Menu

Hoe werkt het vernieuwde Google AdWords?

De afgelopen maanden heeft Google steeds meer zichtbare en onzichtbare veranderingen doorgevoerd aan zijn advertentietool AdWords. Wat zijn de belangrijkste wijzigingen voor je webwinkel, van welke nieuwe functies kun je profiteren en hoe werken deze? Je leest het in dit artikel!

Nieuwe versie van AdWords activeren

Mocht je bij het inloggen in Google AdWords nog de oude lay-out zien, dan kun je eenvoudig overschakelen naar het nieuwe design. Dit doe je door rechts bovenin op het tandwieltje te klikken en te kiezen voor het menu-item in de afbeelding hieronder. Wanneer je eenmaal in de nieuwe AdWords-omgeving zit kun je op dezelfde manier weer teruggaan naar oude versie.

1. Het nieuwe design

Wat allereerst opvalt aan het vernieuwde AdWords, is dat het design in een gloednieuw en modern jasje is gestoken. Er is meer onderscheid gemaakt tussen het hoofdmenu (grijze achtergrond) en het scherm waarin je je momenteel bevindt (witte achtergrond). Daarnaast is de indeling net wat overzichtelijker en logischer voor beginnende gebruikers. Mooier en hopelijk ook gebruiksvriendelijker dus!

2. Statistieken en periodes met elkaar vergelijken

In de oude versie van Google AdWords was het mogelijk om slechts twee statistieken met elkaar te vergelijken en bovendien was de optie om verschillende periodes naast elkaar te houden enigszins verborgen en omslachtig. In de nieuwe versie kun je tot maar liefst vier verschillende statistieken (bijvoorbeeld vertoningen, kosten, Click-Through-Rate (CTR) en de kosten per klik (CPC) met elkaar vergelijken. Het analyseren van twee periodes tegelijk heb je daarnaast met een paar klikken voor elkaar gekregen.

3. Promotie-extensies

Een van de handigste nieuwe functies die aan AdWords zijn toegevoegd, is de mogelijkheid om een kortingsactie of kortingscode te promoten in je advertenties. Je stelt in hoe hoog de korting is die je aanbiedt (bijvoorbeeld een percentage of een vast bedrag), voor welke producten dit geldt en welke kortingscode er gebruikt moet worden. Handig: het is ook mogelijk om in te stellen voor welke gelegenheid je kortingsactie geldt. Je korting wordt vervolgens automatisch in de juiste periode getoond. Kies je voor Pasen, dan wordt de promotie bijvoorbeeld weergegeven tussen 1 maart en 30 april.


< Terug naar blog

Lees ook:

Klanten geven ons een 8,9!

Beoordeling Shoppagina ster 1 Beoordeling Shoppagina ster 2 Beoordeling Shoppagina ster 3 Beoordeling Shoppagina ster 4 Beoordeling Shoppagina ster 5
Gebaseerd op 857 reviews