Menu

5 vergelijkingssites voor webshops vergeleken

Google Shopping kreeg van de Europese Commissie een megaboete van 2,42 miljard euro en Beslist.nl besloot de stekker uit zijn gratis Startersaccounts te trekken. Kortom: er staan veranderingen te gebeuren in de wereld van vergelijkingssites! Daarom is het een goed moment om (nog eens) te kijken naar de verschillende aanbieders en te bepalen welk platform voor jouw webshop het meest geschikt is.

1. Twenga

Twenga is een van de grootste vergelijkingssites voor webshops, met name omdat deze in meerdere landen (namelijk 15) actief is. Er zijn maar liefst zo’n 280 miljoen producten van meer dan 130.000 webwinkels uit de hele wereld te vinden. Met de zogeheten Smart LEADS tarieven voor het Twenga-netwerk zorgt Twenga er naar eigen zeggen voor dat je nooit meer betaalt voor een klik dan de waarde hiervan.

Aansluitkosten: geen
Maandelijkse kosten: afhankelijk van het aantal kliks
Betalen op basis van: CPC (cost per click)

2. Google Shopping

Zoals gezegd kreeg Google recent een gigantische boete van de EU voor machtsmisbruik met zijn platform Shopping. Deze vergelijker wordt namelijk prominent bovenaan de zoekresultaten vertoond wanneer mensen op een bepaald product zoeken, ten nadele van concurrerende vergelijkingswebsites. Binnen 90 dagen moet Google van de Europese Commissie deze praktijken staken. Of Google daar nu wel of geen gehoor aan geeft, tot die tijd en ook daarna blijft het een belangrijk kanaal voor webshops om hun producten te vertonen.

Aansluitkosten: geen
Maandelijkse kosten: afhankelijk van de hoogte van je CPC-biedingen, dagelijks budget en het aantal kliks
Betalen op basis van: CPC 

3. Vergelijk / Comparer / Vertaa

Vergelijk.nl werd opgericht in 1999 en is ook in België (Comparer.be) en Finland (Vertaa.fi) actief. Er staan ruim 4 miljoen producten verzameld op de websites die gezamenlijk maandelijks zo’n 3 miljoen bezoekers hebben. Met name voor televisies, computers, camera’s en andere elektrische apparaten is Vergelijk een geschikt platform om de prijzen van verschillende webshops te vergelijken.

Aansluitkosten: €199
Maandelijkse kosten: €25 als de kosten voor je kliks lager zijn dan dat bedrag
Betalen op basis van: CPC

4. Shopmania

Shopmania is actief in 25 landen en ontvangt naar eigen zeggen meer dan 5 miljoen unieke bezoekers per maand. Het basis account is gratis en geeft je de mogelijkheid om logo van je webshop en maximaal 2000 producten te plaatsen. Als tegenprestatie moet je dan wel het logo van Shopmania op je website plaatsen en ook zijn niet alle categorieën toegankelijk. Wil je niet door deze voorwaarden worden beperkt, dan kies je bij het aanmelden voor een Premium account.

Aansluitkosten: geen
Maandelijkse kosten: afhankelijk van het aantal kliks
Betalen op basis van: CPC

5. Beslist.nl

Met meer dan 10.000 aangesloten webshops en ruim 25 miljoen producten die dagelijks door een half miljoen shoppers worden bekeken is Beslist een waardevol kanaal om je producten te promoten. Een gratis Startersaccount is per 1 oktober niet meer mogelijk, wat betekent dat je voor iedere bestelling een bedrag moet betalen, cost per sale (CPS) dus. Let op: wanneer iemand via Beslist een product bij jou bestelt en deze besluit te retourneren, krijg je de aan Beslist betaalde CPS voor die bestelling niet terug.

Aansluitkosten: geen
Maandelijkse kosten: afhankelijk van het aantal bestellingen
Betalen op basis van: CPS + €0,50 transactiekosten (€1 op beslist.be) per bestelling


< Terug naar blog

Lees ook:

Klanten geven ons een 8,9!

Beoordeling Shoppagina ster 1 Beoordeling Shoppagina ster 2 Beoordeling Shoppagina ster 3 Beoordeling Shoppagina ster 4 Beoordeling Shoppagina ster 5
Gebaseerd op 853 reviews