtenmodule van je webshop, is dit de tekst die automatisch een zogeheten h1-tag krijgt. Deze tag wordt door Google gezien als de titel van de pagina en wordt dus ook getoond in de zoekresultaten. Noodzakelijk dus dat de titel je belangrijkste zoekwoorden bevat!

2. Subkoppen

Het plaatsen van meerdere tussenkoppen verbetert de leesbaarheid van het artikel, omdat het menselijk oog daardoor snel door het artikel kan scrollen en in een oogopslag ziet wat er in het artikel wordt behandeld. Het gevolg is dat bezoekers eerder geneigd zijn om het volledige artikel te lezen!

3. Alinea’s

Hoewel het gebruik van alinea’s niet direct invloed heeft op de positie in Google, is dat indirect wel het geval. Zonder een logische structuur met alinea’s zullen veel mensen niet lang op de pagina blijven, iets wat Google dan weer wél doorheeft. Maakt het overzichtelijk voor zowel lezers als de zoekmachine.

4. Zoekwoorden

Het meest voor de hand liggende onderdeel van een goed blogartikel is natuurlijk het gebruik van relevante zoekwoorden. Doe voordat je begint met schrijven een zoekwoordenonderzoek en gebruik dan de belangrijkste zoekwoorden voor het onderwerp in je artikel. Zorg er wel voor dat je dit op een natuurlijke manier doet en in eerste instantie altijd voor de bezoekers van je webshop schrijft. 

5. Interne en externe links

Het plaatsen van links in je tekst helpt voor je interne en externe linkbuilding, maar het is ook gunstig voor de gebruiksvriendelijkheid en ‘service’. Je wijst de lezer op andere interessante pagina’s, of ze nou op jouw website staan of ergens anders. Op die manier ben je niet alleen een ‘boodschap’ aan het verkondigen, maar wijs je bezoekers op informatie die je artikel aanvullen. 

6. Afbeeldingen

Naast dat het een artikel verrijkt en mensen het prettiger vinden om je artikel te ‘scannen’ en lezen, is Google ook blij met afbeeldingen. Enkele tips: gebruik foto's die relevant zijn voor het onderwerp van je artikel en geef ze bovendien een goede bestandsnaam. Als deze belangrijke zoekwoorden bevatten is dit ook gunstig voor je SEO

< Terug naar blog

Lees ook:

Een AdWords-campagne importeren in Bing Ads

Heb je al een campagne in Google AdWords? Dan loont het om deze ook te importeren in Bing, de zoekmachine van Microsoft die een marktaandeel in handen heeft van… Lees meer >

Statistieken en extra functies met bedrijfsprofiel op Instagram

Voor veel bedrijven en ook webshops is Instagram steeds meer een onmisbaar sociaal medium aan het worden, omdat het een unieke en laagdrempelige manier is om in… Lees meer >

Dynamische zoekadvertenties maken in Google AdWords

Het opstellen en onderhouden van advertenties in Google AdWords kan een tijdrovende bezigheid zijn. Desondanks is het een onmisbaar element van de promotie van… Lees meer >

De 6 onderdelen die niet mogen ontbreken aan een blog

Gebruikers geven ons een 9,1!

Beoordeling Shoppagina ster 1 Beoordeling Shoppagina ster 2 Beoordeling Shoppagina ster 3 Beoordeling Shoppagina ster 4 Beoordeling Shoppagina halve ster
Gebaseerd op 450 reviews

Vragen?

We helpen je graag verder! Je kunt ons op werkdagen van 09:00 tot 17:00 uur bereiken op 030 711 0340 of via info@shoppagina.nl. Uiteraard kun je ons ook een bericht sturen via het formulier op de contactpagina.

Volg ons en blijf op de hoogte:

Voorbeelden van webshops

Info voor webwinkeliers

Wil je meer weten over het starten, beheren en promoten van een webshop? Op deze pagina vind je handige beginnertips zoals informatie over het kiezen van een goede domeinnaam en hoe je iDEAL kunt regelen. Daarnaast publiceren wij zeer regelmatig artikelen op onze weblog. Zo houden we je op de hoogte van de laatste trends & ontwikkelingen en geven we tips omtrent promotie, vindbaarheid en nog veel meer.

f t in g+