Menu

Kortingscodes promoten op social media

Als webwinkelier zul je misschien niet altijd staan te springen om zo nu en dan producten met korting te verkopen. Toch is het organiseren van kortingsacties een goede en onmisbare manier om nieuwe klanten te krijgen en de omzet van je shop te verhogen. Het maken van kortingscodes is reuze eenvoudig, maar hoe kun je deze het beste promoten?

De opmaak van je posts

Om veel aandacht voor je actie te krijgen is het belangrijk dat al je posts op social media visueel aantrekkelijk zijn. Hierbij is het goed om te weten dat afbeeldingen belangrijker zijn dan tekst, dus probeer met maximaal twee regels de afbeelding te ondersteunen. Voor de afbeelding is het aan te raden om rekening te houden met de kleuren en lettertypes in je webshop en te zorgen dat deze ook in je afbeelding terugkomt.

Belangrijke details vermelden

Zijn je kortingscodes gebonden aan een bepaalde periode? Zorg er dan voor dat je dit duidelijk in je posts vermeldt, zodat je verwarring en teleurstelling voorkomt. Ook andere voorwaarden, zoals uitgesloten producten of het maximum aantal beschikbare kortingscodes moet je duidelijk communiceren. Je kunt producten uitsluiten door op de pagina van het betreffende product de kortingscode uit te schakelen.

Aanpassen aan platform

Voor ieder sociaal medium waarop je je aanbieding of kortingscode promoot, moet je rekening houden met bijvoorbeeld de doelgroep die er actief is. Een jonge doelgroep spreek je uiteraard anders aan dan mensen met kinderen. Ook met de ideale afmetingen van afbeeldingen en eventuele functies die op andere platformen niet beschikbaar zijn moet je rekening houden, zoals het gebruik van hashtags op Twitter.

Influencers inschakelen

Influencers, mensen met veel volgers/fans op social media waarop ze veel invloed hebben, zijn helemaal hot. Wanneer je al contact hebt (gehad) met een influencer, dan kun je deze vragen om jouw kortingscode te delen met zijn of haar volgers. Eventueel kun je een unieke kortingscode maken voor de betreffende influencer, zodat fans het gevoel krijgen dat alleen zij als fan hiervan gebruik kunnen maken. Nog niet in contact met een influencer? In dit artikel kun je lezen hoe je ze kunt benaderen.

Betaalde promotie

Als je het bereik van je kortingsactie flink wilt opkrikken, kan het lonen om advertenties op te stellen. Je kunt dan heel gericht targeten op jouw doelgroep en mensen bereiken die daarvoor misschien nog nooit van je webshop hebben gehoord. Uiteraard is het bij betaalde promotie via social media belangrijk dat het meer oplevert dan dat het je kost, dus wanneer je verlies maakt is het misschien beter om je advertenties stop te zetten.


< Terug naar blog

Lees ook:

Klanten geven ons een 8,9!

Beoordeling Shoppagina ster 1 Beoordeling Shoppagina ster 2 Beoordeling Shoppagina ster 3 Beoordeling Shoppagina ster 4 Beoordeling Shoppagina ster 5
Gebaseerd op 864 reviews