Maak een pagina met veelgestelde vragen in je webshop

Merk je dat je inbox volstroomt met vragen die herhaaldelijk langskomen? Je kunt de werkdruk wat verlichten door een pagina in te richten in je webshop waarop je de meest voorkomende vragen beantwoordt! Een pagina met veelgestelde vragen heeft ook nog andere voordelen. Welke dat zijn en hoe je zo’n pagina het beste kan inrichten lees je nu!

Wat zijn de voordelen?

  • Het straalt betrouwbaarheid uit. Twijfels die mensen hebben voordat ze iets bestellen kun je in een vroeg stadium al wegnemen, zonder dat ze contact met je hoeven op te nemen; 
  • Het is een extra mogelijkheid om je SEO te verbeteren doordat je een extra pagina hebt waarop je de belangrijkste zoekwoorden kan verwerken;
  • Een pagina met veelgestelde vragen geeft je de kans om op een creatieve en/of grappige manier de vragen van je klanten te beantwoorden, wat kan resulteren in een glimlach bij de lezer!

Hoe deel je een veelgestelde vragen-pagina in?

Zorg ervoor dat je alle vragen op de pagina indeelt in meerdere categorieën. Zet vragen over levering bij elkaar, net als betaling, vragen over je producten of wat voor soort vragen dan ook. Het is ook handig om bovenaan de pagina een soort inhoudsopgave te maken met alle categorieën en vragen die daaronder vallen. Je kan dan van iedere categorietitel en vraag een link maken die na erop te klikken ervoor zorgt dat het scherm naar de betreffende categorie gaat. Dat doe je als volgt:

  1. Ga naar de broncode van de pagina door op dit symbool te klikken in de teksteditor: 
  2. Geef de kop van de categorie of vraag een ‘id’ door de volgende code achter de < h> of < p>-tag te plakken: id=”id”, waarbij je de tweede ‘id’ vervangt door een beschrijvend woord. Voorbeeld: < p id=”levertijd”>Levertijd< /p>. De spaties in dit voorbeeld neem je niet over in de daadwerkelijke code. 
  3. Maak van het woord ‘Levertijd’, bovenaan de pagina, een link waarbij je bij Url #levertijd invult.

Welke vragen behandelen?

Alleen jij weet als het goed is welke vragen er het meeste door je klanten worden gesteld. Het is natuurlijk afhankelijk van je doelgroep en het product dat je verkoopt hoe jouw veelgestelde vragen-pagina eruit moet komen te zien. Maak je jouw producten zelf? Dan kan je bijvoorbeeld vragen beantwoorden die te maken hebben met het productieproces of waar je het materiaal voor de producten vandaan haalt. Het is in ieder geval aan te raden om op een leuke en creatieve manier de vragen te beantwoorden!

< Terug naar blog

Lees ook:

Een chatbot maken voor Facebook Messenger

Misschien heb je het wel eens meegemaakt: je stuurt een berichtje naar een Facebookpagina en krijgt vrijwel direct een automatisch bericht terug. Soms staan er… Lees meer >

10 handige gratis extensies voor Google Chrome

Met ruim 40% van de Nederlandse internetgebruikers die surfen met Google Chrome, is de kans groot dat ook jij nu dit artikel in deze browser zit te lezen. Een… Lees meer >

De meest effectieve woorden om te gebruiken in advertenties

Dat sommige advertenties beter werken dan andere is een van de vele uitdagingen van het promoten van je webshop. Maar wist je dat er een aantal woorden zijn die… Lees meer >

Maak een pagina met veelgestelde vragen in je webshop

Gebruikers geven ons een 9,1!

Beoordeling Shoppagina ster 1 Beoordeling Shoppagina ster 2 Beoordeling Shoppagina ster 3 Beoordeling Shoppagina ster 4 Beoordeling Shoppagina halve ster
Gebaseerd op 412 reviews

€ 75 AdWords-tegoed cadeau

Door te adverteren trek je meer bezoekers naar de webwinkel. Wij helpen je graag op weg met een
tegoed t.w.v. maar liefst € 75*
*NB: Alleen geldig voor nieuwe AdWords-accounts.

Reseller worden van Shoppagina

Ben je enthousiast over Shoppagina en wil je bijdragen aan de groei? Meld je aan als reseller. Voor iedere nieuwe klant die jij aanbrengt ontvang je dan een vergoeding. Lees de voorwaarden >>.

Volg ons voor de laatste updates

f t in g+