Maak een pagina met veelgestelde vragen in je webshop

Merk je dat je inbox volstroomt met vragen die herhaaldelijk langskomen? Je kunt de werkdruk wat verlichten door een pagina in te richten in je webshop waarop je de meest voorkomende vragen beantwoordt! Een pagina met veelgestelde vragen heeft ook nog andere voordelen. Welke dat zijn en hoe je zo’n pagina het beste kan inrichten lees je nu!

Wat zijn de voordelen?

  • Het straalt betrouwbaarheid uit. Twijfels die mensen hebben voordat ze iets bestellen kun je in een vroeg stadium al wegnemen, zonder dat ze contact met je hoeven op te nemen; 
  • Het is een extra mogelijkheid om je SEO te verbeteren doordat je een extra pagina hebt waarop je de belangrijkste zoekwoorden kan verwerken;
  • Een pagina met veelgestelde vragen geeft je de kans om op een creatieve en/of grappige manier de vragen van je klanten te beantwoorden, wat kan resulteren in een glimlach bij de lezer!

Hoe deel je een veelgestelde vragen-pagina in?

Zorg ervoor dat je alle vragen op de pagina indeelt in meerdere categorieën. Zet vragen over levering bij elkaar, net als betaling, vragen over je producten of wat voor soort vragen dan ook. Het is ook handig om bovenaan de pagina een soort inhoudsopgave te maken met alle categorieën en vragen die daaronder vallen. Je kan dan van iedere categorietitel en vraag een link maken die na erop te klikken ervoor zorgt dat het scherm naar de betreffende categorie gaat. Dat doe je als volgt:

  1. Ga naar de broncode van de pagina door op dit symbool te klikken in de teksteditor: 
  2. Geef de kop van de categorie of vraag een ‘id’ door de volgende code achter de < h> of < p>-tag te plakken: id=”id”, waarbij je de tweede ‘id’ vervangt door een beschrijvend woord. Voorbeeld: < p id=”levertijd”>Levertijd< /p>. De spaties in dit voorbeeld neem je niet over in de daadwerkelijke code. 
  3. Maak van het woord ‘Levertijd’, bovenaan de pagina, een link waarbij je bij Url #levertijd invult.

Welke vragen behandelen?

Alleen jij weet als het goed is welke vragen er het meeste door je klanten worden gesteld. Het is natuurlijk afhankelijk van je doelgroep en het product dat je verkoopt hoe jouw veelgestelde vragen-pagina eruit moet komen te zien. Maak je jouw producten zelf? Dan kan je bijvoorbeeld vragen beantwoorden die te maken hebben met het productieproces of waar je het materiaal voor de producten vandaan haalt. Het is in ieder geval aan te raden om op een leuke en creatieve manier de vragen te beantwoorden!

< Terug naar blog

Lees ook:

5 nuttige tabbladen voor je Facebookpagina

Een goede uitstraling op Facebook is een van de vele factoren die het succes van je webshop bepalen. Wist je dat je tabbladen met apps kunt toevoegen aan je… Lees meer >

Dit betekent het nieuwe regeerakkoord voor je webwinkel

Na meer dan 200 dagen onderhandelen tussen verschillende politieke partijen, is er dan eindelijk een regeerakkoord. Een nieuw regeerakkoord betekent ook nieuwe… Lees meer >

5 handige functies voor je Facebook-pagina

Met een eigen pagina op Facebook zijn de mogelijkheden eindeloos. Maar soms zijn de meest handige functies behoorlijk verborgen. Gelukkig hebben wij ze voor je… Lees meer >

Maak een pagina met veelgestelde vragen in je webshop

Gebruikers geven ons een 9,1!

Beoordeling Shoppagina ster 1 Beoordeling Shoppagina ster 2 Beoordeling Shoppagina ster 3 Beoordeling Shoppagina ster 4 Beoordeling Shoppagina halve ster
Gebaseerd op 460 reviews

Vragen?

We helpen je graag verder! Je kunt ons op werkdagen van 09:00 tot 17:00 uur bereiken op 030 711 0340 of via info@shoppagina.nl. Uiteraard kun je ons ook een bericht sturen via het formulier op de contactpagina.

Volg ons en blijf op de hoogte:

Voorbeelden van webshops

Info voor webwinkeliers

Wil je meer weten over het starten, beheren en promoten van een webshop? Op deze pagina vind je handige beginnertips zoals informatie over het kiezen van een goede domeinnaam en hoe je iDEAL kunt regelen. Daarnaast publiceren wij zeer regelmatig artikelen op onze weblog. Zo houden we je op de hoogte van de laatste trends & ontwikkelingen en geven we tips omtrent promotie, vindbaarheid en nog veel meer.

f t in g+