Menu

Adverteren in mobiele apps via Google AdWords

De cijfers spreken voor zich: aankopen worden steeds vaker via een mobiel apparaat, zoals een smartphone of tablet, gedaan. Tijd dus om van deze verschuiving te profiteren en in apps te adverteren met je webshop!

Stel je voor: een man van 29 jaar oud komt thuis van een rondje hardlopen. Zijn voeten doen pijn want zijn hardloopschoenen zijn oud en versleten. Hij heeft een app op zijn telefoon geïnstalleerd waarin hij precies bijhoudt hoe veel kilometer heeft gerend en in welke tijd. Bij het openen van de app ziet hij plotseling een advertentie van een webshop met sportartikelen. “Nu 20% korting op alle sportschoenen!”, staat er. Terwijl hij de pijn verbijt klikt hij op de advertentie en bestelt een gloednieuw paar.

Wist je dat je met jouw webshop ook op deze directe manier kunt adverteren? Hoe je dat doet lees je in de volgende vier stappen.

Stap 1. Een nieuwe campagne maken

Allereerst moet je een nieuwe campagne maken in Google AdWords. Je kiest hierbij alleen voor het zogeheten Display Netwerk, waarna je ‘Geen marketingdoel’ en daaronder ‘Advertenties in mobiele apps’ aanklikt zoals in onderstaand voorbeeld.

Stap 2. Apparaten en besturingssystemen selecteren

Je kunt je campagne targeten op specifieke besturingssystemen zoals Android en iOS, maar ook op allerlei verschillende merken en types smartphones en tablets. Verkoop je bijvoorbeeld hoesjes voor iPhones, dan is het slim om je advertenties alleen op iOS-devices weer te geven.

Stap 3. Categorieën kiezen

Het is daarnaast mogelijk om specifieke app-categorieën te selecteren waarin de advertenties worden getoond. In onderstaand voorbeeld willen we adverteren voor een webshop met fitness- en sportartikelen. Dus hebben we alle relevante categorieën aangevinkt, zoals ‘Gezondheid en fitness’ en ‘Sport’. Op deze manier voorkom je dat je advertenties zichtbaar zijn in apps die niets met jouw producten te maken hebben.

Stap 4. Advertenties maken

Nu komt het leuke gedeelte: de daadwerkelijke advertenties maken! Omdat de verschillende telefoons en tablet allemaal afwijkende schermformaten hebben, dien je voor een beeldadvertentie verschillende formaten van de afbeelding aan te leveren. Google benadrukt overigens dat je de volledige rechten over het beeldmateriaal in je advertenties moet hebben, gebruik dus zelfgemaakte of rechtenvrije foto’s.


< Terug naar blog

Lees ook:

Klanten geven ons een 8,9!

Beoordeling Shoppagina ster 1 Beoordeling Shoppagina ster 2 Beoordeling Shoppagina ster 3 Beoordeling Shoppagina ster 4 Beoordeling Shoppagina ster 5
Gebaseerd op 854 reviews