De 6 onderdelen die niet mogen ontbreken aan een blog

Naast een goede inhoud, is het ook belangrijk dat de structuur van artikelen die je op je blog plaatst goed is. Maar wat is nou de beste indeling en welke onderdelen moeten er in ieder geval in zitten? We hebben de 6 belangrijkste voor je op een rij gezet!

1. Een goede titel

Een goede blog begint met de titel die je een artikel geeft. Wanneer je een nieuw artikel plaatst in de berichtenmodule van je webshop, is dit de tekst die automatisch een zogeheten h1-tag krijgt. Deze tag wordt door Google gezien als de titel van de pagina en wordt dus ook getoond in de zoekresultaten. Noodzakelijk dus dat de titel je belangrijkste zoekwoorden bevat!

2. Subkoppen

Het plaatsen van meerdere tussenkoppen verbetert de leesbaarheid van het artikel, omdat het menselijk oog daardoor snel door het artikel kan scrollen en in een oogopslag ziet wat er in het artikel wordt behandeld. Het gevolg is dat bezoekers eerder geneigd zijn om het volledige artikel te lezen!

3. Alinea’s

Hoewel het gebruik van alinea’s niet direct invloed heeft op de positie in Google, is dat indirect wel het geval. Zonder een logische structuur met alinea’s zullen veel mensen niet lang op de pagina blijven, iets wat Google dan weer wél doorheeft. Maakt het overzichtelijk voor zowel lezers als de zoekmachine.

4. Zoekwoorden

Het meest voor de hand liggende onderdeel van een goed blogartikel is natuurlijk het gebruik van relevante zoekwoorden. Doe voordat je begint met schrijven een zoekwoordenonderzoek en gebruik dan de belangrijkste zoekwoorden voor het onderwerp in je artikel. Zorg er wel voor dat je dit op een natuurlijke manier doet en in eerste instantie altijd voor de bezoekers van je webshop schrijft. 

5. Interne en externe links

Het plaatsen van links in je tekst helpt voor je interne en externe linkbuilding, maar het is ook gunstig voor de gebruiksvriendelijkheid en ‘service’. Je wijst de lezer op andere interessante pagina’s, of ze nou op jouw website staan of ergens anders. Op die manier ben je niet alleen een ‘boodschap’ aan het verkondigen, maar wijs je bezoekers op informatie die je artikel aanvullen. 

6. Afbeeldingen

Naast dat het een artikel verrijkt en mensen het prettiger vinden om je artikel te ‘scannen’ en lezen, is Google ook blij met afbeeldingen. Enkele tips: gebruik foto's die relevant zijn voor het onderwerp van je artikel en geef ze bovendien een goede bestandsnaam. Als deze belangrijke zoekwoorden bevatten is dit ook gunstig voor je SEO

< Terug naar blog

Lees ook:

Wat maakt een webshop succesvol?

Het runnen van een webshop is iedere dag weer een uitdaging. Er zijn talloze zaken waarmee je rekening moet houden en of je ervan kunt rondkomen is afhankelijk… Lees meer >

Nieuwe Europese btw-regeling voor webwinkels

Verkoop je met je webshop in het buitenland of ben je van plan om dat in de toekomst te gaan doen? Dan zijn er een aantal dingen op het gebied van btw waar je… Lees meer >

Langere beschrijvingen in zoekresultaten Google

Heel misschien is het je al opgevallen na het invullen van een zoekopdracht in Google: de beschrijvingen die je onder de titels van een pagina vindt, zijn in… Lees meer >

De 6 onderdelen die niet mogen ontbreken aan een blog

Gebruikers geven ons een 9,1!

Beoordeling Shoppagina ster 1 Beoordeling Shoppagina ster 2 Beoordeling Shoppagina ster 3 Beoordeling Shoppagina ster 4 Beoordeling Shoppagina halve ster
Gebaseerd op 477 reviews

Vragen?

We helpen je graag verder! Je kunt ons op werkdagen van 09:00 tot 17:00 uur bereiken op 030 711 0340 of via info@shoppagina.nl. Uiteraard kun je ons ook een bericht sturen via het formulier op de contactpagina.

Volg ons en blijf op de hoogte:

Voorbeelden van webshops

Info voor webwinkeliers

Wil je meer weten over het starten, beheren en promoten van een webshop? Op deze pagina vind je handige beginnertips zoals informatie over het kiezen van een goede domeinnaam en hoe je iDEAL kunt regelen. Daarnaast publiceren wij zeer regelmatig artikelen op onze weblog. Zo houden we je op de hoogte van de laatste trends & ontwikkelingen en geven we tips omtrent promotie, vindbaarheid en nog veel meer.

f t in g+