De 'Over ons'-pagina maken

Tips voor het maken van de 'Over ons'-pagina

De ‘Over ons’-pagina is de molensteen om de nek van de meeste webwinkeliers en daarom is de gemiddelde ‘Over ons’-pagina saai, te kort en te braaf. Dat is jammer want deze pagina is de aangewezen plek om jezelf te zijn. Hier kun je uitleggen waarom je nou juist deze artrikelen online wil verkopen, wat je kunt, wilt, doet en wat je uiteindelijkl hoopt te bereiken.

Door de bank genomen zal de bezoeker liever een ietwat warrig stuk lezen dat barst van het enthousiasme dan een braaf en formeel stuk vol clichés en vanzelfsprekendheden. Het is natuurlijk lastig is de juiste toon te raken zonder dat het gênant wordt. Daarnaast zit je met je neus bovenop het onderwerp (jijzelf en je shop) weet je misschien niet meer wat je erover kunt vertellen. Daarom een aantal tips om van uw ‘Over ons’-pagina een bruisend betoog te maken dat je bezoekers enthousiasmeert.

Enige regel: maak het persoonlijk!

Foto

De About Us –pagina van de bekende nieuwsbrievendienst MailChimp is een sterk voorbeeld van een vriendelijke en ludieke 'Over ons'-pagina. Wat direct opvalt zijn de verschillende vrolijke foto's van de eigenaren en medewerkers. Ze lachen je toe en in combinatie met de speelse grappige tekstjes is het meteen duidelijk met wie we te maken hebben. Dit is een belangrijk punt. In de voornamelijk anonieme digitale wereld is het fijn het gezicht achter het bedrijf te zien. Wanneer deze persoon er ook nog eens vriendelijk uitziet wekt dat meteen vertrouwen. Plaats dus een leuke foto van jezelf en vraag je niet af of je wel fotogeniek genoeg bent. Jouw shop, jouw foto. Let er wel op dat je er representatief uitziet, dat er geen rommel in achtergrond te zien is en lach!

Motivatie

Er is een reden waarom je deze webshop bent begonnen. Heb je een bijzondere band met je assortiment of zag je een gat in de markt. Vermoedelijk is het een combinatie van diverse factoren. Vertel je verhaal. Bezoekers die de ‘Over ons’-pagina aanklikken zijn op zoek naar dit soort info. Wees dus niet bescheiden of bang dat het niet boeiend zou zijn. Een manier om dit makkelijker te maken is door in de derde persoon over jezelf te schijven. Dus niet 'Ik ben deze webshop begonnen omdat ik zelf zo van taartjes houd' maar 'Simone houdt zelf ontzettend veel van taartjes. Ze wilde deze liefde graag met anderen delen en zo ontstond het idee voor een taartenwebshop'. Zoals op de ‘Over ons’-pagina van Webwinkelweblog.

Weetjes

Op de ‘Over ons’-pagina kun je ook lekker losgaan met leuke feitjes en statistieken. Je kunt bijvoorbeeld aangeven hoeveel artikelen in je webshop te koop zijn, hoeveel er sinds het begin bij zijn gekomen, hoeveel medewerkers je hebt (stel deze uiteraard ook voor met een leuke foto). Deze weetjes kun je ook leuk verpakken in een korte geschiedenis van de webshop, bijvoorbeeld: ‘In 2009 alleen begonnen in de schuur van mijn ouders met slechts 25 artikelen, vanwege het enorme succes hebben we heel snel het assortiment uitgebreid tot maar liefst 5000 in 2011 en moesten we verhuizen naar een bedrijfspand en kwam Jolanda het team versterken. Nog dagelijks zijn we op zoek naar leuke toevoegingen en hopen we voor eind 2015 het 75.000e artikel toe te voegen.’

Laat anderen aan het woord

Je kunt zelf nog zo hard roepen dat je de mooiste producten tegen de scherpste prijs en de beste service biedt, de bezoeker zal dit niet zomaar aannemen. Een review van meerdere klanten heeft beduidend meer effect. Vraag bekenden en goede klanten of ze een korte beoordeling over je shop willen schrijven. Om het nog makkelijker te maken kun je deze ook voor hen schrijven en vragen of je het zo mag plaatsen, bijvoorbeeld:

‘Topservice!’

Hermina Janssen, 2015

‘Snelle levering en scherpe prijs!’

Sjaak Frietjes, 2015

Up to date

Een goede ‘Over ons’-pagina is natuurlijk ook up to date. Verwijder dus hele oude reviews en ontslagen medewerkers. Bekijk af en toe de pagina.

Voorbeelden

Ter inspiratie enkele voorbeelden van opvallende ‘Over ons’-pagina’s

Meer informatie

Gebruikers geven ons een 9,1!

Beoordeling Shoppagina ster 1 Beoordeling Shoppagina ster 2 Beoordeling Shoppagina ster 3 Beoordeling Shoppagina ster 4 Beoordeling Shoppagina halve ster
Gebaseerd op 356 reviews

€ 75 AdWords-tegoed cadeau

Door te adverteren trek je meer bezoekers naar de webwinkel. Wij helpen je graag op weg met een
tegoed t.w.v. maar liefst € 75*
*NB: Alleen geldig voor nieuwe AdWords-accounts.

Reseller worden van Shoppagina

Ben je enthousiast over Shoppagina en wil je bijdragen aan de groei? Meld je aan als reseller. Voor iedere nieuwe klant die jij aanbrengt ontvang je dan een vergoeding. Lees de voorwaarden >>.

Volg ons voor de laatste updates

f t in g+