5 tips voor meer betrokkenheid bij je Facebookpagina

Een webshop met een eigen Facebookpagina kan ervoor zorgen dat je naamsbekendheid steeds groter wordt. Maar wanneer je een pagina hebt, is het eerst zaak om ervoor te zorgen dat mensen je berichten liken, delen en erop reageren. Om daarvoor te zorgen hebben we 5 tips voor je op een rijtje gezet!

1. Plaats niet alleen tekst

Onderzoek wijst uit dat een bericht op Facebook beter scoort als er een afbeelding bij zit. Dit heeft natuurlijk alles te maken met de zichtbaarheid. Een post met afbeelding valt tenslotte meer op in de tijdlijn van je volgers! Zorg er wel altijd voor dat je de volledige rechten bezit van de foto die je plaatst, of dat je een rechtenvrije foto gebruikt. Daarnaast is het slim om ook altijd een korte tekst bij foto’s te plaatsen.

2. Bekijk wanneer je fans online zijn

Een handige tool in de statistieken van je Facebookpagina laat zien op welke tijdstippen je volgers het meest actief zijn. Door de planning van je berichten op deze tijden af te stemmen bereik je het grootste aantal mensen en vergroot je de kans dat je bericht wordt gedeeld, geliked of erop wordt gereageerd.

3. Vraag om interactie

Door op een indirecte en soms zelfs directe manier te vragen om interactie, kun je ook de kans op interactie vergroten. Hoe je dat doet? Door bijvoorbeeld een vraag te stellen (“Wat vind jij van de nieuwe FIFA 18?”), om een onderschrift bij een foto te vragen of door mensen te stimuleren hun vrienden ergens in te taggen (“Wie zou jij deze armband cadeau willen doen?”).

4. Maak gebruik van (Live) video

Een andere manier van het zorgen voor meer betrokkenheid bij je pagina, is door af en toe een video op je tijdlijn te plaatsen. Omdat een video op Facebook automatisch afspeelt in de mobiele app, zijn veel mensen geneigd om het filmpje af te kijken, wat de kans op een reactie ook vergroot. Je kunt bijvoorbeeld een grappige video posten, maar ook een product review of een kijkje achter te schermen. Ook is het inzetten van Facebook Live ook een goed idee!

5. Post niet te veel

Hoe interessant je berichten ook zijn, je moet vermijden dat je deze de hele dag door plaatst. Dit wordt door je volgers als vervelend ervaren, maar ook voor het bereik van je posts is het ook ongunstig. Het algoritme van Facebook zorgt er namelijk voor dat berichten van Facebookpagina’s die er tientallen per dag plaatsen, minder worden vertoond in de tijdlijn van hun volgers. Het ideale aantal posts per dag is 1 tot 2!

< Terug naar blog

Lees ook:

WhatsApp Business voor je webshop

In de wandelgangen gonsde het gerucht al enkele jaren: WhatsApp zou bezig zijn met een zakelijke versie. Dat is nu eindelijk gebeurd met de lancering van… Lees meer >

Kortingscodes promoten op social media

Als webwinkelier zul je misschien niet altijd staan te springen om zo nu en dan producten met korting te verkopen. Toch is het organiseren van kortingsacties… Lees meer >

5 tips voor meer betrokkenheid bij je Facebookpagina

Gebruikers geven ons een 9,1!

Beoordeling Shoppagina ster 1 Beoordeling Shoppagina ster 2 Beoordeling Shoppagina ster 3 Beoordeling Shoppagina ster 4 Beoordeling Shoppagina halve ster
Gebaseerd op 498 reviews

Vragen?

We helpen je graag verder! Je kunt ons op werkdagen van 09:00 tot 17:00 uur bereiken op 030 711 0340 of via info@shoppagina.nl. Uiteraard kun je ons ook een bericht sturen via het formulier op de contactpagina.

Volg ons en blijf op de hoogte:

Voorbeelden van webshops

Info voor webwinkeliers

Wil je meer weten over het starten, beheren en promoten van een webshop? Op deze pagina vind je handige beginnertips zoals informatie over het kiezen van een goede domeinnaam en hoe je iDEAL kunt regelen. Daarnaast publiceren wij zeer regelmatig artikelen op onze weblog. Zo houden we je op de hoogte van de laatste trends & ontwikkelingen en geven we tips omtrent promotie, vindbaarheid en nog veel meer.

f t in g+