In onze laatste update heb je er al iets over kunnen lezen: onze kersverse SEO-tool waarmee je nu je webshop nog beter kunt optimaliseren voor Google! Maar wat doet het en hoe werkt het eigenlijk? Je leest het allemaal in dit artikel!
De assistentie van onze zoekmachineoptimalisatie tool begint bij het invullen van het belangrijkste zoekwoord van je pagina, het focustrefwoord. Op basis van wat je hier invult bepaalt de tool vervolgens hoe goed de pagina is geoptimaliseerd (met een score tot 100%) en geeft deze aan wat er nog verbeterd moet worden.
Stel, je verkoopt onder andere een stormparaplu in je webshop. Dan wil je natuurlijk wel dat deze productpagina wordt gevonden als mensen ‘stormparaplu’ invoeren in Google. Je vult daarom ‘stormparaplu’ in bij het focustrefwoord en vervolgens zie je de score van je pagina verschijnen.
In het onderstaande voorbeeld zie je dat er aan deze pagina nog een hoop moet gebeuren. Er is geen Meta description ingevuld, de tekst is veel te kort en het focustrefwoord is ook niet in de tekst verwerkt. Werk aan de winkel dus!
Na het toepassen van de verbeterpunten is het resultaat prachtig: alles is groen en de score is naar 100% gebracht!
Je kunt met de SEO-tool niet alleen productpagina’s optimaliseren, maar ook pagina’s als bijvoorbeeld ‘Over ons’, cornerstone content en een pagina met veelgestelde vragen kun je met behulp van de zoekmachineoptimalisatie tool beter laten scoren. De werking van de tool op normale pagina’s is hetzelfde als op de productpagina’s.