Menu

Breng je klanten op de hoogte van je vakantie

Terwijl jij ligt te genieten van een verse sangria aan de Costa del Sol, zitten je klanten misschien nog in ons koude kikkerland op je webshop rond te neuzen. Als je in de zomermaanden liever niet je webshop tijdelijk wilt sluiten, moet je deze klanten natuurlijk wel op de hoogte kunnen brengen van je welverdiende vakantie. Dat kan nu!

Popupmelding

Sinds kort kun je namelijk in je webshop een popupmelding instellen die wordt vertoond aan de bezoekers van je website. Op deze manier kun je ze bijvoorbeeld laten weten dat de levertijd van je producten tijdelijk langer is, dat mailtjes minder snel worden beantwoord dan normaal of dat je webshop telefonisch niet bereikbaar is tijdens je vakantie.

Het instellen van een popupmelding is heel eenvoudig! Ga allereerst in het dashboard van je webshop naar Instellingen > Webshop.  Daar vind je in het tabblad Algemeen de kop ‘Popupmelding’, waar je de popup kunt activeren en de tekst kunt invullen die je zichtbaar wilt maken voor bezoekers.

Na het activeren van je popup en het opslaan van de wijzigingen wordt de melding op onderstaande wijze in je webwinkel getoond. Het is een eenmalige melding, dus als de popup wordt weggeklikt ziet een bezoeker hem in het vervolg niet meer!

Beperkte ‘openingstijden’ klantenservice

Check je minder vaak je mailbox? Of helemaal niet? Neem je de telefoon op of laat je deze links liggen? Wat je ook met je klantenservice doet in de vakantieperiode, zorg ervoor dat je dit duidelijk op je website communiceert. Op die manier weten je klanten precies wat ze wel én niet kunnen verwachten.

Extra tips

Voor een zorgeloze vakantie zijn er naast de melding op je website ook andere zaken die je moet regelen of aan te raden zijn.

  • Benoem een aangepaste levertijd niet alleen in de popupmelding, maar pas deze ook aan in het tabblad ‘Specificatie’ van je producten.
  • Zet je advertenties in Google Ads of op Facebook tijdelijk stop. De kans bestaat dat geïnteresseerde mensen na het klikken op je advertentie afhaken als ze de popupmelding te zien krijgen, terwijl je wel betaalt voor hun klik.
  • Benoem je vakantie ook in je nieuwsbrief.
  • Bied een kortingscode aan als compensatie voor de langere levertijd. Deze kun je eventueel in de popupmelding verwerken!
  • Neem je klanten en fans ‘mee’ op vakantie door actief te blijven op social media en een impressie te geven van je vakantiebestemming.

Alternatief voor een langere levertijd

Als je wel op vakantie wilt, maar dit niet ten koste wilt laten gaan van je levertijd, kun je iemand anders je webshop laten waarnemen. Het is daarbij handig als diegene enigszins verstand heeft van de producten die je verkoopt, dan kan hij of zij eventueel ook vragen van klanten beantwoorden.


< Terug naar blog

Lees ook:

Klanten geven ons een 8,9!

Beoordeling Shoppagina ster 1 Beoordeling Shoppagina ster 2 Beoordeling Shoppagina ster 3 Beoordeling Shoppagina ster 4 Beoordeling Shoppagina ster 5
Gebaseerd op 857 reviews