Uitsluitingszoekwoorden gebruiken in Google AdWords

In veel blogartikelen, handleidingen en cursussen wordt veel gehamerd op het feit dat je je met je advertenties op bepaalde zoekwoorden moet richten. Ook op onze eigen blog doen we dat. Belangrijk is het zeker, maar het is ook goed om te bedenken op welke zoekwoorden deze juist niét gevonden moeten worden; de zogeheten uitsluitingszoekwoorden of negatieve zoekwoorden.

Wat zijn uitsluitingszoekwoorden?

Uitsluitingszoekwoorden zijn dus zoekwoorden waarop je advertenties niet getoond moeten worden. Je kunt in Google AdWords bij het opstellen van deze advertenties aangeven om welke woorden dat gaat. Dat is handig, omdat sommige mensen een zoekintentie hebben die niet aansluit op het doel dat je met jouw webshop wilt bereiken, namelijk conversie. Er zijn een aantal groepen mensen die je door middel van negatieve zoekwoorden kunt uitsluiten, namelijk:

  • Mensen die op zoek zijn naar tweedehands producten.
  • Mensen die alleen op zoek zijn naar informatie
  • Koopjesjagers die op zoek gaan naar de allergoedkoopste webwinkel.

Om uitsluitingszoekwoorden toe te voegen aan je campagne of advertentiegroep in AdWords, ga je in het menu links naar ‘Zoekwoorden’ en klik je vervolgens op het tabblad ‘Uitsluitingszoekwoorden’. Let op: je dient wel eerst een campagne en/of advertentiegroep te hebben gemaakt om een nieuwe lijst met uitsluitingszoekwoorden toe te voegen.

Welke zoekwoorden uitsluiten?

Om je een idee te geven van welke woorden je kunt uitsluiten, hebben we onderstaand lijstje voor je gemaakt. Uiteraard moet je kijken naar wat voor jouw webshop en/of advertentie van toepassing is. Daarnaast zijn er natuurlijk nog veel meer mogelijkheden, maar hiermee zet je in ieder geval een stap in de goede richting.

  • Gratis
  • Goedkoop (tenzij dat een van je unique selling points is)
  • Goedkoopste
  • Korting
  • Prijzen
  • Marktplaats
  • Tweedehands
  • Gebruikt
  • Verkopen
  • Huren
  • Info
  • Informatie
  • Foto
  • Afbeelding
  • Review
  • Beoordeling
  • Advies
  • Tips
  • Maken
  • Vergelijken
  • Veelgestelde vragen
  • Betekenis
  • Definitie

< Terug naar blog

Lees ook:

Gebruikers geven ons een 9,1!

Beoordeling Shoppagina ster 1 Beoordeling Shoppagina ster 2 Beoordeling Shoppagina ster 3 Beoordeling Shoppagina ster 4 Beoordeling Shoppagina halve ster
Gebaseerd op 539 reviews

Vragen?

We helpen je graag verder! Je kunt ons op werkdagen van 09:00 tot 17:00 uur bereiken op 030 711 0340 of via info@shoppagina.nl. Uiteraard kun je ons ook een bericht sturen via het formulier op de contactpagina.

Info voor webwinkeliers

Wil je meer weten over het starten, beheren en promoten van een webshop? Op de pagina webshop beginnen vind je handige beginnertips zoals informatie over het kiezen van een goede domeinnaam en hoe je iDEAL kunt regelen. Daarnaast publiceren wij zeer regelmatig artikelen op onze weblog. Zo houden we je op de hoogte van de laatste trends & ontwikkelingen en geven we tips omtrent promotie, vindbaarheid en nog veel meer.

Wij en derden, die zich (deels) buiten de EU bevinden, maken gebruik van cookies, om onze website te verbeteren, om het verkeer op de website te analyseren, om de website naar behoren te laten werken en voor de koppeling met social media. Door op akkoord te klikken, geef je toestemming voor het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- en cookieverklaring.