Menu

5 trends e-commerce 2017

2016 was een bewogen jaar, op meerdere vlakken. Ook in de e-commerce volgden de ontwikkelingen zich razendsnel op. Het duurt niet lang meer tot we voorgoed afscheid van het jaar nemen en met frisse moed beginnen aan 2017. Een nieuw jaar, met nieuwe kansen voor jouw webshop. We selecteerden 5 verwachte trends die jouw webshop volgend jaar tot ongekende hoogte kunnen tillen!

1. Flexibel retourbeleid

Ondanks dat het vervelend kan zijn als mensen hun bestelling naar je terugsturen, wordt het steeds belangrijker om hier op een flexibele manier mee om te gaan. Consumenten hechten steeds meer waarde aan bijvoorbeeld gratis retourneren (dus ook de verzendkosten) en in 2017 zal dat alleen nog maar meer worden. Wanneer klanten weten dat ze makkelijk een product kunnen terugsturen als het ze niet bevalt, zullen ze sneller tevreden zijn en is de kans groter dat ze op termijn weer iets bestellen.

2. Betere verpakkingen

Zeker na de uitzending van Kassa over te grote postverpakkingen van webwinkels, kom je als webshop niet meer weg met het versturen van een doos waarvan het grootste gedeelte van de inhoud uit lucht bestaat. Klanten vinden het sowieso belangrijk dat er goed over verpakking is nagedacht, het levert namelijk een bijzondere ervaring op als ze je product in een unieke verpakking geleverd krijgen. Onze tips over een ‘Out of the box’-verpakking lees je hier.

3. Same Day Delivery

Als webshop kun je het schudden wanneer bestellingen er langer dan 1 werkdag over doen om te arriveren bij je klant. En klanten worden nóg ongeduldiger, want Same Day Delivery is booming. Of het in 2017 de nieuwe standaard wordt is te vroeg om te zeggen, maar de grote webwinkels als Bol.com, Coolblue en Wehkamp bieden deze supersnelle bezorgoptie al aan. Ook jij kan voordelig Same Day Delivery aanbieden als je verzendt via SendCloud of Shops United!

4. Verkopen via social media

Online consumenten willen steeds gemakkelijker producten kunnen bestellen, een ontwikkeling die door sociale media als Facebook, Instagram en Pinterest wordt omarmd. Met Facebook en Pinterest (nog alleen in de VS) was het al mogelijk om direct via het medium zelf een product van een webshop te kopen en shoppen via Instagram komt er ook aan! 2017 wordt het jaar van social shopping en het is belangrijk om daar als webshop aan mee te doen. 

5. Productpagina’s met video-ondersteuning

Producten op webshops kunnen eigenlijk niet zonder afbeeldingen, maar ondersteuning met video’s is ook iets wat door steeds meer mensen als prettig wordt ervaren. Een video waarin het product wordt getoond, beoordeeld en getest, kan voor sommige mensen een zetje in de rug zijn om over te gaan op het bestellen ervan. Het kan een tijdsintensieve bezigheid zijn, maar wanneer je het goed doet zal het zeker zijn vruchten afwerpen! Hier lees je enkele tips om goede verkoopfilmpjes te maken voor jouw webshop.


< Terug naar blog

Lees ook:

Klanten geven ons een 8,9!

Beoordeling Shoppagina ster 1 Beoordeling Shoppagina ster 2 Beoordeling Shoppagina ster 3 Beoordeling Shoppagina ster 4 Beoordeling Shoppagina ster 5
Gebaseerd op 857 reviews