Heb je al een campagne in Google AdWords? Dan loont het om deze ook te importeren in Bing, de zoekmachine van Microsoft die een marktaandeel in handen heeft van bijna 7% van alle zoekopdrachten in Nederland. Eerder gaven we je al een aantal redenen waarom je moet adverteren in Bing, nu leggen we uit hoe dat moet. Ga snel aan de slag!
Het is het makkelijkste om eerst advertenties te maken in AdWords voordat je gaat adverteren in Bing. Dat scheelt namelijk enorm veel tijd! Heb je nog geen advertenties in Google AdWords? Volg dan even deze 5 stappen om een AdWords-campagne op te zetten. Natuurlijk kun je er ook voor kiezen om zelf een nieuwe campagne te maken in Bing Ads als je deze van AdWords gescheiden wilt houden. Alle informatie daarover kun je hier vinden!
Microsoft weet dat de meeste bedrijven al campagnes hebben lopen in Google AdWords. Daarom wordt het je zo makkelijk mogelijk gemaakt om die advertenties te kopiëren naar Bing! Tijdens het aanmeldingsproces kun je namelijk al gelijk de campagnes van je AdWords account importeren in Bing Ads.
Als je jouw AdWords-account hebt gekoppeld aan Bing Ads, krijg je vervolgens je campagnes in AdWords te zien. Hier kun je kiezen of je alle of slechts een aantal van die campagnes wilt importeren. Ook krijg je de mogelijkheid om bepaalde zaken wel of niet te importeren, zoals budgetten, zoekwoorden of doelgroepen.
Voordat je jouw campagnes live kunt zetten, moet je een betaalmethode voor je advertenties. Dit doe je door onder je account naar ‘Accounts & Billing’ te gaan en daarna het tabblad ‘Payment Methods’ aan te klikken. Je kunt kiezen uit de volgende betaalmethodes:
Vooraf betalen (Prepay)
Achteraf betalen (Postpay)
Nieuwe klanten van Bing Ads krijgen €75 tegoed. Dit wordt nergens heel duidelijk vermeld, maar je krijgt er na enkele dagen een mail over van Microsoft met een code. Wacht dus nog even met het live zetten van je campagne! Je kunt de code die je krijgt invoeren onder ‘Promotional offer’ bij het kiezen van de betaalmethode.
Anders dan in Google AdWords is het met Bing Ads mogelijk om afbeeldingen toe te voegen aan je advertenties. Handig om op te vallen en meer conversie te bereiken! Om dit te doen ga je bij je campagnes naar het tabblad ‘Ad Extensions’, selecteer je ‘Image Extensions’ in het dropdown menu en upload je de afbeeldingen die je aan je advertenties wilt toevoegen.