De beste manieren om een nieuw product te lanceren

Ga je binnenkort een fantastisch nieuw product aan je webshop toevoegen? Dan is het zaak om deze op een zo goed mogelijke manier te introduceren. In dit artikel vind je daarom 5 tips voor een succesvolle lancering van nieuwe producten!

1. Maak een landingspagina voor het product

Om alle aandacht op je nieuwe product te richten, maak je een pagina waarop je alle informatie plaatst. Denk aan een overzicht van alle specificaties, illustreer het een en ander met mooie foto’s of video’s en niet geheel onbelangrijk: een link naar de productpagina waarop bezoekers het product kunnen bestellen.

2. Plaats vooraf teasers op social media

Voordat het product beschikbaar is in je webshop, wil je natuurlijk niet te veel weggeven. Door middel van sneak peeks (voorproefjes) prikkel je jouw volgers en maak je ze nieuwsgierig over het product. De kans is dan groot dat ze je webshop in de gaten gaan houden en vervolgens ook het product gaan bestellen! Ook zou je kunnen ‘aftellen’ totdat het product te bestellen is, door bijvoorbeeld een afbeelding te plaatsen met het aantal resterende dagen.

3. Adverteer op Facebook en Google

Naast mensen prikkelen via social media, is het toevoegen van een nieuw product een uitgelezen kans om nieuwe klanten te krijgen. Maak daarom verschillende advertenties op meerdere platformen, zoals op Facebook en in Google. Verwerk daarin ook zeker het woord ‘nieuw’! Dat is namelijk een van de meest effectieve woorden in advertenties.

4. Maak het mogelijk om te reserveren

Zeker als de voorraad van je gloednieuwe product beperkt is, kan het een uitkomst zijn voor bezoekers om deze te kunnen reserveren. Maak daarvoor een nieuw formulier en plaats deze op de landingspagina van het product. Hoe je een formulier maakt wordt uitgebreid uitgelegd in hoofdstuk 22 van onze handleiding. Is het aantal reserveringen groter dan de voorraad? Stuur de mensen die ‘te laat’ zijn dan een mailtje dat ze bij een nieuwe levering het product als eerste opgestuurd krijgen.

5. Laat mensen het product uitproberen

Een andere manier om buzz te creëren voor je nieuwe product, is door deze vóór de lancering op te sturen naar bloggers en/of influencers op social media. Als zij vervolgens het product gaan uitproberen en beoordelen in een artikel, heb je een extra groot bereik! Een andere mogelijkheid is je eigen netwerk inschakelen. Geef bijvoorbeeld vrienden en familie je product in ruil voor een vermelding op social media!

< Terug naar blog

Lees ook:

5 soorten foto’s die je moet vermijden in je webshop

Eerder schreven we al hoe je zorgeloos foto’s gebruikt in je webshop en waar je deze kunt vinden. Maar er zijn ook bepaalde afbeeldingen die je vooral niét… Lees meer >

Update juni 2017 - Verkoop via Bol + uitbreidingenmodule!

Verkopen doe je niet alleen! Achter iedere succesvolle webshop staat een team van verkoopkanalen, advertentieplatformen en handige koppelingen. De… Lees meer >

De beste manieren om een nieuw product te lanceren

Gebruikers geven ons een 9,1!

Beoordeling Shoppagina ster 1 Beoordeling Shoppagina ster 2 Beoordeling Shoppagina ster 3 Beoordeling Shoppagina ster 4 Beoordeling Shoppagina halve ster
Gebaseerd op 431 reviews

€ 75 AdWords-tegoed cadeau

Door te adverteren trek je meer bezoekers naar de webwinkel. Wij helpen je graag op weg met een
tegoed t.w.v. maar liefst € 75*
*NB: Alleen geldig voor nieuwe AdWords-accounts.

Reseller worden van Shoppagina

Ben je enthousiast over Shoppagina en wil je bijdragen aan de groei? Meld je aan als reseller. Voor iedere nieuwe klant die jij aanbrengt ontvang je dan een vergoeding. Lees de voorwaarden >>.

Volg ons voor de laatste updates

f t in g+